Nie tylko „Dom Gucci”: wielkie włoskie dynastie rządzą światem mody

Rodzina jest najważniejsza – także w biznesie. Wystarczy spojrzeć na świat mody. Wiele potężnych włoskich marek na tym rynku to wciąż rodzinne biznesy.

Kara dla giganta odzieżowego. Sąd uznał, że kopiował słynne buty Dr. Martens

Producent butów Dr. Martens wygrał proces, który wytoczył Inditeksowi – hiszpańskiemu gigantowi odzieżowemu, właścicielowi takich marek jak Zara czy Bershka. Przedmiotem sporu były słynne buty „martensy”.

Apele nic nie dały. Bawełna zbierana przez niewolników w Chinach zalewa rynek

Temat niewolniczej pracy na polach bawełny w chińskiej prowincji Xinjiang wzbudził protesty wiosną tego roku i zmusił marki odzieżowe do rezygnacji z chińskiej bawełny. Okazuje się jednak, że temat nie zniknął. Wręcz przeciwnie.

Najbardziej poszukiwany obecnie ciuch na świecie to te luźne spodnie

Globalna popularność dżinsów Levi's o luźnym kroju to dowód na to, jak bardzo zmieniła się moda w ostatnich miesiącach. To oczywiście po części zasługa pandemii, ale też efekt zmiany pokoleniowej. Generacja Z chce zupełnie inaczej wyrażać siebie poprzez ubrania.

Raport: Polki są jak Francuzki – przynajmniej jeśli chodzi o ulubione marki

Najnowszy raport brytyjskich analityków pokazuje, że Unia Europejska to królestwo to jednej marki, potentata rynku mody. O kogo chodzi? O Zalando, które panuje niepodzielnie w państwach UE.

Dzięki „Squid Game” wróciła zapomniana moda z przełomu wieków

Koreański serial Neflixa sprawił, że wszyscy przypomnieli sobie o dresach, które popularne były kilkanaście lat temu. Takie noszą rywalizujący ze sobą bohaterowie „Squid Game”.

Piekło zamarzło: czarny jest już niemodny. Czemu nagle pokochaliśmy kolory?

Czarny – ponadczasowy klasyk, najbardziej elegancki kolor świata, kolor, który pasuje do wszystkiego. Wszystkie te określenia czerni w 2021 roku straciły na aktualności. Przestaliśmy kochać czerń, wolimy kolory. Dlaczego?

Wszystko drożeje, torebki Chanel też. Duże podwyżki przed świętami

Nadszedł czas przedświątecznych podwyżek cen, które nie ominęły również segmentu już i tak niezwykle ekskluzywnych dóbr luksusowych. Francuski dom mody Chanel podniósł ceny swoich najbardziej poszukiwanych torebek.

Moda biznesowa – jak ubrać się na oficjalne spotkanie?

Strój biznesowy to tak zwany business formal. Jego podstawowym zadaniem jest tworzenie profesjonalnego wizerunku zarówno pracownika, jak i marki, dla której pracuje. Dlatego też w coraz większej ilości miejsc pracy wymagany jest określony dress code. Ten zbiór zasad dotyczących odpowiedniego dopasowania ubioru do okazji ma ułatwiać komponowanie biznesowych stylizacji. Jednak nadal nie do końca wszystkim jest znany.

Szef Zalando: tanie ubrania to problem dla świata. Znikną ze sklepów za 10 lat

„Szybka moda” musi zniknąć w ciągu obecnej dekady – mówi Robert Gentz, szef Zalando w rozmowie z „Financial Times” i zapowiada, że jego firma chce wywierać presję na branżę mody, by stała się bardziej ekologiczna.

Nowy raport nie zostawia złudzeń: ubrania z recyklingu szkodzą środowisku

Przerabianie butelek PET na ubrania nie ma nic wspólnego z troską o środowisko – przekonują autorzy raportu przygotowanego przez znane brytyjskie organizacje. To raczej sposób na to, jak produkować jeszcze więcej śmieci.

Efekt Kanye'ego Westa? Balenciaga najpopularniejszą marką luksusową na świecie

Słynny dom mody właśnie znalazł się na szczycie jednego z najbardziej znanych rankingów marek luksusowych, strącając z pozycji pierwszej dotychczasowego silnego lidera – włoski dom mody Gucci. To między innymi efekt współpracy z Kanye Westem.

Beż to nowa czerń. Dlaczego tej jesieni wszyscy noszą ten kolor?

Jesienno-zimowe trendy malują się w jasnych, świeżych barwach. Klasyczna czerń ustępuje bardziej pastelowej palecie, co widać nie tylko na światowych wybiegach, ale również w tym, co kupujemy.

Dzięki Adele wraca stary trend. Wreszcie koniec z luźnymi dresami?

Gorsety pojawiały się na światowych wybiegach już od miesięcy. Jednak to dopiero teraz świętują swój wielki powrót. Pomogła w tym Adele i jej dwie okładki magazynu „Vogue”, na których prezentuje się w sukniach z gorsetem.

Koniec 25-letniego sporu: H&M wygrał z Adidasem batalię o paski na ubraniach

Zakończył się prawie 25-letni spór między H&M a Adidasem o wykorzystanie motywu pasków na ubraniach. Sąd uznał, że rację w sporze o paski ma szwedzka firma.

„Nie chodzimy na skróty”. Wywiad z twórcami polskiej marki odzieżowej Bombshe

Stworzyli markę, która szyje we własnej szwalni w Polsce i współpracuje z polskimi producentami tkanin oraz dodatków. Od początku działali w zgodzie z własnymi przekonaniami – czyli etycznie. To jedna z tajemnic sukcesu marki Bombshe.

Być jak Meghan Markle: to wciąż najbardziej pożądana suknia ślubna na świecie

Od ślubu Meghan Markle i księcia Harry'ego minęły trzy lata. To jednak niewiele zmienia jeśli chodzi o trendy. Kobiety nadal pragną wyglądać na ślubie jak Meghan Markle. Z czego wynika fenomen sukni ślubnej księżnej Sussex?

Covid: dom mody Valentino stworzył specjalną bluzę dla zaszczepionych

Włoski dom mody ma dla zaszczepionych coś specjalnego: bluzę, która informuje o tym, że przyjęło się szczepionkę. Cena bluzy? 2800 złotych, dochód ze sprzedaży bluz wesprze walkę z koronawirusem.