Marki luksusowe polegają na nich w największym stopniu. To oni zapewniają im stałe przychody, więc firmy za wszelką cenę starają się przyciągnąć ich uwagę. Kim są klienci nazywani potocznie VIC? Bez nich branża luksusowa zapewne nie byłaby w stanie funkcjonować.
Najważniejsze było dla nas zaprezentowanie ubrań, które Francuz lub Francuzka chcieliby nosić – mówią Blanka Jordan i Zuzanna Wachowiak, współtwórczynie marki Bizuu, która zaprojektowała stroje dla polskich olimpijczyków i olimpijek na tegoroczne igrzyska w Paryżu.
Internetowa platforma Lyst przygotowała kolejne wydanie popularnego raportu Lyst Index. Na czele listy najbardziej pożądanych marek luksusowych na świecie spore przetasowanie: Miu Miu, dotychczasowy lider z Włoch, musiał ustąpić miejsca Hiszpanom.
175-lecie istnienia – to okazja do tego, by przypomnieć klientom o sobie. Do takiego wniosku doszli szefowie Harrodsa, którzy z okazji jubileuszu zapowiedzieli powrót kolekcji ubrań i dodatków sygnowanych przez tę markę. Produkty mają być luksusowe, tak jak słynny dom towarowy w Londynie.
Dom mody Chanel przegrał prawną batalię o jeden z najważniejszych swoich symboli. Przedmiotem sporu była cyfra „5”, którą znaleźć można na słynnych perfumach sygnowanych przez Chanel.
Tegoroczne igrzyska olimpijskie i paraolimpijskie w Paryżu to nie tylko szansa na sportowe rekordy. To także okazja dla firm, by zarobić wielkie pieniądze. Jeden koncern zrobił niemal wszystko, by odnieść sukces. Pracował na to przez lata i wydał ogromne pieniądze.
Projekt wnętrza hali gastronomicznej PeDeT dostał się do finału Inside – Światowego Festiwalu Wnętrz 2024. Powalczy o tytuł najładniejszego wnętrza w kategorii „Bary i restauracje”.
Prawna batalia o prawo wykorzystywania motywu pasków między Adidasem a amerykańskim projektantem Thomem Browne'em weszła w nową fazę. Sportowy gigant ponownie pozwał Browne’a. Poprzedni spór na ten temat przegrywał.
Zbliża się rozstrzygnięcie konkursu The European Prize for Urban Public Space 2024 dla najlepiej zaprojektowanych przestrzeni publicznych. W finale znalazło się jedno założenie urbanistyczne z Polski.
Zabytkowa wieża we Lwowie pamiętająca czasy cesarza Franciszka Józefa została wyróżniona podczas World Architecture Festival. Jurorzy docenili przebudowę, która łączy stare z nowym w ciekawy sposób.
Śledztwo włoskiej prokuratury wykazało rażące nieprawidłowości związane z produkcją torebek na zlecenie znanych europejskich domów mody. Przy okazji ujawniono, ile wynosi koszt wyprodukowania luksusowych torebek.
Kolejna chińska marka odzieżowa wkracza na rynek europejski. Urban Revivo w swojej ojczyźnie zdążyło już pokonać najważniejszych konkurentów – Zarę i H&M. Teraz chce powtórzyć ten sukces na rynkach europejskich.
Warszawski wieżowiec powalczy o główną nagrodę w konkursie International High-Rise Award 2024/25 dla najpiękniejszych drapaczy chmur na świecie. Warszawski biurowiec dostał się do finału tego konkursu, w którym rywalizuje z budynkami z całego świata.
Pokaż, jakie skarpetki nosisz, a powiem ci, czy jesteś stary – przekonują przedstawiciele generacji Z i drwią z milenialsów oraz ich wyborów skarpetkowych. Niepozorna część garderoby stała się punktem sporu dzielącym pokolenia.
Czy ubranie może chłodzić podczas upałów? Grupa naukowców stworzyła innowacyjną tkaninę chłodzącą. Jest ona w stanie znacząco obniżyć odczuwalną temperaturę w trakcie upałów w mieście.
Kolejna znana marka odzieżowa zapowiedziała powrót. Czy popularność na początku obecnego stulecia przełoży się na sukces w czasach „fast fashion”? O zapowiedzi powrotu marki Von Dutch pisze branżowy serwis Business of Fashion.
Saudyjska linia lotnicza Riyadh Air, która rozpocznie działalność w 2025 roku, chce zdobyć klientów w nietypowy sposób. Saudyjczycy postwili na luksus i modę z wysokiej półki – na tegorocznym tygodniu mody w Paryżu zaprezentowano pokaz uniformów zaprojektowanych specjalnie dla personelu pokładowego Riyadh Air.
Generacja Z nie chce iść do ślubu w tradycyjnej białej sukni. „Zetki” wolą znacznie mniej oczywiste stroje. Dwudziestolatki robią więc rewolucję w branży mody ślubnej.