Od szeregu lat europejskiej marki luksusowe borykają się z brakami kadrowymi, zarówno w gronie wykwalifikowanych rzemieślników, jak i pracowników mających bezpośredni kontakt z klientem. Problemy nie omijają również Francji – jednego z kluczowych rynków w branży luksusowej.
Marki luksusowe mają problemy ze znalezieniem pracowników
W ubiegłym roku pisaliśmy o niedoborze rzemieślników, z którymi boryka się włoska branża wyrobów luksusowych. W trakcie konferencji Giornata Altagamma 2024 przedstawiono dane, z których wynika, że aż 50 procent firm z branży luksusowej ma trudności ze znalezieniem personelu.
Jeszcze większe problemy – konkretnie w obszarze obsługi klienta – dotyczą francuskich firm działających w branży wyrobów luksusowych. Francja to obok Włoch jeden z czołowych rynków tego sektora. W kraju tym ma swoje siedziby wiele firm sprzedających wyroby i usługi z górnej półki.
Czytaj więcej
Codziennie chodzą do biura, a mimo to nie dostają za to wynagrodzenia. Co więcej – muszą za taką...
Okazuje się, że francuskie marki mają poważny problem w znalezieniu kompetentnych pracowników do działów obsługi klienta. To bardzo istotne stanowiska – sprzedawca w luksusowym butiku lub pracownik hotelowy muszą dysponować odpowiednimi umiejętnościami i zaangażowaniem, które zapewnią klientom wyjątkowe doświadczenie i pozwolą nawiązać z nimi długotrwałą relację. To właśnie na tym najbardziej zależy wszystkim graczom z sektora luksusowego.