„Antyhotel” dla najbogatszych: tu nie ma nawet recepcji. To pomysł znanej marki

„Antyhotel” – tak nazwano najnowszy projekt szwajcarskiej marki jubilerskiej Chopard. Chopard otworzył w Paryżu swój pierwszy hotel. Ma być miejscem dla najbogatszych klientów.

Aktualizacja: 11.12.2023 08:44 Publikacja: 11.12.2023 08:44

Budynek pod adresem 1 Place Vendôme w Paryżu, tu mieści się hotel stworzony przez markę Chopard.

Budynek pod adresem 1 Place Vendôme w Paryżu, tu mieści się hotel stworzony przez markę Chopard.

Foto: Moonik, CC BY-SA 3.0, Wikimedia Commons

Szwajcarska marka luksusowej biżuterii i zegarków Chopard po cichu i bez głośnych zapowiedzi czy kampanii reklamowej otworzyła w Paryżu swój pierwszy hotel. Opływający w luksusy obiekt nazwano „antyhotelem” – i „domem”.

Paryż: „Antyhotel” dla najbogatszych klientów

Przy placu Vendôme – paryskim zagłębiu sklepów luksusowych marek – powstał kolejny przyczółek marki Chopard. W XVIII-wiecznej kamienicy, tuż nad flagowym butikiem Choparda, szwajcarska marka otworzyła swój pierwszy hotel.

Jego nazwa brzmi po prostu „1 Place Vendôme” – w nawiązaniu do prestiżowego adresu, pod którym się znajduje. Oficjalna informacja na ten temat pojawiła się w mediach dopiero teraz, ponad dwa tygodnie po tym, kiedy 15 listopada 2023 roku drzwi nowego hotelu otworzyły się dla gości.

Czytaj więcej

Hotel z Krakowa wśród najpiękniejszych na świecie. Sukces polskich architektów

Oczywiście lokalizacja luksusowego przybytku, który jego twórcy nazywają „antyhotelem”, nie jest przypadkowa. Bezpośrednie sąsiedztwo butiku Choparda umożliwia klientom jeszcze bliższe obcowanie z marką, a wręcz na zanurzenie się w jej uniwersum.

Nie ma zaskoczenia, że chodzi o najzamożniejsze grono gości, z których wielu rekrutuje się spośród klientów Choparda. Cena noclegu dla jednej osoby zaczyna się od 1300 euro.

Hotel „1 Place Vendôme” w Paryżu: „cichy luksus” wśród hoteli

Chopard otworzył swój pierwszy hotel bez wsparcia celebrytów czy influencerów. Strona hotelu jest minimalistyczna, sprawia wręcz wrażenie nieco niedopracowanej. Na oficjalnym koncie na Instagramie widać zaledwie kilka postów, z których najstarszy ma zaledwie tydzień.

Co ciekawe, na fasadzie budynku brak choćby małej plakietki z nazwą hotelu – trochę tak, jakby ci, którzy mają wiedzieć, że on się tu znajduje, już dawno to wiedzą. Wydaje się, że trudno o lepszą emanację „cichego luksusu”.

Hotel mieści apartamenty o powierzchni od 30 do 130 metrów kwadratowych. Wnioskując po zdjęciach, które trafiły do mediów oraz na strony hotelu, wnętrza „1 Place Vendôme” nie hołdują jednak minimalizmowi w duchu „quiet luxury” – urządzono je po królewsku, w nawiązaniu do historii kamienicy przy Place Vendôme 1.

Wnętrza hotelu zaprojektował Pierre-Yves Rochon, specjalizujący się w aranżacjach luksusowych restauracji, hoteli i posiadłości. Ściany i podłogi pokojów i innych przestrzeni „1 Place Vendôme” zdobią wzorzyste tapety i dywany, stoją w nich złocone meble w stylu vintage, a łazienki wyłożono marmurem.

Obiekt zawiera również strefę spa, a także cztery przestrzenie wspólne. Cichy relaks z drinkiem w ręku umożliwia klub „biblioteczny”, z kolei na posiłek w blasku kominka zaprasza kameralny bar. Nie zabrakło również „ogrodu zimowego” ze szklanym dachem oraz palarni cygar w sekretnym pokoju, skrywającym się za sztuczną biblioteczką.

Na swoim oficjalnym koncie na Instagramie hotel „1 Place Vendôme” reklamuje się jako „miejsce, w którym zatrzymał się czas”, a także jako „prywatny dom”, w którym „sztuka gościnności jest kluczowa”. Nie ma tu nawet recepcji, jednak goście mogą skorzystać z wielu dodatkowych usług, godnych 5-gwiazdkowego hotelu.

Otwarcie własnego hotelu przez Choparda wpisuje się trwający już od dłuższego czasu trend budowania przez luksusowe marki swoistego „wszechświata” dla swoich klientów. W pobliżu firmowych butików w wielu metropoliach na całym świecie powstają „markowe” kawiarnie, restauracje czy hotele.

Wszystkie te miejsca zaspokajają rosnącą potrzebę majętnej klienteli na jeszcze większą ekskluzywność. Nie chodzi już tylko o luksusowe produkty, ale przede wszystkim – o doświadczenia.

Szwajcarska marka luksusowej biżuterii i zegarków Chopard po cichu i bez głośnych zapowiedzi czy kampanii reklamowej otworzyła w Paryżu swój pierwszy hotel. Opływający w luksusy obiekt nazwano „antyhotelem” – i „domem”.

Paryż: „Antyhotel” dla najbogatszych klientów

Pozostało 93% artykułu
Hotele
Pierwszy wegański hotel w Polsce z prestiżowym wyróżnieniem. Nagroda za wnętrza
Hotele
Luksusowy hotel w ogromnym bunkrze z II wojny światowej. Nowa atrakcja Hamburga
Hotele
Prestiżowa porażka najbogatszego Europejczyka. Przegrał walkę o „perłę Wenecji”
Hotele
Słynny pałac we Wrocławiu stanie się luksusowym hotelem. Dwie koncepcje odbudowy
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Hotele
Hotel z Krakowa wśród najlepszych w Europie. Stoi w najstarszej części miasta