Emma Kiworkowa: dzielę się sukcesem

Chcę oferować najwyższą jakość – mówi dr n. med. Emma Kiworkowa, stomatolog, właścicielka Villa Nova Dental Clinic.

Publikacja: 07.08.2023 13:16

„Nie planowałam tworzenia biznesu, chciałam po prostu być dobrym stomatologiem” – mówi dr Emma Kiwo

„Nie planowałam tworzenia biznesu, chciałam po prostu być dobrym stomatologiem” – mówi dr Emma Kiworkowa, stomatolog, właścicielka Villa Nova Dental Clinic.

Foto: Materiały prasowe

Materiał powstał we współpracy z firmą Villa Nova Dental Clinic

Stworzyła jedną z najbardziej znanych klinik stomatologicznych w Polsce, jest też twórczynią jednej z największych w kampanii profilaktycznych realizowanych wśród polskich dzieci. Co motywuje ją do działania i stawiania sobie kolejnych wyzwań? „Jeśli lubisz to, co robisz, nieustannie odczuwasz chęć do działania. Niezbędny jest rodzaj głodu wewnętrznego, pragnienie rozwoju i wchodzenia na kolejne poziomy” – mówi dr Emma Kiworkowa, stomatolog, właścicielka Villa Nova Dental Clinic.

Dlaczego wybrała pani medycynę?

Emma Kiworkowa: To kwestia wychowania i wzorców, które wyniosłam z dzieciństwa. W mojej rodzinie są niemal sami lekarze – i jeden ekonomista (śmiech). Moje córki też deklarują, że chcą studiować medycynę, choć raczej nie będzie to stomatologia. 

Jak połączyć medycynę, w której najważniejsza jest pomoc drugiemu człowiekowi, z działalnością biznesową?

EK: Nigdy nie skupiałam się na stronie biznesowej. Od początku miałam głębokie przekonanie, że chcę oferować jakość, za którą świadomi pacjenci będą gotowi zapłacić, bo będą zdawali sobie sprawę, że warto zainwestować we własne zdrowie. Zaczynałam z myślą, że im lepszą jakość usług będę mogła zaoferować, tym większa liczba pacjentów to doceni. 

Kto panią uczył zasad prowadzenia biznesu?

EK: W moim przypadku wszystko rozwijało się w sposób organiczny. Nie planowałam tworzenia biznesu, chciałam po prostu być dobrym stomatologiem. Moja mama zawsze powtarzała, że nie wybaczyłaby mi, gdybym była „lekarzem na tróję”. Początkowo zamierzałam jedynie założyć klinikę, która będzie oferować najwyższą jakość. Nie marzyłam o tym, że kiedyś będę zatrudniać 150 osób. Stopniowo doszłam do sytuacji, gdy niezbędny był biznesplan, więc otoczyłam się ludźmi, którzy pomogli mi go przygotować. Obecnie swoją wiedzą biznesową wspiera mnie mój mąż. 

Biznes to maraton. Skąd czerpie pani motywację?

EK: Jeśli lubisz to, co robisz, nieustannie odczuwasz chęć do działania. Niezbędny jest rodzaj głodu wewnętrznego, pragnienie rozwoju i wchodzenia na kolejne poziomy. Źródłem motywacji są dla mnie także ludzie, którymi się otaczam. Czasami, gdy jestem przemęczona, czuję, jak inspirują mnie do działania.

Klinika Villa Nova Dental Clinic mieści się przy ulicy Przyczółkowej 219 w Warszawie.

Klinika Villa Nova Dental Clinic mieści się przy ulicy Przyczółkowej 219 w Warszawie.

Materiały prasowe

Jakich zasad trzyma się pani na co dzień?

EK: Wychodzę z założenia, że jeśli mam wątpliwości, oznacza to, że albo nie jestem gotowa na daną decyzję, albo nie mam jeszcze wystarczająco dużo wiedzy. Z kolei, jeśli czuję, że kierunek i moment są właściwe, to działam, nawet jeśli inni przekonują mnie, że to zły pomysł. W firmie wiedzą też, że nie akceptuję zdania: „Nie da się”. Trzeba szukać rozwiązań, rozkładanie rąk nie wchodzi w grę. 

