Swatch Pay: zbliżeniowo zapłacisz już nie tylko smartwatchem

Najfajniejsza rzecz w innowacjach? Dzięki nim dzieją się rzeczy wcześniej nie do pomyślenia. Na przykład tradycyjny zegarek zyskuje zalety smartwatcha, a dokładnie jedną, ale za to najbardziej potrzebną.

Publikacja: 15.12.2020 15:48

Swatch Pay: zbliżeniowo zapłacisz już nie tylko smartwatchem

Foto: Fot: materiały prasowe

Swatch zawsze stawiał na innowacje. Najważniejsza z nich legła u podstaw stworzenia tej marki. W 1983 roku, u szczytu zmasowanej ofensywy elektronicznych i kwarcowych czasomierzy z Dalekiego Wschodu, powstała marka, która tchnęła nowego ducha w szwajcarskie zegarmistrzostwo. Trudno wyobrazić sobie współczesny świat zegarków bez Swatcha. Stały się one ikoną wzornictwa, zajęły miejsce w świecie mody i designu.

Swatch Pay: nowy system płatności zbliżeniowych. Jak działa?

W ostatnich latach Swatch regularnie zaskakiwał: gdy Omega prezentowała zegarki dla Jamesa Bonda, Swatch proponował kolekcję zegarków dla czarnych charakterów z filmów o agencie 007. Potem mieliśmy kolejne innowacje – takie jak kolekcja Skin, z niezwykle cienkimi kopertami, czy kolekcja mechanicznych zegarków Sistem51 z innowacyjnym mechanizmem składającym się jedynie z 51 elementów. Były też innowacje innego typu – przypomnijmy na przykład współprace z czołowymi artystami (Damien Hirst) czy markami modowymi (BAPE).

Czytaj też: Lewis Hamilton przegrał proces z marką zegarków… Hamilton

W ostatnich latach przed szwajcarskimi producentami zegarków stanęło kolejne wyzwanie – niezwykła popularność smartwatchy, urządzeń które dawały dostęp do wielu funkcji telefonu, w tym tak istotnej jak mobilne płatności. Wydawało się, że sprawa jest przegrana –  smartwatche mają przewagę, której zegarkom nie uda się zniwelować.

Otóż nie. Zegarek tradycyjny nigdy w całości nie zastąpi smartwatcha, ale okazuje się, że pod pewnymi względami może go skutecznie wyręczać. Płatności mobilne to dzisiaj podstawowa forma płacenia za zakupy czy usługi. W pandemii stały się jeszcze bardziej powszechne, bo sklepy namawiają klientów do transakcji bezgotówkowych. Gdzie tu innowacje? Otóż możliwość płacenia zegarkiem nie jest już dostępna jedynie posiadaczom smartwatchy, bo mobilne płatności w swoich zegarkach właśnie wprowadza Swatch. 

Usługa Swatch Pay jest możliwa dzięki umieszczeniu w zegarkach modułu zbliżeniowego NFC połączonego z aplikacją w telefonie – i z kartą płatniczą powiązaną z aplikacją. Partnerem projektu jest Mastercard, a także dwa duże banki – Alior i Getin (będą następne). Rozwiązanie funkcjonuje już w kilku dużych krajach europejskich, między innymi w Szwajcarii czy Wielkiej Brytanii, teraz czas na Polskę. 

Usługę Swatch Pay wprowadzono w zegarkach z nowej kolekcji, która łącznie liczy 15 modeli.  Co ważne, płatności są możliwe nowet gdy padnie bateria w zegarku – energię elektryczną przy płatnościach NFC dostarcza terminal płatniczy, więc moduł płatniczy nie drenuje baterii zegarka.

Co jeszcze? Zegarki Swatch są wodoszczelne do 30 metrów, co oznacza, że można je umyć – w dzisiejszych czasach to ważne, skoro mają się stykać z terminalami w sklepach. Zalet jest więcej – jak wiadomo smartwatche trzeba regularnie ładować, w przypadku Swatcha bateria wystarczy na wiele miesięcy użytkowania.

Swatch zawsze stawiał na innowacje. Najważniejsza z nich legła u podstaw stworzenia tej marki. W 1983 roku, u szczytu zmasowanej ofensywy elektronicznych i kwarcowych czasomierzy z Dalekiego Wschodu, powstała marka, która tchnęła nowego ducha w szwajcarskie zegarmistrzostwo. Trudno wyobrazić sobie współczesny świat zegarków bez Swatcha. Stały się one ikoną wzornictwa, zajęły miejsce w świecie mody i designu.

Swatch Pay: nowy system płatności zbliżeniowych. Jak działa?

Pozostało 84% artykułu
Piękne Rzeczy
Ukryta przez 100 lat. „Najcenniejsza kolekcja monet na świecie” idzie pod młotek
Piękne Rzeczy
Zawrotna kariera kalendarzy adwentowych. Marki luksusowe je pokochały
Piękne Rzeczy
Rezydencja rodziny Kennedych we Francji na sprzedaż. Tu JFK uczył się pływać
Piękne Rzeczy
Kidult na zakupach świątecznych. Dlaczego dorośli kupują sobie zabawki?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Piękne Rzeczy
„Prezenty dopaminowe”: nowy trend objął też tradycje świąteczne