Dubaj ma się zmienić: jego władze chcą, by stał się on przyjaznym pieszym i rowerzystom „miastem 20-minutowym". Życie mieszkańców czekają poważne zmiany, ale władze dubajskie są zdecydowane, by przeprowadzić tę rewolucję.
W kwestii nadprodukcji marki odzieżowe mają jeszcze wiele do zrobienia. 99 procent z nich ukrywa to, czy zamierzają ograniczać produkcji – piszą autorzy najnowszego raportu organizacji Fashion Revolution prześwietlającego 250 czołowych marek.
PETA, najbardziej znana organizacja walcząca o prawa zwierząt, odnosi spore sukcesy. To między innymi dzięki jej głośnym akcjom futra zniknęły z branży mody. PETA bierze się teraz za temat nieetycznego pozyskiwania wełny.
Międzynarodowy szczyt ChangeNow to deklaracja gotowości władz miast z całej Europy, by postawić tamę szybkiej modzie – ubraniom niskiej jakości, których produkcja szkodzi środowisku. W tym gronie znalazło się tylko jedno polskie miasto – Rzeszów.
Carlos Moreno budzi ogromne emocje. Stworzona przez niego koncepcja miasta 15-minutowego dała początek teoriom spiskowym i protestom w wielu krajach? Kim jest twórca tej koncepcji i jakie ma poglądy?
W założeniu „15-minutowe miasta” mają poprawić jakość życia mieszkańców. Jednak coraz częściej słychać głosy, że to nie ułatwienie życia, ale element spisku prowadzącego do pełnej kontroli społeczeństw.
Mimo powtarzanych od lat obietnic dotyczących obniżenia emisji CO2, czołowi producenci odzieży w 2022 roku zwiększyli emisję dwutlenku węgla – twierdzą autorzy nowego raport organizacji non-profit Stand.earth.
Plastik to wciąż ogromne zagrożenie dla środowiska. Polska firma Ecowipes opracowała technologię produkcji chusteczek nawilżanych, która pozwala eliminować ze środowiska setki ton plastiku rocznie, a także zmniejszyć ilość odpadów.
Przedstawiciele PETA, organizacji walczącej o prawa zwierząt, znanej z niekonwencjonalnych metod działania, wzywają amerykańską sieć kawiarni Starbucks, aby przestała pobierać dodatkowe opłaty za mleko roślinne do kawy.
Senat, izba wyższa francuskiego parlamentu, proponuje wprowadzenie formalnego zakazu spożywania alkoholu w trakcie polowań. Myśliwi protestują uznając, że to stygmatyzowanie ich środowiska.
Hiszpańska marka Zara zacznie wykorzystywać tworzywo wykonane z ananasów do produkcji butów i akcesoriów. Materiał jest wytwarzany z liści ananasa, pozyskiwanych w procesie uprawy tych owoców.
Cała branża mody wciąż ma mnóstwo do zrobienia jeśli chodzi o przejrzystość swoich działań. Najgorzej w nowym raporcie Fashion Revolution wypadają jednak marki drogie i luksusowe. Problem w tym, że wiele z nich zdaje się tym nie przejmować.
Król Karol III, następca Elżbiety II, to bodaj najbardziej znany aktywista ekologiczny wśród arystokratów. Syn Elżbiety II zainicjował w swoim kraju kilka dużych projektów, które mają szansę na kontynuację, kiedy już zostanie królem.
Mieszkańcy Kampanii na południu Włoch od lat skarżą się na nieprzyjemny zapach nieznanego pochodzenia. Władze regionu powołały specjalną grupę śledczą, która ma zbadać, skąd bierze się dziwny smród.
Osoby zamożne coraz chętniej rozglądają się w poszukiwaniu paszportów krajów, które pozwolą przetrwać nadchodzącą katastrofę klimatyczną. Są firmy, które zaczynają specjalizować się w „emigracji klimatycznej” dla bogatych klientów.
Zespół Coldplay ogłosił szczegóły swojej nowej, „zrównoważonej ekologicznie”, trasy koncertowej. Grupa miała podróżować po świecie pojazdami napędzanymi biopaliwem. Okazało się jednak, że aktywiści mają wiele do zarzucenia producentowi paliwa.
Książę Karol od lat słynie z zaangażowania w sprawy ekologii. Swoje najnowsze wystąpienie poświęcił między innymi problemowi wszechobecnego plastiku i tego, jak zgubny ma on wpływ na nasze życie.
Brytyjscy naukowcy chcą obalić przekonanie, że zwykli ludzie nie mają wpływu na zmiany klimatyczne. Raport z ich badań stał się podstawą dla kampanii edukacyjnej, która pokazuje, co może zrobić konsument, żeby powstrzymać zbliżającą się katastrofę.