Od teraz przy każdych zakupach wyrobów szwedzkiej marki odzieżowej Asket, oprócz zwykłego paragonu z ceną, będzie dodawany drugi — tak zwany Paragon Wpływu. Znajdą się na nim dokładne informacje dotyczące wpływu na środowisko, jaki wywiera produkcja każdej rzeczy, którą kupiliśmy.
Jaki jest ekologiczny koszt wyprodukowania T-shirta?
Coraz więcej marek — również tych popularnych — pokazuje zaangażowanie w ochronę środowiska i walkę ze zmianami klimatycznych. Przykładem jest chociażby wykorzystywanie materiałów z recyklingu do produkcji poszczególnych wyrobów.
Niestety, w wielu przypadkach wzniosłe deklaracje mają niewiele wspólnego z praktyką, a zabiegi, które rzekomo mają być bardziej ekologiczne, okazują się być zwykłym greenwashingiem. Szwedzka marka Asket zadziałała bardziej konkretnie — jako pierwsza na świecie wprowadziła tak zwane „paragony wpływu”.
Już niebawem przy każdym zakupie produktów marki Asket klient otrzyma dwa paragony. Oprócz paragonu fiskalnego, zawierającego informacje o cenie i podatkach od transakcji, na skrzynkę mailową klienta trafi jeszcze jeden paragon — „paragon wpływu”.
Już niebawem przy każdym zakupie produktów marki Asket klient otrzyma dwa paragony. Oprócz paragonu fiskalnego, zawierającego informacje o cenie i podatkach od transakcji, na skrzynkę mailową klienta trafi jeszcze jeden paragon — „paragon wpływu”.