Frank Gehry, światowej sławy architekt, zaprojektował torebki Louis Vuitton

Słynny architekt Frank Gehry, laureat nagrody Pritzkera, nazywanej „Oscarem architektury”, nawiązał współpracę z marką Louis Vuitton. Jej efektem jest kolekcja torebek.

Publikacja: 12.12.2023 04:53

Do stworzenia torebek wykorzystano różne materiały (między innymi skórę, żywicę, metal i pleksi), or

Do stworzenia torebek wykorzystano różne materiały (między innymi skórę, żywicę, metal i pleksi), oraz różne techniki dekoracji, w tym druk 3D, grafikę i farby akwarelowe.

Foto: Louis Vuitton

Frank Gehryk jedna z największych gwiazd światowej architektury, współpracuje z marką Louis Vuitton. Kanadyjczyk zaprojektował dla francuskiej marki limitowaną kolekcję 11 torebek.

Louis Vuitton nawiązała współpracę z Frankiem Gehrym

Amerykański architekt Frank Gehry to jedna z najbardziej rozpoznawalnych postaci ze świata architektury. Laureat prestiżowej nagrody Pritzkera, zwanej „Noblem archtektury”, nawiązał właśnie kolejną już współpracę z francuskim domem mody Louis Vuitton.

Czytaj więcej

Najbogatszy Europejczyk znów na zakupach. Skupuje luksusowe nieruchomości

94-letni architekt zaprojektował limitowaną kolekcję 11 torebek, bazujących na flagowych modelach francuskiej marki: „Capucines”, „Twisted Box” i „Bear With Us”. Każda torebka wpisuje się w jeden z trzech tematów przewodnich: „Architektura i forma”, „Eksploracja materiału” oraz „Zwierzęta”. Kolekcję zaprezentowano w środę na międzynarodowych targach sztuki Art Basel w Miami.

Do stworzenia torebek wykorzystano różne materiały (między innymi skórę, żywicę, metal i pleksi), oraz różne techniki dekoracji, w tym druk 3D, grafikę i farby akwarelowe. Śmiało można powiedzieć, że to małe dzieła sztuki – i cenne przedmioty kolekcjonerskie, które z pewnością już niebawem osiągną na aukcjach zawrotne kwoty.

Louis Vuitton i Frank Gehry: luksus i wielka architektura

Louis Vuitton od wielu lat zaprasza do współpracy czołowych twórców z całego świata. Francuska marka ma na koncie kolaboracje z takimi artystami jak Yayoi Kusama, Olafur Eliasson czy Jeff Koons.

Czytaj więcej

„Antyhotel” dla najbogatszych: tu nie ma nawet recepcji. To pomysł znanej marki

To również nie pierwsza współpraca Gehry’ego z Louis Vuitton. Architekt zaprojektował dla francuskiej marki asymetryczną torebkę „Twisted Box”, kolekcję flakonów perfum ze szkła Murano, a także siedzibę Fundacji Louis Vuitton na przedmieściach Paryża.

W historii kolaboracji marki Louis Vuitton nie zabrakło również polskiego akcentu. Niedawno, w ramach tegorocznej, piątej już odsłony projektu Artycapucines, francuski dom mody zaprosił do współpracy polską artystkę Ewę Juszkiewicz. Oprócz niej w projekcie wzięło udział pięcioro innych znanych artystów z różnych krajów.

Zgodnie z nazwą projektu, artystka wzięła na warsztat model „Capucines” marki Louis Vuitton. Na torebkę przeniesiono fragment obrazu Juszkiewicz pod tytułem „Ginger Locks”.

Ewa Juszkiewicz to obecnie jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich malarek, o której na światowym rynku jest już bardzo głośno. Charakterystyczne obrazy malarki, łączące klasyczne malarstwo portretowe i flamandzkie z surrealizmem, zyskały uznanie między narodowego grona kolekcjonerów.

Dowodem rosnącej sławy Juszkiewicz była rekordowa sprzedaż pracy pod tytułem „Portrait of a Lady (After Louis Leopold Boilly)” w domu aukcyjnym Christie's 10 maja 2022 roku. Obraz kupiono za ponad półtora miliona dolarów.

Limitowana kolekcja torebek z fragmentem pracy Juszkiewicz liczy zaledwie 200 egzemplarzy. W butikach Louis Vuitton cena torebki wynosi 10 tysięcy euro. Na aukcjach ceny kolekcjonerskich modeli z serii Artycapucines bywają znacznie wyższe. Zapewne nie inaczej będzie z kolekcją Gehry’ego dla LV.

Moda
Marki luksusowe tracą cierpliwość do Rosji. „Po co utrzymywać puste butiki?”
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Moda
Rekordowy wzrost rynku odzieży używanej. To nie tylko kwestia niższych cen
Moda
Nadchodzi „Fashion-tainment”. Wielka moda staje się luksusem dla wszystkich
Moda
Wraca trend, który wypromowało pierwsze pokolenie influencerek. „Styl szafiarek”
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Moda
Dom mody Valentino znalazł się na krawędzi. Co dalej ze słynną marką?