„Urlop dla nieszczęśliwych”. Pomysł milionera na toksyczną atmosferę w pracy

Chiński milioner Yu Donglai, szef sieci supermarketów, chce walczyć o dobrostan swoich pracowników. Yu zapowiedział rewolucyjne zmiany w stylu pracy w swojej firmie. Jednym z jej elementów ma być urlop dla osób, które „nie czują się szczęśliwe”.

„Hollyweird” to nowy fenomen: rośnie wiara w wielki spisek gwiazd szołbiznesu

Coraz więcej osób jest przekonanych, że świat showbiznesu skrywa mroczne tajemnice. Zjawisko zyskało nawet osobne określenie: „Hollyweird”. Na czym polega to zjawisko?

Czy warto być lojalnym pracownikiem? Szef to wykorzysta – ostrzegają badacze

Choć lojalność to cecha niezwykle ceniona u pracowników, okazuje się, że w pracy może być ona mało opłacalna. Badanie przeprowadzone przez naukowców z USA wykazało, że osoby pracujące na wysokich stanowiskach postrzegają swoich najbardziej lojalnych pracowników jako tych, których częściej i łatwiej niż innych da się wykorzystywać.

Miliarderzy z Francji walczą na luksusowe nieruchomości. Rekordowa transakcja

Francuski gigant branży luksusowej kupił rekordowo drogą nieruchomość w Mediolanie. Zabytkowa kamienica znajduje się przy najdroższej ulicy w Europie. W ostatnich miesiącach prestiżowe nieruchomości kupował koncern LVMH kontrolowany przez najbogatszego człowieka na świecie, Bernarda Arnaulta.

Nowa obsesja generacji Z. Powinny ratować zdrowie, stały się symbolem zamożności

Gwiazdy szołbiznesu wypromowały nowy trend, który błyskawicznie przejmują młodzi ludzie na całym świecie. Chodzi o urządzenie, które powinno ratować życie i zdrowie, a tymczasem stało się symbolem zamożności i przynależności do społecznej elity.

Triumf rosyjskiego „króla dżinsów”. 76-latek debiutuje na liście miliarderów

Władimir Mielnikow, kontrowersyjny rosyjski przedsiębiorca, twórca rosyjskiego imperium dżinsowego, zadebiutował na liście miliarderów „Forbesa”. Kim jest 76-letni twórca firmy Gloria Jeans, która święci triumfy na rosyjskim rynku?

Hopecore: nowy trend ma pomóc generacji Z walczyć z lękiem przed światem

Młodzi ludzie czują się przytłoczeni zalewem negatywnych informacji. Trend o nazwie „hopecore” ma być dla nich remedium na trudne czasy, które w wielu młodych ludziach budzą lęk.

Niemcy: Kościół na sprzedaż, bo zabrakło wiernych. „Brutalne, ale konieczne”

Proboszcz parafii w niemieckiej miejscowości Lispenhausen zdecydował się na sprzedaż kościoła i plebanii. Powód? Bardzo mała liczba wiernych uczęszczających na nabożeństwa.

Pokolenie nieszczęśliwych. Coś dziwnego dzieje się z generacją Z

Instytut Gallupa opublikował swój doroczny raport na temat zadowolenia z życia mieszkańców krajów na całym świecie. Jego wyniki nie napawają optymizmem szczególnie jeśli spojrzeć na dane dotyczące młodych ludzi. Co dzieje się z młodym pokoleniem?

Najszczęśliwsze kraje na świecie: duży skok poziomu zadowolenia Polaków

Najszczęśliwszym krajem na świecie ponownie okazała się Finlandia – wynika z globalnego badania „World Happiness Report” firmy Gallup. Z kolei w Polsce, zdaniem autorów raportu „Ipsos Global Happiness 2024”, współczynnik szczęścia znacznie wzrósł i przewyższa światową średnią.

„Hiperwyczerpanie”: epidemia wiecznie zmęczonych. Ludzkość ogarnia nowe zjawisko

Żyjemy w erze „hiperwyczerpania”. To zjawisko staje się coraz powszechniejsze i, jak podkreślają eksperci, jest objawem szerszego problemu. Na czym polega to zjawisko, które boleśnie odczuwa wielu z nas?

Miasto w Hiszpanii walczy ze śmieciami. Kampania inspirowana katalogiem IKEA

Władze hiszpańskiego miasteczka Dénia, nie radząc sobie z ogromną ilością starych mebli wyrzucanych przez mieszkańców, postanowiły zrealizować nietypową kampanię zatytułowaną „Brutea”. W jej ramach stworzono plakaty nawiązujący do magazynu szwedzkiej sieci sklepów IKEA. Próżno w nim szukać jednak zachęcających ofert i przyciągających uwagę fotografii.

Powolna śmierć marek modowych dla „klasy średniej”. Znikają z miast Europy

Z europejskich miast coraz częściej znikają sklepy marek ze średniej półki, które kilka dekad temu stanowiły punkt odniesienia na rynku. Pozostają jedynie te tanie – i bardzo drogie. Z czego wynika ta zmiana?

Na rynek wchodzą nastoletni influencerzy. Dwa miliardy ludzi wygryzą generację Z

Pokolenie Alfa staje się coraz bardziej wpływowe w mediach społecznościowych. Marki z różnych branż chętnie współpracują z nastoletnimi influencerami widząc w tym sposób na dotarcie do potencjalnych, niepełnoletnich klientów.

Lidl wygrał z gigantem rynku luksusowego. 10 lat walki o prawa do jednego koloru

Lidl wygrał prawdą batalię ze słynnym francuskim producentem szampana należącym do LVMH, potentata na rynku dóbr luksusowych. Przedmiotem sporu był kolor, który Francuzi chcieli zastrzec. W ten sposób kończy się etap batalii prawnej, która trwa blisko dekadę.

Pracodawcy mają problem. „Shift shock”: nowe zjawisko wśród młodych pracowników

Wśród młodych pracowników pojawiło się nowe zjawisko. „Shift shock” może być silnym impulsem do rezygnacji z nowej pracy. Jakie jest źródło tego zjawiska?

Najbogatszy Chińczyk w tarapatach. „Ta woda mineralna jest za mało chińska”

Miliarder Zhong Shanshan, najbogatszy Chińczyk, padł ofiarą zmasowanej krytyki. Powodem jest woda mineralna produkowana przez jedną z jego wielu firm. Czy Zhong podzieli losy Jacka Ma, twórcy Alibaby, który ustąpił ze stanowiska w obliczu krytyki ze strony władz? O sprawie Zhonga pisze CNN.

Marki luksusowe mają problem. W magazynach niesprzedane rzeczy warte miliardy

Nadprodukcja dotyczy również branży luksusowej. W magazynach znanych marek zalegają niesprzedane wyroby warte miliardy euro.