Patagonia, amerykańska firma produkująca ubrania outdoorowe, od wielu lat stawiana jest za wzór firmy, która poważnie podchodzi do problemu odpowiedzialnej produkcji. Amerykanie zachęcają do tego, by ubrania nosić jak najdłużej, by je naprawiać zamiast wyrzucania.
Nie podążają za trendami, są wierni własnej filozofii sformułowanej przez twórcę marki, Yvona Chouinarda. Między innymi dlatego w ostatnich latach Patagonia stała się marką niezwykle modną – odpowiedzialna polityka firmy spodobała się klientom na całym świecie.
Tymczasem autorzy serwisu „Follow the Money”, po przeprowadzeniu dochodzenia, twierdzą, że sposób produkcji wyrobów Patagonii nie różni się niczym od tego, którą stosują marki ze sfert tak zwanej szybkiej mody.
Ubrania marki Patagonia to tak naprawdę fast fashion?
Na przestrzeni wielu lat założona w 1973 roku przez Yvona Chouinarda Patagonia zdążyła wypracować sobie reputację marki odpowiedzialnej pod każdym możliwym względem. W swojej komunikacji Patagonia podkreśla, że jej wyroby powstają w sposób zrównoważony ekologicznie, zaś osoby pracujące na wszystkich etapach produkcji jej wyrobów mają zapewnione odpowiednie wynagrodzenie i warunki pracy.
Czytaj więcej
Ponad jednej trzeciej Europejczyków doskwiera samotność – wynika z raportu Komisji Europejskiej. Cierpią nie tylko seniorzy, także młodzi ludzie. W którym kraju jest najwięcej osób, które czują się samotne i jak wypada na tym tle Polska?