Frank Gehry, światowej sławy architekt, zaprojektował torebki Louis Vuitton

Słynny architekt Frank Gehry, laureat nagrody Pritzkera, nazywanej „Oscarem architektury”, nawiązał współpracę z marką Louis Vuitton. Jej efektem jest kolekcja torebek.

Publikacja: 12.12.2023 04:53

Do stworzenia torebek wykorzystano różne materiały (między innymi skórę, żywicę, metal i pleksi), or

Do stworzenia torebek wykorzystano różne materiały (między innymi skórę, żywicę, metal i pleksi), oraz różne techniki dekoracji, w tym druk 3D, grafikę i farby akwarelowe.

Foto: Louis Vuitton

Frank Gehryk jedna z największych gwiazd światowej architektury, współpracuje z marką Louis Vuitton. Kanadyjczyk zaprojektował dla francuskiej marki limitowaną kolekcję 11 torebek.

Louis Vuitton nawiązała współpracę z Frankiem Gehrym

Amerykański architekt Frank Gehry to jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci ze świata architektury. Laureat prestiżowej nagrody Pritzkera, zwanej „Noblem archtektury”, nawiązał właśnie kolejną już współpracę z francuskim domem mody Louis Vuitton.

Czytaj więcej

Najbogatszy Europejczyk znów na zakupach. Skupuje luksusowe nieruchomości

94-letni architekt zaprojektował limitowaną kolekcję 11 torebek, bazujących na flagowych modelach francuskiej marki: „Capucines”, „Twisted Box” i „Bear With Us”. Każda torebka wpisuje się w jeden z trzech tematów przewodnich: „Architektura i forma”, „Eksploracja materiału” oraz „Zwierzęta”. Kolekcję zaprezentowano w środę na międzynarodowych targach sztuki Art Basel w Miami.

Do stworzenia torebek wykorzystano różne materiały (między innymi skórę, żywicę, metal i pleksi), oraz różne techniki dekoracji, w tym druk 3D, grafikę i farby akwarelowe. Śmiało można powiedzieć, że to małe dzieła sztuki – i cenne przedmioty kolekcjonerskie, które z pewnością już niebawem osiągną na aukcjach zawrotne kwoty.

Louis Vuitton i Frank Gehry: luksus i wielka architektura

Louis Vuitton od wielu lat zaprasza do współpracy czołowych twórców z całego świata. Francuska marka ma na koncie kolaboracje z takimi artystami jak Yayoi Kusama, Olafur Eliasson czy Jeff Koons.

Czytaj więcej

„Antyhotel” dla najbogatszych: tu nie ma nawet recepcji. To pomysł znanej marki

To również nie pierwsza współpraca Gehry’ego z Louis Vuitton. Architekt zaprojektował dla francuskiej marki asymetryczną torebkę „Twisted Box”, kolekcję flakonów perfum ze szkła Murano, a także siedzibę Fundacji Louis Vuitton na przedmieściach Paryża.

W historii kolaboracji marki Louis Vuitton nie zabrakło również polskiego akcentu. Niedawno, w ramach tegorocznej, piątej już odsłony projektu Artycapucines, francuski dom mody zaprosił do współpracy polską artystkę Ewę Juszkiewicz. Oprócz niej w projekcie wzięło udział pięcioro innych znanych artystów z różnych krajów.

Zgodnie z nazwą projektu, artystka wzięła na warsztat model „Capucines” marki Louis Vuitton. Na torebkę przeniesiono fragment obrazu Juszkiewicz pod tytułem „Ginger Locks”.

Ewa Juszkiewicz to obecnie jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich malarek, o której na światowym rynku jest już bardzo głośno. Charakterystyczne obrazy malarki, łączące klasyczne malarstwo portretowe i flamandzkie z surrealizmem, zyskały uznanie między narodowego grona kolekcjonerów.

Dowodem rosnącej sławy Juszkiewicz była rekordowa sprzedaż pracy pod tytułem „Portrait of a Lady (After Louis Leopold Boilly)” w domu aukcyjnym Christie's 10 maja 2022 roku. Obraz kupiono za ponad półtora miliona dolarów.

Limitowana kolekcja torebek z fragmentem pracy Juszkiewicz liczy zaledwie 200 egzemplarzy. W butikach Louis Vuitton cena torebki wynosi 10 tysięcy euro. Na aukcjach ceny kolekcjonerskich modeli z serii Artycapucines bywają znacznie wyższe. Zapewne nie inaczej będzie z kolekcją Gehry’ego dla LV.

Frank Gehryk jedna z największych gwiazd światowej architektury, współpracuje z marką Louis Vuitton. Kanadyjczyk zaprojektował dla francuskiej marki limitowaną kolekcję 11 torebek.

Louis Vuitton nawiązała współpracę z Frankiem Gehrym

Pozostało 94% artykułu
Moda
Pieniądze nie mają dla nich znaczenia. Klienci VIC: nadzieja branży luksusowej
Moda
Nowa najbardziej pożądana marka na świecie. Za jej sukcesem stoi film z Zendayą
Moda
Słynna marka luksusowa powraca. Wznowi produkcję po 12 latach nieobecności
Moda
Adidas pozywa znanego projektanta mody. Wojna o prawa do motywu pasków
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Moda
Śledztwo we Włoszech: ujawniono, ile kosztuje produkcja luksusowych torebek