Rynek dóbr luksusowych od pewnego czasu znajduje się w trudnym położeniu. To, co początkowo brano za przejściowe spowolnienie, okazało się bardziej trwałą zmianą, wynikiem przekształceń, którym ten rynek podlegał w ostatnich latach. Marki luksusowe od dawna chętnie stawiały na najbardziej zamożnych klientów. Dzisiaj, zdaniem wielu ekspertów, zbierają owoce takiej polityki.
Raport EY: Rynek dóbr luksusowych na świecie w 2025 roku
Nowy raport firmy EY zatytułowany „EY Luxury Client Index 2025” to publikacja przygotowana na podstawie ankiet, które przeprowadzono w gronie blisko 1,6 tysiąca zamożnych konsumentów z USA, Europy i Azji. Badanie stanowi próbę analizy sytuacji, w jakiej znalazł się rynek dóbr luksusowych, przez lata dynamicznie rosnący, ale ostatnio – zwalniający tempo.
„W czasie, gdy sektor dóbr luksusowych przeżywa trudności, marki mierzą się ze spadkami sprzedaży. Zdaniem autorów raportu, aspirującym klientom marek luksusowych coraz trudniej jest uzasadnić wydatek na produkty luksusowe” – piszą autorzy raportu we wstępie.
Czytaj więcej
Równowaga między życiem zawodowym a prywatnym to mit – przynajmniej w opinii miliardera Alexa Kar...
Na potwierdzenie tej tezy pada liczba – 62 proc. aspirujących klientów marek luksusowych zrezygnowało z zakupu produktu z górnej półki z powodu jego zbyt wysokiej ich zdaniem ceny.