Polki nie badają piersi, bo się boją i wstydzą
Młode kobiety wiedzą, że powinny wykonywać co roku USG piersi. Jednak zdecydowana większość tego nie robi – przede wszystkim z obawy przed wykryciem choroby – wynika z wywiadów etnograficznych przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Rak’n’Roll. Rozpoczęta przez nią kampania „Coś do nich mam!”, zachęca Polki, by badania piersi stały się rutyną – tak jak wizyta u fryzjera czy kosmetyczki.
Rusza „suchy styczeń”, a we Francji burza. Eksperci oburzeni postawą Macrona
„Suchy styczeń”, akcja społeczna nakłaniająca do tego, by na miesiąc odstawić alkohol, staje się coraz popularniejsza w Europie. We Francji, kraju wina, szampana i koniaku, napotyka jednak na opór władz, które nie chcą jej oficjalnie poprzeć, a badania pokazują, że 70 procent Francuzów częstuje alkoholem swoje dzieci.
Moda na rezonans magnetyczny: nowy symbol statusu i bogactwa
Wśród najbogatszych przedstawicieli naszego społeczeństwa popularność zyskuje osobliwy trend: poddawanie się prywatnym badaniom przy użyciu rezonansu magnetycznego. Ci, których stać na te badania, chcą upewnić się, że są całkowicie zdrowi.