Z tego artykułu się dowiesz:
- Dlaczego konsumenci bardziej ufają ulubionym markom niż rządom?
- Jakie są kluczowe rynki, na których przeprowadzono badania dotyczące zaufania do marek?
- Jakie czynniki emocjonalne wpływają na przywiązanie klientów do marek?
- Jak zmieniało się zaufanie do marek lokalnych i niszowych w ostatnich latach?
W dobie wszechobecnych fake newsów i spadku ogólnego poziomu zaufania na różne sposoby szukamy jakiejkolwiek formy zakotwiczenia, która da poczucie bezpieczeństwa i przynależności. Zwracamy się nie tylko w stronę osób podzielających nasze poglądy (i to wcale nie musi być najbliższa rodzina), ale również marek, które reprezentują bliskie nam wartości.
Raport Deloitte: Marki bardziej wiarygodne niż rządy
Komu ufamy bardziej: przedstawicielom władz, czy markom, których produktów używamy na co dzień? Z raportu firmy doradczej Deloitte pod tytułem „Brand Connection — the Age of Meaningful Brands” jednoznacznie wynika, że to marki cieszą się znacznie większym zaufaniem.
Raport powstał na podstawie ankiet, które przeprowadzono w gronie siedmiu tysięcy mieszkańców Włoch, Francji, Wielkiej Brytanii, Chin, Japonii i Stanów Zjednoczonych, a więc siedmiu kluczowych rynków. Wyniki badania zaprezentowano w trakcie konferencji w Mediolanie.
Czytaj więcej
Równowaga między życiem zawodowym a prywatnym to mit – przynajmniej w opinii miliardera Alexa Kar...