Takiej torebki jeszcze nie było. Do stworzenia nowego modelu francuska marka Coperni wykorzystała meteoryt, która spadła na Ziemię ponad 50 tysięcy lat temu.
Znane domy mody chciałyby, żeby kobiety w 2023 roku znowu polubiły modę formalną. Dlatego chętnie wracają do tego, co wydaje się jej nieodłącznym elementem: do mocno zaznaczonej linii ramion.
Rynek fałszywych dóbr luksusowych doskonale prosperuje. Swój rozwój zawdzięcza po części młodym klientom i klientkom którzy, jak wynika z badań serwisu „Business of Fashion”, w kupowaniu podróbek często nie widzą niczego niewłaściwego.
Zara, marka hiszpańskiego koncernu Inditex, w 2022 roku poradziła sobie świetnie. Tego nie można powiedzieć o Massimo Dutti, marce znanej z ubrań dyskretnych, ale eleganckich. Czy kłopoty Massimo Dutti oznaczają, że znudziła nam się moda formalna?
Shein to największa i najpopularniejsza na świecie marka modowa. Od pewnego czasu czuje na karku oddech Temu — nowej chińskiej platformy sprzedażowej, która szybko rośnie w siłę.
„The Last of Us” to najgłośniejszy serial 2023 roku, dzięki niemu Pedro Pascal zyskał status wielkiej gwiazdy. Furorę robi też to, co nosi, w serialu i na czerwonym dywanie. Uwadze widzów nie uszła kurtka, w której Pedro Pascal występuje w serialu.
Po puchowych bezrękawnikach i czapkach z daszkiem przyszła kolej na sweter z suwakiem. Skromny rozpinany pulower to dyskretny element garderoby, którym mężczyźni wysyłają jednoznaczny sygnał. Jaki? jestem bogaty i mam władzę.
Balenciaga chce zatrzeć złe wrażenie po katastrofie wizerunkowej z 2022 roku. Ten rok ma być powrotem do krawiectwa, dlatego marka udostępniła w sieci wykrój marynarki z nowej kolekcji. „Można ją uszyć samemu lub u krawca” – przekonuje Balenciaga.
Trussardi, włoska marka odzieżowa o ponadstuletniej historii, znalazła się w trudnej sytuacji. Z powodu dużego zadłużenia konieczne okazało się sięgnięcie po radykalne środki: w firmie rozpoczęto proces restrukturyzacji.
Na fali mody na estetykę rodem z lat 90 i początków XXI wieku wraca moda na „heroinowe piękno” – chude ciała o niezdrowym wyglądzie „Ciałopozytywność” to termin, który nadal nie do końca pasuje do świata wielkiej mody.
Kto wydaje na ubrania więcej – kobiety czy mężczyźni? Odpowiedź na to pytanie przynosi nowy raport niemieckiej platformy Stylight. Okazuje się, że mężczyźni z generacji Z, a także milenialsi, interesują się modą i wydają na nią więcej niż kobiety.
Reporterzy kanału informacyjnego „BBC News”, zamiast tradycyjnych uniformów w postaci garniturów czy garsonek, przed kamerą mają pojawiać się w mniej formalnych stylizacjach. Zmiana dress code'u ma sprawić, że będą wyglądać bardziej wiarygodnie.
Chiński koncern Lanvin Group, kontrolujący między innymi najstarszy francuski dom mody, Lanvin, wyrasta na azjatyckiego tygrysa branży luksusowej. Koncern Lanvin Group ogłosił rekordowe wyniki sprzedaży za 2022 rok.
Zalando, europejski potentat e-commerce, zapowiada duże zwolnienia. Pracę ma stracić kilkaset osób. Szefostwo firmy przekonuje, że to konsekwencja spowolnienia gospodarczego. Zwolnienia obejmą nie tylko szeregowych pracowników, ale i management.
Wegańskie skóry z alternatywnych materiałów miały zrewolucjonizować modę i uwolnić ją od niechlubnego dziedzictwa futer i skór naturalnych. Jednak branża materiałów przyszłości wyraźnie spowolniła.
„Nic nie będzie kosztowało mniej niż 40 tysięcy dolarów” – zapowiada François-Henri Pinault, kontrolujący francuską grupę Kering, właściciela marki Gucci. Włoski dom mody stworzy sieć butików, w których zakupy zrobią tylko najbogatsi na świecie.
Gigant odzieżowy H&M nawiązał współpracę z niemiecką firmą Remondis, zajmującą się zbiórką odpadów, ich recyklingiem i przetwarzaniem. Powstała w ten sposób spółka, która ma zajmować się przetwarzaniem, a także sprzedażą używanych ubrań.
Pharrell Williams zostanie dyrektorem kreatywnym męskiej kolekcji w Louis Vuitton – ta decyzja francuskiej marki wywołała poruszenie. Jaką rolę w Louis Vuitton będzie pełnił znany amerykański wokalista i producent muzyczny?