Podbiła polski rynek biżuterii. „Dostrzegłam niszę, którą można wypełnić”
Na sukces w budowaniu i rozwijaniu biznesu składa się wiele elementów. Ważna jest wytrwałość, determinacja i konsekwencja w dążeniu do celu. Firmie trzeba poświęcić bardzo dużo czasu, często trzeba dla niej z czegoś zrezygnować. Nie każdy jest na to gotowy – mówi Magdalena Mousson-Lestang, twórczyni biżuteryjnej marki Lilou, która zdobyła serca Polek.
Polka zrobiła karierę w świecie mody. „Pracuję fizycznie po 10 godzin dziennie”
W swoim fachu należy do ścisłej światowej czołówki. Jako fotografka mody od lat zatrudniana jest przez czołowe domy mody. „Nie chciałabym niczego zmieniać w swojej drodze zawodowej. Nie mam marzeń, jestem zadowolona z tego, co robię” – mówi Asia Typek, jedna z czołowych specjalistek od „streetu” czyli fotografowania mody ulicznej.
Zdobył gwiazdkę Michelin dla restauracji w Polsce. „Zaczynałem od zmywaka”
„Gramy w ekstraklasie i to jest wspaniałe” – mówi Bartosz Szymczak, szef kuchni warszawskiej restauracji Rozbrat 20, którą w 2024 roku wyróżniono gwiazdką w prestiżowym przewodniku Michelin. „Nasi goście nie muszą już wyjeżdżać za granicę, bo restauracje na poziomie gwiazdkowym mamy wreszcie w Polsce – dodaje.
Wskrzesiła firmę założoną 140 lat temu przez Radziwiłłów. „Zdecydował przypadek”
Nunu Radziwiłł wspólnie z siostrą, Teresą Tarnowską, przywróciły do życia manufakturę, którą pod koniec XIX wieku uruchomił ich przodek, książę Michał Piotr Radziwiłł. „Naszym celem było zmienić małą pracownię, która produkuje rzeczy na potrzeby muzealnego sklepiku dla turystów, w manufakturę z prawdziwego zdarzenia” – mówi Nunu Radziwiłł.
Raymond Cloosterman, twórca marki Rituals: Pozostaliśmy wierni naszej filozofii
Raymond Cloosterman od podstaw stworzył markę Rituals Cosmetics, która zmienia myślenie o tym, czym powinny być kosmetyki luksusowe. W jego wizji przedsiębiorczości XXI wieku nie chodzi jednak tylko o wzrost i zysk, ale też o wpływ na rzeczywistość. Z takiego myślenia rodzi się chęć podejmowania działań na rzecz społeczeństwa i środowiska.
Jego pomysł nazywano błędem. Oskar Zięta zbudował na tym biznes wart miliony
Oskar Zięta to człowiek–orkiestra. Jest jednocześnie inżynierem, designerem, artystą i przedsiębiorcą. Projektuje, zarządza – i nieustannie pracuje nad nowymi technologiami. „Bycie innowatorem jest bardzo uzależniające, ale czuję też rywalizację” – powtarza. Ta rywalizacja bardzo dobrze mu idzie – w ciągu kilkunastu lat zbudował najbardziej rozpoznawalną – i innowacyjną – polską markę w świecie designu. „Nie sam” – podkreśla.