Serialowi miliarderzy z „Sukcesji” przypominali swego czasu, że gigantyczna torba znanej marki nie tylko nie stanowi symbolu statusu, ale jest pretensjonalna i nowobogacka. Zwłaszcza jeżeli ta marka nie reprezentuje absolutnie najwyższej półki cenowej.
W 2025 roku minimalizm to wciąż jeden z wyznaczników dobrego smaku. Teraz jednak projektanci akcesoriów potraktowali to słowo bardzo dosłownie. Nowemu zjawisku przyjrzała się redakcja brytyjskiego „Guardiana”.
Mniejsze jest lepsze: miniaturyzacja w świecie mody
Obserwatorzy trendów w modzie zauważyli wszechobecny pęd ku miniaturyzacji. Właściwie wszystkie najmodniejsze w ostatnim czasie akcesoria i gadżety zyskały swoje mikroskopijne wersje.
Przykładem niech będzie bestsellerowa torebka na ramię Uniqlo w kształcie banana, którą eksperci platformy zakupowej Lyst ogłosili najpopularniejszą torebką 2023 roku. Wiosną tego roku japońska marka wypuściła do sprzedaży zminiaturyzowaną wersję wspomnianej torebki.
Czytaj więcej
Amerykańska marka Ralph Lauren zanotowała bardzo dobre wyniki za pierwszą połowę 2025 roku. To ja...