Brytyjska projektantka Stella McCartney uruchomiła kampanię na rzecz walki o prawa zwierząt. Wzywa przedstawicieli branży do rezygnacji z wykorzystywania ptasich piór w branży mody.
Pierwsze futro w stu procentach roślinne to rozwiązanie, które może pomóc wyeliminować na stałe futra zwierzęce ze świata mody. Producent nowatorskiego materiału, startup BioFluff, zaprezentował swoją technologię na kopenhaskim tygodniu mody.
Szwedzka marka odzieżowa Asket wprowadza paragony, które oprócz ceny, będą informować też klientów, jaki jest ekologiczny koszt rzeczy, którą kupują. Czy nowe rozwiązanie stanie się standardem w branży odzieżowej?
Odważne deklaracje dotyczące troski o stan środowiska były do niedawna obowiązkowym elementem marketingu wielu marek. To się jednak zmienia. Ta taktyka się nie sprawdziła, dlatego coraz więcej firm wybiera bezpieczne rozwiązanie – „greenhushing”.
Pojawiające się coraz bardziej regularnie fale upałów nie uszły uwadze producentów odzieży czy kosmetyków. Przybywa ubrań wykonanych z materiałów pozwalających znieść saharyjskie upały, które panują tego lata w Europie. W podobnym kierunku zmierza branża kosmetyczna.
Co dzieje się z ubraniami używanymi pozyskiwanymi przez znane marki odzieżowe w ramach nagłaśnianych przez nie programów zbiórek? Sprawdzili to pracownicy organizacji Changing Markets, używając do tego AirTagów, urządzeń lokalizacyjnych firmy Apple.
Czy wyższa cena gwarantuje większą trwałość ubrań? Najnowsze badanie przeprowadzone przez badaczy z brytyjskiego uniwersytetu w Leeds udowadnia, że niekoniecznie musi być to prawda.
Rząd Francji będzie dopłacał do napraw szewskich i krawieckich. Francuzi i Francuzki, którzy będą oddawać buty i ubrania do naprawy, mogą liczyć na dofinansowanie. Rząd francuski chce uniknąć sytuacji, gdy szewcy i krawcy będą windować ceny usług.
Kalifornijska firma Bolt Threads produkująca Mylo, wegański odpowiednik skóry, dla czołowych marek ze świata mody, kończy produkcję surowca, który miał zrewolucjonizować przemysł odzieżowy. Powód? Inflacja oraz zmiana nastrojów wśród inwestorów.
Ubrania marki Patagonia, przedstawiającej się jako proekologiczna i odpowiedzialna, powstają w tych samych fabrykach, co produkty marek produkujących tanie ubrania niskiej jakości. Tak twierdzą reporterzy serwisu śledczego „Follow the Money”.
Fashion Pact miał być globalnym porozumieniem, który narzuci branży odzieżowej standardy dotyczące zrównoważonej mody. Na razie się nie udało, a do tego organizacja znalazła się w największym kryzysie w swojej historii.
Generacja Z i milenialsi to pokolenia świadome ekologicznie. Jednak co innego deklaracje, a co innego – decyzje podczas zakupów. Wzrost cen sprawia, że młodzi klientki i klienci muszą zadowolić się ubraniami tanich marek, używanymi – lub podróbkami.
Oprócz tradycyjnej prognozy pogody w telewizji Francuzi będą odtąd mogli wysłuchać dodatkowych informacji na temat zmian klimatu. Ma to zwiększyć wiedzę mieszkańców Francji na temat przyczyn rozmaitych zjawisk pogodowych.
Żeby uczynić miasta bardziej zrównoważonymi, zdrowymi i sprawiedliwymi, musimy je na nowo przemyśleć – mówią urbaniści. Jeden z konceptów to miasta 15-minutowe. Ale co to takiego? Od Paryża po Szanghaj pomysłów nie brak.
Furla, jedna z najbardziej znanych włoskich marek świata mody, zaprezentowała pierwszą torebkę, która rozłoży się bez szkody dla środowiska. Torebki uszyto z materiału o nazwie Oleum opracowanego przez włoską firmę Cyclica.
Wegańskie skóry z alternatywnych materiałów miały zrewolucjonizować modę i uwolnić ją od niechlubnego dziedzictwa futer i skór naturalnych. Jednak branża materiałów przyszłości wyraźnie spowolniła.
Gigant odzieżowy H&M nawiązał współpracę z niemiecką firmą Remondis, zajmującą się zbiórką odpadów, ich recyklingiem i przetwarzaniem. Powstała w ten sposób spółka, która ma zajmować się przetwarzaniem, a także sprzedażą używanych ubrań.
Amsterdam zyska niebawem budynek, w którym, oprócz mieszkań dla ludzi, powstaną też miejsca, w których będą mogły zamieszkać dzikie zwierzęta. To pionierski przykład eko-inkluzywności w architekturze.