Reklama

Zara pokazała nowy salon flagowy. To sklep, który wygląda jak 5-gwiazdkowy hotel

W Barcelonie ruszył nowy flagowy sklep Zary. To kolejny krok hiszpańskiej marki w stronę segmentu premium.

Publikacja: 01.12.2025 14:24

Nowy salon flagowy Zary zaprojektowano jak luksusowy apartament.

Nowy salon flagowy Zary zaprojektowano jak luksusowy apartament.

Foto: Materiały prasowe

Hiszpańska marka Zara odpowiada za ponad dwie trzecie przychodów koncernu Inditex, do którego należy. Jest więc oczkiem w głowie Marty Ortegi Perez, szefowej Inditexu. Ortega od szeregu lat pracuje nad przesunięciem Zary w stronę segmentu premium. Najnowszym krokiem w tym kierunku jest otwarcie nowego flagowego sklepu marki w Barcelonie.

Zara Diagonal: Nowy sklep flagowy w Barcelonie

Na pierwszy rzut oka wygląd nowego sklepu Zary przy Avenida Diagonal w centrum Barcelony kojarzy się z butikiem luksusowej marki. Taki właśnie był cel projektantów.

Wnętrza barcelońskiego salonu zaprojektował znany belgijski architekt Vincent Van Duysen. Zadaniem projektanta było stworzenie przestrzeni, która będzie kojarzyć się z intymnym, przytulnym wnętrzem apartamentu.

Poszczególne części sklepu mają kojarzyć się z osobnymi pokojami. We wnętrzach dominuje stonowana, beżowo-brązowa kolorystyka, a także naturalne drewno, szczotkowany metal i naturalny kamień.

Czytaj więcej

Kroplówka warta 100 milionów euro. Słynny dom mody wpadł w tarapaty
Reklama
Reklama

Wnętrze sklepu wyposażono w meble z kolekcji, którą zaprojektował Vincent Van Duysen dla marki Zara Home+. Oświetlenie z jednej strony eksponuje produkty, a z drugiej – ociepla wnętrze i podkreśla jego przytulny charakter.

Foto: Materiały prasowe

Kluczową częścią sklepu jest przestrzenna przymierzalnia, którą zaprojektowano na wzór prywatnej garderoby. Odpowiednie światło i akustyka przymierzalni dają poczucie prywatności i wspomagają skupienie się na procesie przymierzania, który – jak czytamy w oficjalnym opisie sklepu – ma być „osobistym rytuałem”.

Luksus w stylu Zary

Klimat nowego sklepu Zary, a także to, jak dopracowany jest jego wystrój, nie odbiega od aranżacji butików luksusowych marek. Rezultatem ma być w pełni luksusowe doświadczenie, które skłoni klientów do powrotu do sklepu.

Zara ma ponad pięć tysięcy sklepów na całym świecie i opiera swój model działalności na masowej produkcji. Hiszpanie chcą jednak zmienić wizerunek, pozycjonując się jako marka premium.

Foto: Materiały prasowe

Reklama
Reklama

Marta Ortega Perez konsekwentnie realizuje ten plan. Wyremontowano i przeprojektowano sklepy Zary, zamknięto mniejsze i pozostawiono te duże, znajdujące się w najbardziej prestiżowych lokalizacjach. Podniesiono ceny produktów, w Europie średnio o 22 proc.

Powstają też limitowane kolekcje Zary, tworzone we współpracy z markami luksusowymi i znanymi projektantami (ostatnio z Francuzem, Ludovikiem de Saint Serninem). Zara jest też obecna na europejskich tygodniach mody. Wszystkim tym działaniom towarzyszą pełne rozmachu kampanie marketingowe z udziałem cenionych artystów, w ich tworzeniu aktywnie bierze udział sama Marta Ortega.

Foto: Materiały prasowe

Tłem starań o wyniesienie Zary na półkę premium jest zmieniający się układ sił w przemyśle odzieżowym, który w ostatnim czasie negatywnie odbił się na wynikach finansowych marki. Branżą trzęsą chińskie koncerny Shein i Temu, które przyciągają młodych, bardziej oszczędnych klientów.

Jednocześnie czołowe domy mody podniosły ceny wielu swoich produktów. Projektując przemyślane kampanie i sprzedając droższe produkty w eleganckich wnętrzach nowych sklepów Zary, Marta Ortega Perez chce zająć przestrzeń, która pojawia się pomiędzy segmentem fast fashion a markami luksusowymi.

Hiszpańska marka Zara odpowiada za ponad dwie trzecie przychodów koncernu Inditex, do którego należy. Jest więc oczkiem w głowie Marty Ortegi Perez, szefowej Inditexu. Ortega od szeregu lat pracuje nad przesunięciem Zary w stronę segmentu premium. Najnowszym krokiem w tym kierunku jest otwarcie nowego flagowego sklepu marki w Barcelonie.

Zara Diagonal: Nowy sklep flagowy w Barcelonie

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Reklama
Moda
Sukcesja w słynnym domu mody. Potomek założyciela oddaje władzę po 20 latach
Moda
Pałac Buckingham szykuje wielką wystawę strojów Elżbiety II. Przyciągnie tłumy
Moda
Kroplówka warta 100 milionów euro. Słynny dom mody wpadł w tarapaty
Moda
Najbardziej pożądane marki modowe na świecie. Triumf szwedzkiej elegancji
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Moda
Nowe zasady mody biurowej. Cichy luksus, mokasyny i mężczyźni w perłach
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama