„Beverly Hirst Recycler” to wspólny projekt modowy Damiena Hirsta i Tetsuzo Okubo, założyciela upcyklingowej marki Beverly Hills Recycler. W kolekcji znalazły się kurtki, koszule, bluzy i inne ubrania, zaprojektowane podczas pandemii i noszone przez Damiena Hirsta podczas pracy w jego studiu  – stąd widoczne plamy farby. W tym tygodniu elementy z kolekcji Hirsta trafią na platformę modową Canary Yellow, należącą do dyrektora kreatywnego męskiej kolekcji Louis Vuitton, Virgila Abloha, tam będzie można je kupić, a właściwie wylicytować.

Czytaj też: Jak zarobić na dziele sztuki? Pociąć i sprzedać w kawałkach

Hirst i Okubo pracowali nad kolekcją przez cały ubiegły rok, mimo dystansu dzielącego artystę mieszkającego na stałe w Wielkiej Brytanii i działającego w Los Angeles Okubo. „To, co zrobili Damien i Tetsu, jest świetnie podsumowuje ostatnie 12 miesięcy. Współpraca kreatywna nie kończy się, nawet gdy świat paraliżuje lockdown. Tak naprawdę sądzę, że jest dokładnie odwrotnie” – powiedział Abloh w rozmowie z magazynem „L’Officiel”.

""

sukces.rp.pl

W licytowanych projektach znalazły się odniesienia do wcześniejszych dokonań obu twórców, takie jak słynne pigułki, które w obrazach, rzeźbach i instalacjach Hirsta pojawiły się po raz pierwszy już w latach 80. i są metaforą uzdrawiającej siły sztuki, czy charakterystyczne dla Okubo przypinki z uśmiechniętymi buziami. Ceny pojedynczych elementów kolekcji Hirsta i Okubo kosztują od 5 do 10 tysięcy dolarów.

Według Abloha Damien Hirst w czasie pandemii był bardzo aktywny artystycznie, a jego prace często trafiały na aukcje charytatywne, choćby dla brytyjskiej służby zdrowia czy organizacji Save The Children, ułatwiającej dzieciom dostęp do edukacji i opieki medycznej. Zdaniem brytyjskiego miesięcznika „The Critic” Hirst to „perfekcyjny artysta na czasy pandemii” – ze względu na powracający w jego twórczości temat sterylności, izolacji i obsesji na punkcie śmierci.