Rośnie apetyt Polaków na podróże. Trzy kraje na czele zestawienia

Polacy nie mają zamiaru rezygnować z podróżowania – wynika z raportu przygotowanego na zlecenie Marriott Bonvoy. Eksperci wskazali też nowe trendy, które będą miały wpływ na to, w jaki sposób chcemy spędzać czas w czasie podróży.

Publikacja: 03.01.2025 14:51

79 procent ankietowanych Polaków planuje odbyć w 2025 roku tyle samo podróży, co w roku 2024 – lub w

79 procent ankietowanych Polaków planuje odbyć w 2025 roku tyle samo podróży, co w roku 2024 – lub wręcz więcej.

Foto: Ashim D’Silva Unsplash

Początek roku to tradycyjnie czas przewidywań i prognoz dotyczących najbliższych miesięcy. Dotyczy to także świata podróży. Nowy raport przygotowany na zlecenie Marriott Bonvoy pokazuje, że ta branża może z optymizmem patrzeć w przyszłość, bo Polacy pokochali podróżowanie i nie zamierzają z niego rezygnować.

Zdaniem ekspertów z branży turystycznej w najbliższych miesiącach Polacy będą podróżować co najmniej tak często jak dotychczas — lub nawet częściej. Specjaliści wyłonili też nowe trendy wśród podróżujących, które będą kształtować polską branżę turystyczną w 2025 roku.

Raport Marriott Bonvoy: Polacy chcą podróżować jeszcze częściej

Po długo oczekiwanym usunięciu pandemicznych barier Polacy znów ruszyli w podróż – zarówno w kraju, jak i do innych krajów. Pokazuje to badanie „Ticket to Travel” przygotowane na zlecenie sieci hoteli Marriott Bonvoy. W ankietach wzięło udział ponad 21 tysięcy dorosłych osób z regionu Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Czytaj więcej

W jaki sposób zademonstrować zamożność? Nowe zjawisko w świecie dóbr luksusowych

Z odpowiedzi polskich respondentów wynika, że aż 79 procent z nich planuje odbyć w 2025 roku tyle samo podróży, co w roku 2024 – lub wręcz więcej. Statystyczny Polak wybierze się średnio na pięć wyjazdów, z czego dwa będą wyjazdami krajowymi. Pozostałe podróże to krótkie wycieczki obejmujące lot samolotem trwający maksymalnie cztery godziny oraz jedna dalsza podróż, na przykład na inny kontynent.

Częścią luksusowej sieci hotelowej Autograph Collection należącej do grupy Marriott jest warszawski

Częścią luksusowej sieci hotelowej Autograph Collection należącej do grupy Marriott jest warszawski hotel Verte w dwóch dawnych pałach przy warszawskiej Starówce.

Foto: Materiały prasowe

Gdzie najchętniej wybiorą się Polacy w 2025 roku? Spośród wszystkich krajów pierwsze miejsce zajmuje Polska, którą wskazało 31 procent respondentów. Ponadto ponad trzy czwarte badanych wskazało na kierunki europejskie, wśród nich największą popularnością cieszą się Hiszpania i Włochy. 

Nowe trendy turystyczne na 2025 rok

Eksperci wskazali ponadto nowe trendy popularne wśród podróżujących z całego świata. Pierwszym z nich jest poznawanie swoich korzeni i odkrywanie historii rodziny. Potrzebę poznania szczegółów na temat swoich przodków zadeklarowała prawie połowa ankietowanych w badaniu zleconym przez Marriott Bonvoy.

Co ciekawe, za wzrost znaczenia tego trendu odpowiadają przede wszystkim młodzi podróżnicy w wieku od 18 do 34 lat. Podróż w poszukiwaniu tego typu planuje w tym roku odbyć prawie 60 procent respondentów z tej grupy wiekowej.

Miłośnicy podróży będą też chcieli poczuć na wakacjach przypływ adrenaliny – to drugi silny trend, na który zwracają uwagę autorzy raportu. Nie ma zaskoczenia, że tego rodzaju wyjazdy także planuje przede wszystkim młodsze grono turystów. 71 procent badanych przyznało, że czują się odważniejsi w trakcie podróży.

W ramach owych doświadczeń największe grono respondentów pragnie poznać egzotyczne kuchnie. Na dalszych pozycjach znalazła się wspinaczka na dużą wysokość czy sporty ekstremalne.

Jakie aspekty podróży są kluczowe w planowaniu urlopu? Aż 63 procent wskazało na wpływ podróży na środowisko, 59 procent planuje z tego powodu zrezygnować z lotu samolotem, zaś 44 procent sprawdziło w ostatnie wakacje, czy wybrane przez nich miejsce noclegu było przyjazne środowisku.

Czego z kolei oczekują Polacy od swojego urlopu w 2025 roku? Największa grupa wskazała na spędzanie wakacji z przyjaciółmi i rodziną, poznawanie kultury danego miejsca, spędzanie czasu na łonie natury i wreszcie możliwość „rozpieszczenia się”.

Początek roku to tradycyjnie czas przewidywań i prognoz dotyczących najbliższych miesięcy. Dotyczy to także świata podróży. Nowy raport przygotowany na zlecenie Marriott Bonvoy pokazuje, że ta branża może z optymizmem patrzeć w przyszłość, bo Polacy pokochali podróżowanie i nie zamierzają z niego rezygnować.

Zdaniem ekspertów z branży turystycznej w najbliższych miesiącach Polacy będą podróżować co najmniej tak często jak dotychczas — lub nawet częściej. Specjaliści wyłonili też nowe trendy wśród podróżujących, które będą kształtować polską branżę turystyczną w 2025 roku.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
W podróży
Eksperyment w świecie turystyki. Milioner tworzy „ekologiczny raj na Ziemi”
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
W podróży
Single zmieniają branżę turystyczną. „MeMooners” będą trendem 2025 roku
W podróży
Włosi kuszą: 30 tys. euro za przeprowadzkę do Toskanii. Gdzie tkwi haczyk?
W podróży
Słynna włoska wyspa oferuje turystom darmowe noclegi. Trzeba spełnić 2 warunki
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
W podróży
Gigant branży luksusowej wchodzi na rynek kolejowy. Gra o legendarną markę
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay