Reklama
Rozwiń
Reklama

Hermes: na rynku jest za dużo zegarków. Wygrają najsilniejsi

Choć sprzedaż szwajcarskich zegarków spadła w ubiegłym roku o blisko jedną czwartą, producenci nie decydują się na długofalowe ograniczanie produkcji. Zdaniem Laurenta Dordeta, szefa zegarkowej części luksusowej marki Hermes, jedną z konsekwencji będzie postępująca koncentracja rynku zegarków.

Publikacja: 12.04.2021 12:31

Hermes: na rynku jest za dużo zegarków. Wygrają najsilniejsi

Foto: Fot: Sandro Campardo/ Hermes Horloger

Najbardziej dochodowe marki zegarkowe świata w czasie pandemii okresowo wstrzymywały produkcję, jednak zdaniem Laurenta Dordeta, dyrektora generalnego zegarkowej sekcji domu mody Hermes, cała branża nadal przygotowuje zbyt wiele premier, a rynek jest zalewany kolejnymi modelami zegarków. „To nadal największa bolączka tego segmentu, przynajmniej w przypadku niektórych marek. Dopóki sprzedawcy czują zachętę do tego, by sprzedawać coraz więcej, problem zbyt dużych zapasów w magazynach nie zniknie” – powiedział Dordet w wywiadzie.

Czytaj też: Słynny zegarek marki Patek Philippe znika z rynku. Prezes firmy wyjaśnia powody tej decyzji

Czynnikami wpływającymi na nadprodukcję jest między innymi rosnący rynek zegarków używanych, popularność platform do sprzedaży zegarków „z drugiej ręki”, a także aktywność sukcesy Apple’a, które produkuje dziś ponad dwa razy więcej zegarków niż wynosi zegarkowy eksport Szwajcarii, a to wpływa niekorzystnie na część segmentu zegarków mechanicznych. W ciągu ostatnich czterech dekad ze Szwajcarii wyeksportowano miliard zegarków, jednak w 2020 roku, ze względu między innymi na ograniczenie turystyki, eksport zegarków spadł o 22 procent w porównaniu do 2019 roku.

Zdaniem Laurenta Dordeta poszukujące zysku marki straciły okazję do zrównoważenia produkcji i przemyślenia dotykającego je paradoksu, polegającego na tym, że jednocześnie muszą sprzedawać coraz więcej i zarazem walczyć o zachowanie ekskluzywnego charakteru swoich produktów. W efekcie rynek jest coraz bardziej skoncentrowany wokół pięciu szwajcarskich potęg, do których szef zegarkowego Hermesa zalicza Rolexa, Patka Philippe’a, Audemars Piguet, Cartiera i Omegę. „Jeśli nie jesteś jednym z tych pięciu liderów, funkcjonowanie na rynku staje się coraz trudniejsze. Branża zegarkowa mocno się polaryzuje, będziemy mieć coraz więcej zwycięzców, ale i coraz więcej przegranych” – powiedział Dordet.

"Hermes H08"

Zegarek Hermes H08 z nowej kolekcji pokazanej podczas targów Watches & Wonders 2021. Fot: Hermes

Foto: sukces.rp.pl

Reklama
Reklama

Hermes Horloger w ubiegłym roku odnotował dwuprocentowy wzrost przychodów, zdecydowanie bijąc konkurencję w swojej kategorii oraz przystępniejsze cenowo marki, których wyniki spadały nawet o 40%. Zdaniem Dordeta wpływ na dobre wyniki ma między innymi ograniczenie sprzedaży przez niezależnych dystrybutorów, a co za tym idzie – większa kontrola nad procesem sprzedaży. „Dla nas problemy nadprodukcji czy nadwyżek na koniec roku nie istnieją.” – komentuje szef Laurent Dordet.

Podczas tegorocznych targów zegarkowych Watches & Wonders odbywających się całkowicie w formule internetowej, Hermes zaprezentował całkowicie nową rodzinę sportowych zegarków H08. W zależności od wersji ich koperty wykonane są z tytanu lub z kompozytu zawierającego grafen. Wewnątrz pracuje manufakturowy mechanizm automatyczny H1837 z rezerwą chodu wynoszącą ok. 50 godzin.

Najbardziej dochodowe marki zegarkowe świata w czasie pandemii okresowo wstrzymywały produkcję, jednak zdaniem Laurenta Dordeta, dyrektora generalnego zegarkowej sekcji domu mody Hermes, cała branża nadal przygotowuje zbyt wiele premier, a rynek jest zalewany kolejnymi modelami zegarków. „To nadal największa bolączka tego segmentu, przynajmniej w przypadku niektórych marek. Dopóki sprzedawcy czują zachętę do tego, by sprzedawać coraz więcej, problem zbyt dużych zapasów w magazynach nie zniknie” – powiedział Dordet w wywiadzie.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Reklama
Zegarki
Omega Speedmaster Dark & Grey Side of the Moon. Powrót na ciemną stronę Księżyca
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Zegarki
Nowa kolekcja Longines PrimaLuna Moonphase Automatic. Czas na kobiecość
Zegarki
Swatch MoonSwatch Mission to Earthphase – Moonshine Gold. W drodze na Księżyc
Zegarki
56. rocznica lądowania na Księżycu. Bez tego urządzenia nie byłoby misji Apollo
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Zegarki
Certina DS Action Diver 40,5 MM: jak ryba w wodzie
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama