„Untact”: społeczeństwo ludzi „bezkontaktowych”. Nowe zjawisko opanowuje świat

Pandemia to już przeszłość, ale pozostały nam po niej rozmaite nawyki – twierdzą eksperci zajmujący się badaniem trendów. Jednym z takich zjawisk jest zyskujący popularność trend „Untact”. Na czym polega?

Hiszpania likwiduje nagrodę państwową dla torreadorów. Zmierzch ery corridy?

Rząd Hiszpanii rezygnuje z przyznawania państwowych nagród dla najlepszych torreadorów. Zainteresowanie corridą wśród Hiszpanów słabnie, w konsultacjach społecznych rekordowy odstetek respondentów poparł likwidację nagrody.

Raport: nieszczęśliwy jak polski nastolatek. Rekordowo niski wynik na tle Europy

Z najnowszego raportu brytyjskiej organizacji The Children’s Society, obejmującego młodych ludzi w całej Europie, płynie niepokojący wniosek. Prawie 1 na 4 polskich nastolatków jest niezadowolonych z życia.

Podwójna porażka Adidasa: przegrana w sporze o prawa do trzech pasków

Marka Adidas poniosła kolejną porażkę w obronie prawa do używania motywu trzech pasków. Tym razem przegrała w sporze z aż dwiema znanymi markami.

„August Blues”: atak letniej melancholii. Dlaczego nie znosimy sierpnia?

Pod koniec lata ludzi dopada „August Blues”, czyli inaczej „sierpniowa melancholia”. Z czego ona wynika i jak się objawia? A także – czy warto z nią walczyć?

Nadchodzi epidemia samotności wśród pracowników. Eksperci biją na alarm

Jeden na pięciu pracowników cierpi na samotność – wynika ze światowego badania przeprowadzonego przez amerykański Instytut Gallupa. W najgorszej sytuacji są młodzi pracownicy, osoby pracujące zdalnie, a także ludzie pozostający bez pracy.

Generacja Z i „era nieufności”. Nadchodzą trudne czasy dla influencerów

Niechęć młodych ludzi wobec influencerów w sposób zauważalny rośnie. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania, które podważa dotąd obowiązujące przekonanie o tym, że przedstawiciele generacji Z ślepo ufają gwiazdom social mediów.

Nasze poglądy zależą od pory roku. Zaskakujące wyniki wieloletniego badania

Nasz system wartości zmienia się wraz z porami roku – twierdzą autorzy obszernego badania. Ich zdaniem jesienią i wiosną mamy w związku z tym nieco inne poglądy niż latem i zimą. Z czego wynika ta zmienność i jak politycy mogą ją wykorzystać?

Generacja Z stawia na „podkonsumpcję”. Nowy trend to ból głowy dla wielu marek

Generacja Z stawia na bardziej minimalistyczny styl życia. Coraz częściej w odniesieniu do młodego pokolenia używa się pojęcia „podkonsumpcja”. Co oznacza to określenie?

Rusza największy w historii transfer bogactwa. Kobiety przejmą biliony dolarów

O „wielkim transferze bogactwa” pisze się i mówi od lat – chodzi o zbliżające się bezprecedensowe w historii dziedziczenie majątku między pokoleniami. Eksperci zwracają jednak uwagę, że wcześniej odbędzie się inny proces, wewnątrzpokoleniowy – kobiety odziedziczą gigantyczne pieniądze po swoich mężach. Suma, o którą chodzi, jest gigantyczna.

„Śpiąca królewna”, „Pan Muffin” i „Clark Kent”: za nami rekordowe igrzyska memów

Co zapamiętamy z igrzysk w Paryżu? Historyczne srebro Polaków w siatkówce? Sensacyjny finał konkursu skoku o tyczce mężczyzn? Złoty medal Novaka Djokovicia w tenisie? A może tureckiego „Hitmana”, brytyjskiego skoczka do wody Toma Daleya robiącego sweter na drutach – lub niezwykłą australijską breakdancerkę?

Ikona stylu częścią dziedzictwa narodowego Włoch? Politycy kontra „Zielony Ład”

Włoskie dziedzictwo narodowe jest tak bogate, że wystarczyłoby na zaspokojenie potrzeb kilku krajów. A jednak włoscy politycy mają pomysł na to, jak je powiększyć. Nie chodzi jednak tylko o wyróżnienie ikony włoskiego stylu, ale też o walkę z „Europejskim Zielonym Ładem”

„Korepetycje” z Excela hitem w social mediach. Generacja Z ma nowe hobby

Lekcje obsługi programu Excel na TikToku to nowa obsesja generacji Z. Przybywa influencerów specjalizujących się w tłumaczeniu zawisłości popularnego arkusza kalkulacyjnego, błyskawicznie rośnie też ich popularność. Dlaczego „Zetki” chcą się uczyć Excela?

Czy za produkty luksusowe warto płacić więcej? Zaskakujący wynik badania

Czym jest prawdziwy luksus we współczesnym świecie – oraz czy warto zapłacić za niego więcej? Wyniki nowego badania przynoszą zaskakujące odpowiedzi na te pytania i pozwalają zrozumieć, jak zmienia się postrzeganie luksusu.

Badanie: dlaczego ludzie kupują podróbki? „Walka z poczuciem niesprawiedliwości”

Dlaczego ludzie kupują podróbki wyrobów luksusowych? Najnowsze badanie rzuca nowe światło na przyczyny tego zjawiska. Okazuje się, że nie chodzi o cenę, a przynajmniej – cena nie jest tu jedynym powodem.

Pieniądze szczęścia nie dają? Autorzy nowego badania znaleźli odpowiedź

Czy pieniądze dają szczęście? Zdania na ten temat są podzielone. Autorzy nowego badania twierdzą, że znaleźli odpowiedź, ale nie wszystkim się ona spodoba.

Dobre drogi, niezbyt mili ludzie. Jak Polskę widzą pracujący u nas cudzoziemcy?

Jak żyje się obcokrajowcom w Polsce? Nowy raport Expat Insider 2024 przynosi dużą dawkę informacji o wadach i zaletach życia w Polsce z punktu widzenia cudzoziemców. Co doceniają w naszym kraju i za czym nie przepadają?

Raport: Polacy pokochali używane produkty luksusowe. Kupujemy na potęgę

Co trzecia Polak (lub Polka) kupił/kupiła jakiś produkt luksusowy w ubiegłym roku. I zapłacił lub zapłaciła za niego niemałe pieniądze. Nowy raport Vinted pokazuje, jak zmienia się poziom zamożności Polek i Polaków.