Balenciaga o krok od bojkotu. Były przeprosiny, będzie pozew o odszkodowanie

Jedna kontrowersyjna kampania reklamowa wystarczyła, by najgłośniejsza dotąd marka świata mody znalazła się o o krok od powszechnego bojkotu. Balenciagę krytykuje nawet Kim Kardashian, dotąd najważniejsza z gwiazd promujących tę markę.

Alessandro Michele: zbędny cudotwórca. Gucci żegna się ze swoim projektantem

Przybył niemal znikąd, a to jemu Gucci zawdzięcza potrojenie przychodów w ostatnich latach i zmianę wizerunku marki. Alessandro Michele rozstaje się ze stanowiskiem dyrektora kreatywnego Gucci. Okoliczności tej nagłej decyzji pozostają tajemnicą.

Oto najlepiej ubrana osoba na świecie: Bella Hadid zdeklasowała rywalki i rywali

Modelka Bella Hadid to niekwestionowana gwiazda świata mody i mediów społecznościowychAmerykański magazyn „GQ” docenił jej dominację w 2022 roku i przyznał jej tytuł najbardziej stylowo ubranej osoby na świecie. Kim jest Bella Hadid?

Jeden gigant odzieżowy pozywa drugiego. Poszło o małą kieszonkę z klapką

Patagonia, amerykański producent odzieży technicznej i outdoorowej, oskarża markę odzieżową GAP o celowe skopiowanie charakterystycznej kieszeni z klapką. To element wprowadzony przez Patagonię ponad trzy dekady temu.

Balenciaga usuwa kontrowersyjną reklamę z udziałem dzieci. „Winni będą ukarani”

Balenciaga od lat zaskakuje pomysłami, tym razem jednak ktoś przesadził. W świątecznej kampanii domu mody wystąpiły kilkuletnie dzieci w towarzystwie w bardzo nieodpowiednich akcesoriów.

Marie Zélie: kolejny zwrot akcji. Co dalej z polską marką ubrań dla katoliczek?

Zatrudnienie nowego dyrektora generalnego gdańskiej marki odzieżowej Marie Zélie miało być receptą na wyjście z problemów. Sytuacja przybrała jednak niespodziewany obrót. Czy marka, która zbudowała prężne i wierne grono klientek, przetrwa?

Były gwiazdami, ale nie zostawiły następczyń. Co się stało z supermodelkami?

Lata 90. zapamiętaliśmy jako erę supermodelek, które dominowały nie tylko na pokazach mody, ale i w popkulturze. Tamte czasy to jedynie wspomnienie. Dawne gwiazdy przeszły na emeryturę, następczyń nie widać. Co się stało z supermodelkami?

Czas na neo-boho. Romantyczny, kobiecy styl wraca, ale w nowym wydaniu

Projektanci lubią czasem inspirować się przeszłością. W tym roku reinterpretują wszystko, co najlepsze w stylu boho, który znów wrócił na światowe wybiegi.

Róż – i już. Najbardziej kontrowersyjny kolor 2022 roku zostaje z nami na dłużej

„Elektryczny”, intensywny róż to jeden z najmocniejszych odcieni w palecie, który nadal robi furorę w modzie i designie. Skąd wziął się fenomen niesłabnącej popularności różu w stylu Barbie?

Nowy raport: czołowe marki odzieżowe w 2022 roku zwiększyły emisję CO2

Mimo powtarzanych od lat obietnic dotyczących obniżenia emisji CO2, czołowi producenci odzieży w 2022 roku zwiększyli emisję dwutlenku węgla – twierdzą autorzy nowego raport organizacji non-profit Stand.earth.

Wielkie logotypy znanych marek przestają być modne. Czas na dyskretną logomanię

Nie epatuje logotypami znanych marek, a jedynie dyskretnie sugeruje ich obecność – na tym polega dyskretna logomania, nowa wersja estetyki, do której w ostatnich latach przyzwyczaiły nas czołowe marki modowe.

„Playboy” wchodzi na rynek mody. Zaczyna od bielizny z logiem króliczka

Amerykański wydawca, znany z publikowania magazynu „Playboy”, wprowadza na rynek swoją pierwszą kolekcję bielizny. Popularny symbol „króliczka”, będzie można odtąd zobaczyć na stanikach, majtkach i pończochach.

Polska marka odzieżowa dla katoliczek upadła. Co dalej z Marie Zélie?

Stonowana elegancja i skromność – taki styl proponowała polska marka Marie Zélie, określana niekiedy mianem „katolickiego domu mody”. Wokół marki powstała żywa społeczność klientek. Mimo to firma ogłosiła upadłość. Co dalej z Marie Zélie?

Ukochane dziecko miliardera z Japonii: marka odzieżowa Uniqlo wchodzi do Polski

27 października marka Uniqlo otworzyła pierwszy sklep w Polsce. To ostatni z wielkich koncernów odzieżowych, który zawitał do naszego kraju. Twórca marki, Tadashi Yanai, zaczynał od sklepów odziedziczonych po ojcu. Dzisiaj jest multimiliarderem.

Rishi Sunak ubiera się u Prady. Nowy brytyjski premier stawia na styl

Rishi Sunak to najbogatszy premier w historii Wielkiej Brytanii. Jest też politykiem, który przywiązuje wielką wagę do tego, co nosi i jak w tym wygląda. W przypadku jego stylu nie ma przypadków. Jednym ta konsekwencja imponuje, innych – irytuje.

Zara będzie odtąd naprawiać używane ubrania swoich klientów. Rusza nowy projekt

Używane ubrania kupione w Zarze, nawet stare i zniszczone, będzie można naprawić – to założenia nowej polityki marki należącej do hiszpańskiego giganta odzieżowego, koncernu Inditex. W Wielkiej Brytanii rusza pilotażowy program.

Kanye West coraz bardziej wyklęty. Najbogatszy raper świata traci sojuszników

We wrześniu, podczas paryskiego dnia mody, Kanye West otwierał pokaz Balenciagi. Sojusz między raperem a legendarnym domem mody wydawał się trwały. Rasistowskie i antysemickie wystąpienia sprawiły, że West traci jednak potężnych sojuszników.

Metawers: czy nowa technologia będzie szansą dla zrównoważonej mody?

Moda w metawersie może wygenerować sprzedaż na poziomie 25 mld USD – przewidują analitycy Boston Consulting Group, którzy razem z „Vogue Polska” przygotowali raport na temat szans i wyzwań związanych z rozwojem przestrzeni rzeczywistości wirtualnej.