Nowa usługa Muji: abonament na meble

Japońska marka Muji, producent stylowych dodatków do domu, startuje z nową usługą. Od tej pory, by mieć niektóre produkty firmy, nie trzeba będzie ich kupować.

Publikacja: 20.07.2020 07:53

Fot: Muji/ Facebook

Fot: Muji/ Facebook

Foto: Fot: Muji/ Facebook

Muji wprowadza usługę abonamentową. Już od równowartość 30 złotych miesięcznie będzie można wynająć do pracy zestaw składający się z biurka i krzesła. Na razie – tylko w Japonii, gdzie wg niedawnego badania aż 70% pracowników zmuszonych do pracy zdalnej w czasie pandemii zadeklarowało, że wolałoby pracować zdalnie również w przyszłości.

Ten projekt to z jednej strony reakcja na wymagania czasów (post)pandemicznych, a z drugiej dowód na rosnące zainteresowanie meblami na wynajem.

W tym roku podobne rozwiązanie w 30 krajach na całym świecie (w tym m.in. w Polsce) wprowadziła Ikea. Amerykańskie marki, takie jak CasaOne czy Feather, pozyskały nowe źródła finansowania i z powodzeniem przeszły przez pandemię.

Czytaj też: Rynek mieszkań na wynajem zmienia trendy wnętrzarskie

Klienci, korzystający z usługi o nazwie Idee, będą mogli wypożyczyć sprzęt co najmniej na rok, maksymalnie – na 4 lata. Po upływie tego czasu wynajmujący podejmie decyzję o zwrocie, przedłużeniu usługi lub zakupie produktu. Oprócz zestawów do pracy z domu w innych abonamentach będzie można również wynająć meble i elementy wystroju do sypialni i innych pomieszczeń.

Stworzona w 1980 roku i należąca do Muji firma Idee początkowo specjalizowała się w sprzedaży europejskich antyków. Wkrótce stała się znana przede wszystkim z własnych projektów i minimalistycznego wzornictwa nawiązującego do japońskiej tradycji, a także ze zrównoważonej filozofii i minimalizowania ekologicznych kosztów produkcji i eksploatacji.

Źródło: Forbes.com

Muji wprowadza usługę abonamentową. Już od równowartość 30 złotych miesięcznie będzie można wynająć do pracy zestaw składający się z biurka i krzesła. Na razie – tylko w Japonii, gdzie wg niedawnego badania aż 70% pracowników zmuszonych do pracy zdalnej w czasie pandemii zadeklarowało, że wolałoby pracować zdalnie również w przyszłości.

Ten projekt to z jednej strony reakcja na wymagania czasów (post)pandemicznych, a z drugiej dowód na rosnące zainteresowanie meblami na wynajem.

Piękne Rzeczy
Rezydencja rodziny Kennedych we Francji na sprzedaż. Tu JFK uczył się pływać
Materiał Promocyjny
Zrównoważony transport miejski w Polsce Wschodniej: program Fundusze Europejskie
Piękne Rzeczy
Kidult na zakupach świątecznych. Dlaczego dorośli kupują sobie zabawki?
Piękne Rzeczy
„Prezenty dopaminowe”: nowy trend objął też tradycje świąteczne
Piękne Rzeczy
Raport: młodzi ludzie chętnie kupują dobra luksusowe, bo mieszkają z rodzicami
Materiał Promocyjny
Politechnika Śląska uruchamia sieć kampusową 5G
Piękne Rzeczy
Prosto z bajki: 260-letnia pozłacana kareta Elżbiety II przejedzie przez Londyn
Piękne Rzeczy
Czy to kres produkcji szkła weneckiego? Ceny gazu rujnują producentów z Murano