Swego czasu furorę zrobiły perfumy z kategorii zwanej gourmand – „smakowite” zapachy przywodzące na myśl skojarzenia z słodyczami, soczystymi owocami czy wyrazistymi przyprawami. Teraz na arenę wkraczają produkty, o których można powiedzieć, że są rozwinięciem trendu gourmand – to perfumy, które branżowi eksperci określili jako kategorię neo-gourmand. Czym się wyróżniają te zapachy?
Czym są perfumy neo-gourmand?
Od pewnego czasu można zaobserwować rosnącą popularność zapachów jako kategorii kosmetyków – to obecnie jeden z najszybciej rozwijających się segmentów kategorii beauty. Zapachy cieszą się szczególnie dużą popularnością zwłaszcza wśród przedstawicieli pokolenia Z.
Zapachy, również te z górnej półki, kupują ci, którzy pragną doświadczenia luksusu za stosunkowo niewielkie pieniądze, a przy okazji – chcą poprawić sobie nastrój i podkreślić swój indywidualny styl. Zjawisko, które nasiliło się w okresie pandemii, wciąż nie słabnie.
Czytaj więcej
Popularność perfum nie słabnie, to dla wielu osób pierwszy krok w stronę świata produktów luksusowych. Jednak ostatnie miesiące pokazują siłę nowego trendu, jego popularność to w dużym stopniu zasługa pokolenia Z.
Jedną z najpopularniejszych kategorii zapachów od paru lat są „apetyczne” zapachy typu gourmand. Początki popularności tego typu zapachów sięgają lat 90. ubiegłego stulecia. Mowa o zapachach, które pachną np. ciastem czekoladowym, crème brûlée, szampanem albo lodami z owocami i bitą śmietaną – a to tylko kilka z bardzo wielu kompozycji, które stworzyli – i nadal tworzą – perfumiarze.