Powolna śmierć marek modowych dla „klasy średniej”. Znikają z miast Europy

Z europejskich miast coraz częściej znikają sklepy marek ze średniej półki, które kilka dekad temu stanowiły punkt odniesienia na rynku. Pozostają jedynie te tanie – i bardzo drogie. Z czego wynika ta zmiana?

Na rynek wchodzą nastoletni influencerzy. Dwa miliardy ludzi wygryzą generację Z

Pokolenie Alfa staje się coraz bardziej wpływowe w mediach społecznościowych. Marki z różnych branż chętnie współpracują z nastoletnimi influencerami widząc w tym sposób na dotarcie do potencjalnych, niepełnoletnich klientów.

Lidl wygrał z gigantem rynku luksusowego. 10 lat walki o prawa do jednego koloru

Lidl wygrał prawdą batalię ze słynnym francuskim producentem szampana należącym do LVMH, potentata na rynku dóbr luksusowych. Przedmiotem sporu był kolor, który Francuzi chcieli zastrzec. W ten sposób kończy się etap batalii prawnej, która trwa blisko dekadę.

Pracodawcy mają problem. „Shift shock”: nowe zjawisko wśród młodych pracowników

Wśród młodych pracowników pojawiło się nowe zjawisko. „Shift shock” może być silnym impulsem do rezygnacji z nowej pracy. Jakie jest źródło tego zjawiska?

Najbogatszy Chińczyk w tarapatach. „Ta woda mineralna jest za mało chińska”

Miliarder Zhong Shanshan, najbogatszy Chińczyk, padł ofiarą zmasowanej krytyki. Powodem jest woda mineralna produkowana przez jedną z jego wielu firm. Czy Zhong podzieli losy Jacka Ma, twórcy Alibaby, który ustąpił ze stanowiska w obliczu krytyki ze strony władz? O sprawie Zhonga pisze CNN.

Marki luksusowe mają problem. W magazynach niesprzedane rzeczy warte miliardy

Nadprodukcja dotyczy również branży luksusowej. W magazynach znanych marek zalegają niesprzedane wyroby warte miliardy euro.

Generacja Z nie jest ambitna? Nowy raport obala stereotyp na temat młodych ludzi

Jaki sport najbardziej lubią uprawiać przedstawiciele generacji Z? Przebadali to analitycy popularnej aplikacji Strava służącej do monitorowania aktywności fizycznych. Wyniki niektórym mogą wydać się zaskakujące.

Kto i po co edytował zdjęcie księżnej Walii? „Przekroczono pewną granicę”

Zdjęcie księżnej Kate z trójką jej dzieci, które trafiło do mediów, miało uspokoić Brytyjczyków i położyć kres teoriom spiskowym wokół tematu stanu zdrowia księżnej. Tymczasem w sposób niezamierzony wywołało medialną burzę. „Przekroczono pewną granicę” – komentował w BBC fotograf pracujący dla rodziny królewskiej.

W Moskwie ruszy „Muzeum wyzwolenia”. Rosja otwiera front wojny propagandowej

W Moskwie ruszy niebawem nowe „Muzeum wyzwolenia”, jak nazywają je Rosjanie. Tematyką ekspozycji ma być „najnowsza historia Donbasu i Noworosji”.

„Co oni przed nami ukrywają”? Nowe hobby miliarderów rodzi teorie spiskowe

Nowa moda wśród amerykańskich miliarderów stała się pożywką dla zwolenników teorii spiskowych na całym świecie. Przykładem może być najnowszy projekt Marka Zuckerberga.

Nieustraszona Alexine Tinné

Alexandrine Tinné, holenderska podróżniczka, z pasją eksplorowała Czarny Ląd. Była pierwszą Europejką, która próbowała przemierzyć Saharę. Zginęła z rąk Tuaregów w 1869 r.

Ipsos: „Równouprawnienie nam zagraża” – uważa niemal co drugi mężczyzna w Polsce

Z raportu firmy Ipsos, przeprowadzonego łącznie w ponad 30 krajach, wynika, że niemal połowa mężczyzn w Polsce uważa, że kobietom przyznano już tyle praw, iż może to prowadzić do dyskryminacji mężczyzn. Myli się jednak ten, kto sądzi, że ten wynik sytuuje nas w europejskim ogonie. Jest wręcz odwrotnie.

Powrót „toksycznych” szefów w korporacjach? Mają zakończyć bunt Generacji Z

Wejście generacji Z na rynek pracy miało zrewolucjonizować i uzdrowić kulturę organizacyjną w korporacjach. Wygląda jednak na to, że nadchodzą zupełnie inne czasy, w których głos pokolenia dwudziestolatków nie będzie znaczył już tyle, co dotąd – uważają eksperci cytowani przez hiszpański dziennik „El Pais”.

„Cleanfluencerzy” robią furorę w sieci. Nakręcili modę na pedantyczne sprzątanie

Cleanfluencerzy to specjaliści od czyszczenia i sprzątania, którzy pokazują w mediach społecznościowych tajniki swojej pracy. Od pewnego czasu robią furorę w mediach społecznościowych. Chcemy oglądać, jak inni sprzątają, a przede wszystkim – chcemy poznać sekret idealnie czystych domów, bo coraz częściej mamy z tym problem.

„Mój partner mnie utrzymuje”. Trend na bycie „panią domu” zachwycił generację Z

W mediach społecznościowych coraz większą popularność zyskuje trend, zgodnie z którym kobiety otwarcie przyznają, że wolą, gdy to partner płaci za wszystko, dzięki czemu mogą zrezygnować z kariery zawodowej i zostać w domu. Czy to cios w ideę emancypacji zadany przez młode kobiety?

Czy pieniądze dają szczęście? Zaskakujące wyniki badań wśród najbiedniejszych

Czy pieniądze dają szczęście człowiekowi? Popularne porzekadło powiada, że nie, choć przywykliśmy do tego, że więcej pieniędzy to wyższy poziom życia, a zatem także – zadowolenia. Tymczasem z nowych badań wyłania się zupełnie inny obraz szczęścia.

Ulubiona marka generacji Z to oni sami. 20-latkowie mają na tym punkcie obsesję

Przedstawiciele generacji Z znacząco różnią się od innych pokoleń. Dotyczy to wielu aspektów stylu życia, ale też tego, w jaki sposób myślą o sobie. Tę różnicę postrzegania samych siebie pokazuje raport przygotowany przez firmę konsultingową Morning Consult.

„25 lat niewinności. Sprawa Tomka Komendy". Jan Holoubek, reżyser: Trzeba było o tym opowiedzieć

Narosła we mnie złość na to, co się wydarzyło. Miałem przeświadczenie, że trzeba opowiedzieć o bezpodstawnym uwięzieniu Tomka Komendy szerokiej publiczności – mówi w rozmowie z Barbarą Hollender reżyser Jan Holoubek.