Badanie: co Europejczycy myślą o milionerach? Polacy wyjątkiem na tle Europy

Jak mieszkańcy krajów Europy postrzegają bogaczy? Rozbieżności są duże, a Polacy są w Europie wyjątkowi – pod względem myślenia o ludziach zamożnych więcej...

Nieoczekiwany efekt sankcji. Rynek rosyjski chcą podbić irańskie marki modowe

Myślę, że Iran zaprezentuje nam całkiem modne marki, pomimo swojej surowości i religii – mówią rosyjscy eksperci zapowiadający wejście do rosyjskich centró...

Koniec ery przyjaźni w pracy? Dlaczego nie chcemy już bliskich relacji w biurze

Zmienia się to, w jaki sposób nawiązujemy znajomości w miejscu pracy – pisze amerykański magazyn „Fortune”. Przyjaźnie w pracy przestały być tak popularne...

Kolejna branża odczuła „efekt Ozempicu”. Chce na tym zarobić miliony

Ozempic to lek, który może mieć ogromny wpływ na światową gospodarkę. Obawy czuje między innymi branża spożywcza oraz gastronomia, bo klienci ze zmniejszon...

„Urlop dla nieszczęśliwych”. Pomysł milionera na toksyczną atmosferę w pracy

Chiński milioner Yu Donglai, szef sieci supermarketów, chce walczyć o dobrostan swoich pracowników. Yu zapowiedział rewolucyjne zmiany w stylu pracy w swoj...

„Hollyweird” to nowy fenomen: rośnie wiara w wielki spisek gwiazd szołbiznesu

Coraz więcej osób jest przekonanych, że świat showbiznesu skrywa mroczne tajemnice. Zjawisko zyskało nawet osobne określenie: „Hollyweird”. Na czym polega...

Czy warto być lojalnym pracownikiem? Szef to wykorzysta – ostrzegają badacze

Choć lojalność to cecha niezwykle ceniona u pracowników, okazuje się, że w pracy może być ona mało opłacalna. Badanie przeprowadzone przez naukowców z USA...

Miliarderzy z Francji walczą na luksusowe nieruchomości. Rekordowa transakcja

Francuski gigant branży luksusowej kupił rekordowo drogą nieruchomość w Mediolanie. Zabytkowa kamienica znajduje się przy najdroższej ulicy w Europie. W os...

Nowa obsesja generacji Z. Powinny ratować zdrowie, stały się symbolem zamożności

Gwiazdy szołbiznesu wypromowały nowy trend, który błyskawicznie przejmują młodzi ludzie na całym świecie. Chodzi o urządzenie, które powinno ratować życie...

Triumf rosyjskiego „króla dżinsów”. 76-latek debiutuje na liście miliarderów

Władimir Mielnikow, kontrowersyjny rosyjski przedsiębiorca, twórca rosyjskiego imperium dżinsowego, zadebiutował na liście miliarderów „Forbesa”. Kim jest...

Hopecore: nowy trend ma pomóc generacji Z walczyć z lękiem przed światem

Młodzi ludzie czują się przytłoczeni zalewem negatywnych informacji. Trend o nazwie „hopecore” ma być dla nich remedium na trudne czasy, które w wielu młod...

Niemcy: Kościół na sprzedaż, bo zabrakło wiernych. „Brutalne, ale konieczne”

Proboszcz parafii w niemieckiej miejscowości Lispenhausen zdecydował się na sprzedaż kościoła i plebanii. Powód? Bardzo mała liczba wiernych uczęszczającyc...

Pokolenie nieszczęśliwych. Coś dziwnego dzieje się z generacją Z

Instytut Gallupa opublikował swój doroczny raport na temat zadowolenia z życia mieszkańców krajów na całym świecie. Jego wyniki nie napawają optymizmem szc...

Najszczęśliwsze kraje na świecie: duży skok poziomu zadowolenia Polaków

Najszczęśliwszym krajem na świecie ponownie okazała się Finlandia – wynika z globalnego badania „World Happiness Report” firmy Gallup. Z kolei w Polsce, zd...

„Hiperwyczerpanie”: epidemia wiecznie zmęczonych. Ludzkość ogarnia nowe zjawisko

Żyjemy w erze „hiperwyczerpania”. To zjawisko staje się coraz powszechniejsze i, jak podkreślają eksperci, jest objawem szerszego problemu. Na czym polega...

Miasto w Hiszpanii walczy ze śmieciami. Kampania inspirowana katalogiem IKEA

Władze hiszpańskiego miasteczka Dénia, nie radząc sobie z ogromną ilością starych mebli wyrzucanych przez mieszkańców, postanowiły zrealizować nietypową ka...

Powolna śmierć marek modowych dla „klasy średniej”. Znikają z miast Europy

Z europejskich miast coraz częściej znikają sklepy marek ze średniej półki, które kilka dekad temu stanowiły punkt odniesienia na rynku. Pozostają jedynie...

Na rynek wchodzą nastoletni influencerzy. Dwa miliardy ludzi wygryzą generację Z

Pokolenie Alfa staje się coraz bardziej wpływowe w mediach społecznościowych. Marki z różnych branż chętnie współpracują z nastoletnimi influencerami widzą...

Lidl wygrał z gigantem rynku luksusowego. 10 lat walki o prawa do jednego koloru

Lidl wygrał prawdą batalię ze słynnym francuskim producentem szampana należącym do LVMH, potentata na rynku dóbr luksusowych. Przedmiotem sporu był kolor,...

Pracodawcy mają problem. „Shift shock”: nowe zjawisko wśród młodych pracowników

Wśród młodych pracowników pojawiło się nowe zjawisko. „Shift shock” może być silnym impulsem do rezygnacji z nowej pracy. Jakie jest źródło tego zjawiska?