Amerykańskiej sieci kawiarni Starbucks wyrósł w Chinach mocny rywal. Mowa o największej w Chinach sieci kawiarni o nazwie Luckin Coffee, która rozpoczyna ekspansję w USA.
Ekspansja chińskiej sieci Luckin Coffee. Szybka kawa, niskie ceny
Starbucks otworzył w Chinach swoje pierwsze kawiarnie w 1999 roku. Kraj ten jest drugim najważniejszym rynkiem dla amerykańskiej sieci. Starbucksowi nie udaje się jednak zdominować chińskiego rynku, między innymi dlatego, że przeszkadza w tym szybko rosnący lokalny rywal, który posiada w Chinach ponad dwa razy więcej kawiarni.
Mowa o działającej od niecałej dekady sieci Luckin Coffee, która już kilka lat temu zdominowała amerykańskiego giganta w Chinach. Teraz Chińczycy starają się zająć pozycję na rynku amerykańskim. W lipcu 2025 roku sieć Luckin Coffee otworzyła dwa pierwsze lokale w USA, obydwa na Manhattanie w Nowym Jorku.
Sieć Luckin Coffee nie próbuje podszywać się pod Starbucksa czy sprzedawać własnych wersji kaw, z których znana jest amerykańska firma. Luckin ma własną ofertę gorących i zimnych napojów, choćby kokosowe latte czy mrożona kawa z wodą sodową i sokiem jabłkowym.
Czytaj więcej
Vans, jedna z najpopularniejszych marek świata streetwearu, mierzy się ze spadkiem sprzedaży – na...