Marki luksusowe tracą cierpliwość do Rosji. „Po co utrzymywać puste butiki?”

Część europejskich marek luksusowych po inwazji na Ukrainę zawiesiła działalność w Rosji, ale nie zrezygnowała z najmu butików w rosyjskich domach towarowych. Teraz zaczynają żałować i rezygnują z utrzymywania zamkniętych i pustych sklepów.

Rekordowy wzrost rynku odzieży używanej. To nie tylko kwestia niższych cen

Globalny rynek odzieży używanej to najszybciej rozwijający się sektor branży odzieżowej. Co skłania ludzi do kupowania ubrań z drugiej ręki? Nie chodzi tylko o niższe ceny ubrań czy akcesoriów.

Nadchodzi „Fashion-tainment”. Wielka moda staje się luksusem dla wszystkich

Moda coraz częściej miesza się z popkulturą. Z jednej strony staje się coraz bardziej ekskluzywna i luksusowa, z drugiej – zmienia się w wielkie widowisko dostępne dla wszystkich. Eksperci nazwali to zjawisko: „fashion-tainment”. Co oznacza to określenie?

Wraca trend, który wypromowało pierwsze pokolenie influencerek. „Styl szafiarek”

20 lat temu influencerzy byli bardzo świeżym zjawiskiem w internecie. Właśnie wtedy w świecie mody pojawił się trend, który wraca w tym sezonie. Boho znowu będzie modne.

Dom mody Valentino znalazł się na krawędzi. Co dalej ze słynną marką?

Dom mody Valentino w ciągu paru dni stracił legendarnego dyrektora kreatywnego, po czym odwołał zapowiedziane pokazy mody. Teraz Włosi muszą pilnie podjąć decyzję, kto przejmie obowiązki Pierpaola Picciolego, który odszedł z firmy po ćwierć wieku pracy.

„Low-luxe”: jest już następca „cichego luksusu”. Na czym polega nowy trend?

Low-luxe to nowy trend, który pokochały celebrytki — i nie tylko one. Czy ten nonszalancki styl zastąpi bardzo popularną dotąd estetykę „cichy luksus”, którą spopularyzowały influencerki, a po nich podchwyciły ją najbardziej znane marki ze świata mody?

Wraca kontrowersyjny trend: futra znowu stały się modne. Aktywiści protestują

Futra od lat źle się kojarzą, a domy mody są krytykowane za ich wykorzystywanie w kolekcjach, nawet jeśli są to futra sztuczne. Jednak na fali mody na styl „mob wife”, na wybiegach znów pojawiły się zarówno futra naturalne, jak sztuczne.

Siostrzana marka Zary zmienia oblicze. Rewolucyjne logo i „cichy luksus”

Hiszpańska marka Massimo Dutti zmienia swój wizerunek. Nowe logo całkowicie różni się od dotychczasowego, ale to nie koniec zmian. Dotyczą one też kolekcji.

Kłopoty ulubionej marki miliarderów. W tle praca za darmo i nieuczciwe praktyki

Wyszły na jaw wstydliwe fakty o słynnej włoskiej marce Loro Piana. Zdaniem „Bloomberga” Włosi prowadzą nieuczciwe praktyki wobec hodowców dostarczających szlachetną wełnę, z której szyte są ubrania tej marki.

Margot Robbie kończy z trendem, który pomogła wypromować. „To pogrzeb Barbie”

Margot Robbie na tegorocznej gali Oscarów pojawiła się sukni, którą wielu komentatorów odczytało jako gest protestu i jednocześnie sygnał. Wygląda na to, że słynna australijska aktorka ma coś do zakomunikowania światu.

Kto najczęściej kupuje podróbki od influencerów? Nowe badanie obala stereotyp

Produkty podrabiane stają się coraz powszechniejsze, a producenci niekiedy dokładają szczególnych starań, by ich wyroby zachowywały jak największą wierność oryginałom. Kto jednak najchętniej kupuje podróbki? Nowe badanie pozwala lepiej zrozumieć, kim są klienci sięgający po podróbki i jakie motywacje nimi kierują.

„Naked dress”: ubrania, które niczego nie zakrywają. Nowy trend podbija wybiegi

Ostatnie tygodnie mody udowadniają, że nieprędko pożegnamy kontrowersyjny trend „naked dress”. Dlaczego odsłaniające ciało, przeźroczyste tkaniny robią w modzie taką furorę?

Torebka zrobiona z powietrza. Nowy projekt rewolucjonistów świata mody

Coperni, marka popularna wśród przedstawicieli generacji Z, znów zaskakuje. Tworząc najnowszą torebkę, tym razem sięgnięto po technologię rodem z NASA.

Rosjanie promują „stalinowski kitel”. Reklamę nakręcono w zrujnowanym Mariupolu

Rosyjska marka odzieżowa 24 Nowyj Russkij Briend przedstawiła reklamę nowego produktu – marynarki o nazwie „stalinowski kitel”. Reklamę nagrano w zniszczonych i okupowanych przez Rosjan miastach ukraińskich: Mariupolu i Siewierodoniecku.

„Babygirl man” to nowy trend. Mężczyźni robią zamach na definicję męskości

Gwiazdy kina i muzyki na nowo definiują męskość. Zjawisko to stało się tak powszechne, że doczekało się nazwy: „babygirl man”. Co oznacza to określenie?

„Diuna” zrobiła z niego megagwiazdę. Timothée Chalamet: aktor, który łamie zasdy

Timothée Chalamet, gwiazda drugiej części głośnego filmu „Diuna”, łamie reguły dress code'u i zupełnie nie przejmuje się, że w jednym stroju łączy sprzeczne style. W mediach nie ma konkurencji. Uwielbienie do aktora przybrało formę kultu przypieczętowanego okładką brytyjskiego „Vogue'a”, pierwszą męską w ponadstuletniej historii magazynu.

Najbogatszy Europejczyk rusza do Hollywood. Chce zarobić na rosnącej niszy

Francuski koncern LVMH kontrolowany przez Bernarda Arnaulta, najbogatszego Europejczyka, chce zawojować Hollywood. Francuzi otwierają własną wytwórnię filmową w Los Angeles. Czym będzie się zajmować nowa firma?

Francuska odpowiedź na Shein. To ma być alternatywa dla „szybkiej mody ” z Chin

Shein, Temu i inne marki z segmentu „szybkiej mody” rozwijają się szybciej niż świadomość konsumentów o szkodliwości tanich produktów dla środowiska. Kolejne firmy starają się rzucić wyzwanie chińskim potentatom. Do tej stawki dołączyła marka z Francji, która zaczyna coraz mocniej rozpychać się w Europie. Co o niej wiadomo?