Co jest pani największym sukcesem?

EK: To, że umiem otaczać się mądrymi i ambitnymi ludźmi. W biznesie łatwiej jest, gdy nie działa się w pojedynkę. Dzięki współpracy z osobami o podobnym charakterze i chęci rozwoju można osiągnąć więcej. Doceniam też to, co nazywam „rozrzutnością”. Nigdy nie wahałam się, czy inwestować w rozwój. Dbam też o ludzi, z którymi pracuję. Muszą czuć się fantastycznie w pracy, no i muszą dobrze zarabiać. 

Wnętrza kliniki Villa Nova Dental Clinic.

Wnętrza kliniki Villa Nova Dental Clinic.

Materiały prasowe

Jak dba pani o samą siebie?

EK: Musiałam doświadczyć wypalenia, żeby zrozumieć, iż nie można funkcjonować na tak wysokich obrotach. Teraz bardzo dbam o to, by mieć czas dla siebie. Ważny jest dla mnie sport. Staram się też poświęcać czas na warsztaty czy podcasty dotyczące samorozwoju, a także na pracę nad swoimi emocjami czy wydaj- nością. Jako mama chcę być jak najlepszym rodzicem dla moich dzieci. Wychodzę z założenia, że można je inspirować własnym przykładem.

Wzięła pani na swoje barki wyzwanie w postaci stworzenia Fundacji Wiewiórki Julii. Skąd ten pomysł?

EK: Moja mama, także stomatolog, przez wiele lat leczyła dzieci z polskich domów dziecka. Gdy otworzyłam pierwszą klinikę, zaczęliśmy dostawać dużo podobnych próśb o pomoc w leczeniu. Wtedy ktoś z moich przyjaciół rzucił pomysł, by nadać ramy tej działalności. Tak powstała fundacja. Zaczynaliśmy od projektu badania najmłodszych pod kątem potrzeb stomatologicznych i ortodontycznych. Łącznie przebadaliśmy w ten sposób ponad 50 tysięcy dzieci. Prowadzimy też szkolenia dotyczące profilaktyki, wzięło w nich udział 70 tysięcy dzieciaków. Nie zakładaliśmy, że osiągniemy tak niesamowite rezultaty, ale uważam, że jeśli odniosło się w życiu sukces, warto się nim dzielić z innymi. Działalność Fundacji Wiewiórki Julii daje mi poczucie, że możemy zaopiekować się tymi, którym los dał dużo mniej.

Materiał powstał we współpracy z firmą Villa Nova Dental Clinic

Materiał powstał we współpracy z firmą Villa Nova Dental Clinic

Stworzyła jedną z najbardziej znanych klinik stomatologicznych w Polsce, jest też twórczynią jednej z największych w kampanii profilaktycznych realizowanych wśród polskich dzieci. Co motywuje ją do działania i stawiania sobie kolejnych wyzwań? „Jeśli lubisz to, co robisz, nieustannie odczuwasz chęć do działania. Niezbędny jest rodzaj głodu wewnętrznego, pragnienie rozwoju i wchodzenia na kolejne poziomy” – mówi dr Emma Kiworkowa, stomatolog, właścicielka Villa Nova Dental Clinic.

Pozostało 90% artykułu
Zdrowie & uroda
Otwarta konferencja Wellbeing Summit już 2 października
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Zdrowie & uroda
Moda na rezonans magnetyczny: nowy symbol statusu i bogactwa
Zdrowie & uroda
Generacja Z nie chce się zestarzeć. „Anti-aging” to nowy, zaskakujący trend
Zdrowie & uroda
Król Karol III wybrał osobistego lekarza. To specjalista od homeopatii
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Zdrowie & uroda
Nowy trend w Dolinie Krzemowej. Pomiary testosteronu i walka o ocalenie męskości