Z najnowszego raportu ekspertów z firmy Entrupy wynika, że marką z górnej półki, która najczęściej pada ofiarą fałszerzy, okazał się francuski dom mody Louis Vuitton. Tuż za nim uplasowały się cztery inne słynne luksusowe marki – z Włoch i Francji. Autorzy raportu opisują też ciemne strony rynku podróbek – wiąże się on z łamaniem praw człowieka, niszczeniem środowiska i zagrożeniem zdrowia tych, którzy kupują produktów nieoryginalnych.
Najczęściej podrabiane marki luksusowe na świecie: ranking
Wartość globalnego rynku podróbek, który kwitnie od kilku dekad, wynosi obecnie około 464 miliardów dolarów, co odpowiada PKB takich krajów jak Austria czy Belgia. Marki prowadzą coraz bardziej zaciekłą walkę z fałszerzami swoich wyrobów, jednak rozwój nowych technologii i rosnąca popularność bubli sprawiają, że walka ta jest coraz trudniejsza.
Skalę zjawiska i płynące z niego zagrożenia naświetlają eksperci z nowojorskiej firmy Entrupy, zajmującej się weryfikacją autentyczności produktów. Ich najnowszy raport pod tytułem „State of the Fake 2025” bazuje zarówno na własnych danych firmy, jak i na zewnętrznych branżowych źródłach.
Czytaj więcej
Podróbki to ogromne zagrożenie dla marek ze świata mody, dlatego trudno się dziwić, że zastrzeżen...
System, który stworzyła firma Entrupy, klasyfikuje podróbki jako wyroby „niezidentyfikowane”. Są to produkty, które nie zdały testu autentyczności – system wykrył zbyt dużo nieścisłości, aby określić te przedmioty jako autentyczne.