Szukaj

Zegarek Rafaela Nadala: tak wyglądają 4 miliony złotych

Wydarzeniem tegorocznego Roland Garros jest oczywiście sensacyjny triumf Igi Świątek, ale gwiazdą tego turnieju stał się też zegarek noszony na korcie przez Rafaela Nadala. Dotąd żaden zawodnik nie miał na korcie równie drogiego i skomplikowanego czasomierza

Rafael Nadal wygrał finałowy mecz z Novakiem Djokovicem na kortach Rolanda Garrosa i wyrównał rekord Rogera Federera, jeśli chodzi o liczbę zwycięstw w turniejach Wielkiego Szlema.

Richard Mille: zegarek Rafaela Nadala  

Hiszpańskiemu tenisiście podczas tegorocznego French Open towarzyszył wyjątkowy zegarek marki Richard Mille. Rafael Nadal jest z nią związany od ponad 10 lat. Model RM 27-04 to zresztą zegarek, który powstał, by uczcić dekadę współpracy między Nadalem i szwajcarską firmą. Jubileusz był spektakularny.

Czytaj też: Polska stocznia zbudowała superjacht dla Rafaela Nadala

Ważący niespełna 30 gramów RM 27-04 to zdaniem producenta najlżejszy tourbillon na świecie, zainspirowany konstrukcją rakiety tenisowej. Superlekkie zegarki nawiązujące do świata sportu to jeden ze znaków rozpoznawczych marki Richard Mille, która w swoich konstrukcjach sięga m.in. z technologii stosowanych w wyścigach Formuły 1.  Do sprzedaży trafiło zaledwie 50 egzemplarzy RM 27-04, a jego cena w chwili premiery wynosiła 1,05 miliona dolarów czyli blisko 4 miliony złotych.

Novak Djokovic, drugi z uczestników finału French Open, jest związany z japońską marką Seiko. Zegarek, który promuje Serb, powstał w limitacji, jednak za model Astron GPS Solar trzeba zapłacić „tylko” 3 tysiące dolarów.

Djokovic rzadko pokazuje się na korcie z zegarkiem. Z kolei Nadal to jeden z niewielu tenisistów z czołówki grających mecze z zegarkiem na nadgarstku. „To moja druga skóra” – powiedział Hiszpan o zegarkach Richard Mille.

Kim jest Richard Mille?

Francuz Richard Mille pracuje w branży zegarkowej od połowy lat 70. Przez wiele lat odpowiadał za rozmaite marki zegarkowe (między innymi za francuską markę Yema), aż w końcu, w 1998 roku postanowił stworzyć własny biznes zegarkowy.

Pierwszy model, RM 001 Tourbillon, został zaprezentowany w 2001 roku na targach Baselworld. Był przykładem stylu, który w kolejnych latach stał się znakiem rozpoznawczym marki Richard Mille – lekka konstrukcja, innowacyjne materiały, tarcza przez którą widoczny jest mechanizm oraz koperta w kształcie beczki.

Richard Mille szybko dołączył do grona marek ultraluksusowych i w ostatnich latach coraz śmielej sobie poczyna w tym gronie. Świadczyć może między innymi długa lista ambasadorów, wśród nich znajdują się m.in. aktorka Margot Robbie, piłkarz Didier Drogba, golfista Bubba Watson, sprinter Yohan Blake oraz muzyk i producent – Pharrell Williams.

W 2010 roku zaprezentowano zegarek RM027 Tourbillon, w tym samym roku ambasadorem marki został Rafael Nadal i po raz pierwszy wybiegł na kort z zegarkiem Richard Mille. 

Richard Mille od początku współpracuje z inną słynną marką zegarkową, Audemars Piguet, ktora pozostaje udziałowcem jego firmy, mające siedzibę w Les Breuleux w Szwajcarii.

Źródło: Forbes.com

Zamknij
Zamknij