Nowa usługa Muji: abonament na meble

Japońska marka Muji, producent stylowych dodatków do domu, startuje z nową usługą. Od tej pory, by mieć niektóre produkty firmy, nie trzeba będzie ich kupować.

Publikacja: 20.07.2020 07:53

Fot: Muji/ Facebook

Fot: Muji/ Facebook

Foto: Fot: Muji/ Facebook

Muji wprowadza usługę abonamentową. Już od równowartość 30 złotych miesięcznie będzie można wynająć do pracy zestaw składający się z biurka i krzesła. Na razie – tylko w Japonii, gdzie wg niedawnego badania aż 70% pracowników zmuszonych do pracy zdalnej w czasie pandemii zadeklarowało, że wolałoby pracować zdalnie również w przyszłości.

Ten projekt to z jednej strony reakcja na wymagania czasów (post)pandemicznych, a z drugiej dowód na rosnące zainteresowanie meblami na wynajem.

W tym roku podobne rozwiązanie w 30 krajach na całym świecie (w tym m.in. w Polsce) wprowadziła Ikea. Amerykańskie marki, takie jak CasaOne czy Feather, pozyskały nowe źródła finansowania i z powodzeniem przeszły przez pandemię.

Czytaj też: Rynek mieszkań na wynajem zmienia trendy wnętrzarskie

Klienci, korzystający z usługi o nazwie Idee, będą mogli wypożyczyć sprzęt co najmniej na rok, maksymalnie – na 4 lata. Po upływie tego czasu wynajmujący podejmie decyzję o zwrocie, przedłużeniu usługi lub zakupie produktu. Oprócz zestawów do pracy z domu w innych abonamentach będzie można również wynająć meble i elementy wystroju do sypialni i innych pomieszczeń.

Stworzona w 1980 roku i należąca do Muji firma Idee początkowo specjalizowała się w sprzedaży europejskich antyków. Wkrótce stała się znana przede wszystkim z własnych projektów i minimalistycznego wzornictwa nawiązującego do japońskiej tradycji, a także ze zrównoważonej filozofii i minimalizowania ekologicznych kosztów produkcji i eksploatacji.

Źródło: Forbes.com

Muji wprowadza usługę abonamentową. Już od równowartość 30 złotych miesięcznie będzie można wynająć do pracy zestaw składający się z biurka i krzesła. Na razie – tylko w Japonii, gdzie wg niedawnego badania aż 70% pracowników zmuszonych do pracy zdalnej w czasie pandemii zadeklarowało, że wolałoby pracować zdalnie również w przyszłości.

Ten projekt to z jednej strony reakcja na wymagania czasów (post)pandemicznych, a z drugiej dowód na rosnące zainteresowanie meblami na wynajem.

Piękne Rzeczy
Zawrotna kariera kalendarzy adwentowych. Marki luksusowe je pokochały
Piękne Rzeczy
Rezydencja rodziny Kennedych we Francji na sprzedaż. Tu JFK uczył się pływać
Piękne Rzeczy
Kidult na zakupach świątecznych. Dlaczego dorośli kupują sobie zabawki?
Piękne Rzeczy
„Prezenty dopaminowe”: nowy trend objął też tradycje świąteczne
Materiał Promocyjny
Mapa drogowa do neutralności klimatycznej
Piękne Rzeczy
Raport: młodzi ludzie chętnie kupują dobra luksusowe, bo mieszkają z rodzicami
Piękne Rzeczy
Prosto z bajki: 260-letnia pozłacana kareta Elżbiety II przejedzie przez Londyn