Torebki nie z tej ziemi. Ulubiona marka generacji Z wytwarza je z meteorytów

Takiej torebki jeszcze nie było. Do stworzenia nowego modelu francuska marka Coperni wykorzystała meteoryt, która spadła na Ziemię ponad 50 tysięcy lat temu.

Szerokie ramiona: reaktywacja. „Power dressing” w modzie wraca z pełną mocą

Znane domy mody chciałyby, żeby kobiety w 2023 roku znowu polubiły modę formalną. Dlatego chętnie wracają do tego, co wydaje się jej nieodłącznym elementem: do mocno zaznaczonej linii ramion.

Pokolenie podróbek. Generacja Z kocha luksus, ale nie chce za niego płacić

Rynek fałszywych dóbr luksusowych doskonale prosperuje. Swój rozwój zawdzięcza po części młodym klientom i klientkom którzy, jak wynika z badań serwisu „Business of Fashion”, w kupowaniu podróbek często nie widzą niczego niewłaściwego.

Siostrzana marka Zary w tarapatach. Nie zależy nam już, jak wyglądamy w pracy?

Zara, marka hiszpańskiego koncernu Inditex, w 2022 roku poradziła sobie świetnie. Tego nie można powiedzieć o Massimo Dutti, marce znanej z ubrań dyskretnych, ale eleganckich. Czy kłopoty Massimo Dutti oznaczają, że znudziła nam się moda formalna?

Wojna między wielkimi chińskimi sieciówkami. Shein pozywa swojego rywala

Shein to największa i najpopularniejsza na świecie marka modowa. Od pewnego czasu czuje na karku oddech Temu — nowej chińskiej platformy sprzedażowej, która szybko rośnie w siłę.

„Kurtka na trudne czasy”: styl Pedro Pascala z „The Last of Us” robi furorę

„The Last of Us” to najgłośniejszy serial 2023 roku, dzięki niemu Pedro Pascal zyskał status wielkiej gwiazdy. Furorę robi też to, co nosi, w serialu i na czerwonym dywanie. Uwadze widzów nie uszła kurtka, w której Pedro Pascal występuje w serialu.

Oto nowy symbol męskiej władzy i zamożności: sweter zapinany na suwak

Po puchowych bezrękawnikach i czapkach z daszkiem przyszła kolej na sweter z suwakiem. Skromny rozpinany pulower to dyskretny element garderoby, którym mężczyźni wysyłają jednoznaczny sygnał. Jaki? jestem bogaty i mam władzę.

Balenciaga oddaje za darmo swój najnowszy projekt. „Uszyje to każda krawcowa”

Balenciaga chce zatrzeć złe wrażenie po katastrofie wizerunkowej z 2022 roku. Ten rok ma być powrotem do krawiectwa, dlatego marka udostępniła w sieci wykrój marynarki z nowej kolekcji. „Można ją uszyć samemu lub u krawca” – przekonuje Balenciaga.

Znana włoska marka odzieżowa w tarapatach. O krok od bankructwa

Trussardi, włoska marka odzieżowa o ponadstuletniej historii, znalazła się w trudnej sytuacji. Z powodu dużego zadłużenia konieczne okazało się sięgnięcie po radykalne środki: w firmie rozpoczęto proces restrukturyzacji.

Chude modelki i kuse ubrania. Najnowsze trendy w modzie są dla kobiet bezlitosne

Na fali mody na estetykę rodem z lat 90 i początków XXI wieku wraca moda na „heroinowe piękno” – chude ciała o niezdrowym wyglądzie „Ciałopozytywność” to termin, który nadal nie do końca pasuje do świata wielkiej mody.

Młodzi mężczyźni wydają na ubrania więcej niż kobiety. „Wolą droższe rzeczy”

Kto wydaje na ubrania więcej – kobiety czy mężczyźni? Odpowiedź na to pytanie przynosi nowy raport niemieckiej platformy Stylight. Okazuje się, że mężczyźni z generacji Z, a także milenialsi, interesują się modą i wydają na nią więcej niż kobiety.

Zamiast garniturów – T-shirty i bluzy. Reporterzy BBC mają wyglądać „normalnie”

Reporterzy kanału informacyjnego „BBC News”, zamiast tradycyjnych uniformów w postaci garniturów czy garsonek, przed kamerą mają pojawiać się w mniej formalnych stylizacjach. Zmiana dress code'u ma sprawić, że będą wyglądać bardziej wiarygodnie.

„Chiński Louis Vuitton” rośnie jak na drożdżach – i połyka znane marki z Europy

Chiński koncern Lanvin Group, kontrolujący między innymi najstarszy francuski dom mody, Lanvin, wyrasta na azjatyckiego tygrysa branży luksusowej. Koncern Lanvin Group ogłosił rekordowe wyniki sprzedaży za 2022 rok.

Zalando zapowiada duże zwolnienia. „Niektóre części firmy za bardzo urosły”

Zalando, europejski potentat e-commerce, zapowiada duże zwolnienia. Pracę ma stracić kilkaset osób. Szefostwo firmy przekonuje, że to konsekwencja spowolnienia gospodarczego. Zwolnienia obejmą nie tylko szeregowych pracowników, ale i management.

Potężne tąpnięcie w branży skór wegańskich. Koniec mody na etyczne ubrania?

Wegańskie skóry z alternatywnych materiałów miały zrewolucjonizować modę i uwolnić ją od niechlubnego dziedzictwa futer i skór naturalnych. Jednak branża materiałów przyszłości wyraźnie spowolniła.

Słynna włoska marka otworzy butiki tylko dla milionerów. Będzie bardzo drogo

„Nic nie będzie kosztowało mniej niż 40 tysięcy dolarów” – zapowiada François-Henri Pinault, kontrolujący francuską grupę Kering, właściciela marki Gucci. Włoski dom mody stworzy sieć butików, w których zakupy zrobią tylko najbogatsi na świecie.

Sojusz H&M z potentatem na rynku odpadów. Razem będą sprzedawać stare ubrania

Gigant odzieżowy H&M nawiązał współpracę z niemiecką firmą Remondis, zajmującą się zbiórką odpadów, ich recyklingiem i przetwarzaniem. Powstała w ten sposób spółka, która ma zajmować się przetwarzaniem, a także sprzedażą używanych ubrań.

Transfer roku: Pharrell Williams w Louis Vuitton. Kim jest dziś projektant mody?

Pharrell Williams zostanie dyrektorem kreatywnym męskiej kolekcji w Louis Vuitton – ta decyzja francuskiej marki wywołała poruszenie. Jaką rolę w Louis Vuitton będzie pełnił znany amerykański wokalista i producent muzyczny?