„Król świń” i dostawcy wody z Fidżi: oto najbogatsi rolnicy na świecie

Czy na produkcji rolnej można zbudować fortunę? Tak, we współczesnym świecie rolnictwo stało się biznesem, który może przynosić miliardy dolarów zysku. Kto na produkcji rolnej zarabia najwięcej?

Jak wygląda polska gospodarka po ponad roku pandemii

Pandemia koronawirusa jest wyzwaniem nie tylko dla systemu opieki zdrowotnej, ale również dla całej gospodarki.

Medycyna, inżynieria… Co studiowali słynni projektanci mody?

Zaskakujące są drogi, którymi do swojej pozycji w świecie wielkiej mody dochodzili słynni projektanci i twórcy marek modowych. Wielu z nich kończyło studia, które nie mają nic wspólnego z modą czy rynkiem luksusowym, na którym dzisiaj funkcjonują.

Ekscentryczny prezes–filozof: kim jest Brunello Cucinelli?

O Brunello Cucinellim mówią, że to „projektant–filozof”. Jego pomysł na prowadzenie firmy zakłada tworzenie wspólnoty z pracownikami. Włoski projektant mody inwestuje w lokalną społeczność i przeznacza miliony na cele charytatywne. „Zysku nie wolno osiągać kosztem ludzkiej godności” – podkreśla Brunello Cucinelli. Kim jest ekscentryczny „humanista w biznesie”?

Włoskie marki luksusowe łączą siły. Powstanie nowa potęga?

Szefowie włoskich marek luksusowych zdają sobie sprawę, że w pojedynkę mają niewielkie szanse w rywalizacji z potentatami rynku. Czy potentatom w rodzaju LVMH czy Keringa, niebawem wyrośnie potężny rywal we Włoszech?

Przemysław Powalacz, Robert Konieczny: umieć słuchać ludzi

Przemysław Powalacz i Robert Konieczny znają się dobrze i lubią ze sobą rozmawiać. Na dobrą sprawę w tej dyskusji byłem trochę zbędny, bo moi rozmówcy świetnie dają sobie radę bez pośredników. To trudna rola dla dziennikarza – wejść między dwóch rozmówców rozumiejących się niemal bez słów.

Zuzanna Kuczyńska z Le Petit Trou: wierzyłam, że się uda

„Stworzona przez kobietę, dla innych kobiet” – mówi o bieliźnie Le Petit Trou założycielka marki, Zuzanna Kuczyńska. Jej projekty podbijają kolejne rynki zyskując międzynarodową rozpoznawalność. Najnowszy sukces to limitowana kolekcja we współpracy z & Other Stories, która na całym świecie wyprzedała się w ciągu dwóch godzin.

Magdalena Górka: Dajcie kobietom równe szanse, tylko tyle

W amerykańskim przemyśle filmowym na wolność trzeba zasłużyć. A właściwie: zarobić odpowiednio duże pieniądze dla studia. W USA kino to biznes, a nie przygoda – mówi Magdalena Górka, polska operatorka, która robi karierę w Hollywood.

Wegańska rewolucja: tymi produktami Polacy chcą podbić świat

Mają po 30 lat i zmieniają świat od kuchni. Wymyślone przez nich innowacyjne wegańskie produkty zaskakują branżę, a światowy rynek stoi przed nimi otworem.

Michał Kiciński: „Mogę pozwolić sobie na luksus bycia offline”

Michał Kiciński, nikomu nie musi nic udowadniać, sobie też nie. Jest skupiony, spokojny i zadowolony z życia. Ma coraz mniej rzeczy wokół siebie, za to pojawia się w nim coraz więcej pytań o to, co jest ważne. Zbudował CD Projekt, jeden z najważniejszych podmiotów nowej polskiej gospodarki, a teraz od podstaw tworzy zupełnie nową firmę technologiczną.

Platforma Her Impact: kobiety, którym zależy

Brak równouprawnienia na rynku pracy to zjawisko, przeciwko któremu nie wystarczy jedynie protestować. Trzeba działać.

Zofia Chylak: „sprzeciwiam się nadprodukcji”

Polska nie ma zbyt wielu marek w świecie mody, o których można powiedzieć, że zyskały międzynarodową rozpoznawalność. Zofii Chylak udała się ta trudna sztuka.

Anna Orska: „Szkoda mi czasu na błędy”

– Nie mam czasu na tworzenie rzeczy, które będą źle wyglądać – mówi Anna Orska, jedna z najbardziej znanych polskich projektantek biżuterii. To prawda, jest bardzo zajęta. Wysoko zawiesiła poprzeczkę.

Dominika Nowak, projektantka butów: „Musi być ładnie”

Projektowała dla Jimmy’ego Choo, Hugo Bossa, Helmuta Langa czy Trussardi. Dziś Dominika Nowak z sukcesem prowadzi własną markę, Vanda Novak.

Jan Kwieciński: „jestem analogowy, kocham dobre historie”

Nie sposób odmówić mu odwagi. Kiedy pandemia spowodowała wstrzymanie premiery „W lesie dziś nie zaśnie nikt”, wspólnie ze współpracownikami postanowił udostępnić swój film na Netflixie. Teraz to najczęściej oglądana polska produkcja w tym serwisie.

Technologia jest kobietą

Nie jest ani absolwentką politechniki, ani nawet żadnego „ścisłego” kierunku. A mimo to – a może właśnie dlatego – Bianka Siwińska od kilkunastu lat angażuje się w projekty, które łączy wspólny cel: radykalnie i na trwale zwiększyć udział kobiet w zawodach technicznych i technologicznych.