Od ponad 150 lat kalendarze adwentowe stanowią nieodłączny element przygotowań do świąt. Przyzwyczailiśmy się, że marzą o nich przede wszystkim dzieci. To jednak uległo zmianie. Dziś wyrafinowane, kosztowne pudełka pełne różnego rodzaju upominków oferują już nie tylko producenci słodyczy, ale także luksusowe domy mody, marki jubilerskie i kosmetyczne, a nawet linie lotnicze czy producenci samochodów. Z czego wynika eksplozja popularności kalendarzy adwentowych?
Luksusowe kalendarze adwentowe robią furorę
Dla wielu osób – przede wszystkim dla dzieci – okres oczekiwania na święta bez kalendarza adwentowego byłby niepełny. Pierwsze kalendarze adwentowe w formie, którą znamy dziś, zadebiutowały jeszcze w XIX wieku.
Czytaj więcej
Jednym z największych zwycięzców 2023 okazuje się marka Loewe. Anagram, charakterystyczne logo marki, zrobił wśród miłośników mody prawdziwą furorę. Na czym polega tajemnica sukcesu domu mody Loewe w 2023 roku?
Kalendarze adwentowe ze słodyczami i innymi drobnymi upominkami pojawiają się na półkach sklepów i drogerii już na początku listopada. Od paru lat już nie tylko dzieci są adresatami tych produktów.
Swoje wersje kalendarzy adwentowych dla dorosłych oferują marki z niemal każdej branży i z każdej półki cenowej. Za droższe kalendarze pełne luksusowych drobiazgów trzeba niekiedy zapłacić nawet kilka tysięcy złotych, choć górna granica cenowa praktycznie nie istnieje.