Na rynku zegarków funkcjonująca od zaledwie 13 lat marka Daniel Wellington jest stosunkowo młoda, ale nie będzie przesady w stwierdzeniu, że błyskawicznie zyskała status kultowej. Szwedzka marka przechodzi obecnie „lifting” swojego wizerunku, po to, by bardziej skupić się na klientkach.
Daniel Wellington: słynny producent zegarków zmienia wizerunek
Daniel Wellington to rynkowy fenomen. Dzięki dobrze przemyślanej strategii marketingowej, produkcji zegarków w Chinach w oparciu o japońskie mechanizmy, minimalistycznemu, klasycznemu designowi oraz przystępnym cenom szwedzka marka przypadła do gustu bardzo szerokiemu gronu klientów na całym świecie.
Czytaj więcej
Kradzieże zegarków stały się w ostatnim czasie coraz bardziej powszechne. W szczególności dotyczy to najbardziej pożądanych szwajcarskich marek zegarkowych. Rolex przedstawił właśnie rozwiązanie, które może bardzo utrudnić zadanie złodziejom.
Prawdziwą innowacją była strategia marketingowa: Szwedzi jako jedni z pierwszych zaprzęgli do współpracy influencerów. Wykorzystali pierwszy okres rozwoju internetowych twórców contentu, którzy dopiero budowali swoją popularność i bardzo chętnie angażowali się we współpracę. W czasach, gdy zdecydowana większość firm traktowała influencerów podejrzliwie, Daniel Wellington wykorzystał social media, by błyskawicznie zbudować globalną popularność. Efekt: ocenia się, że do dzisiaj Szwedzi sprzedali 6 milionów zegarków.
Teraz marka Daniel Wellington przechodzi zmiany, odświeżając wizerunek i poszerzając ofertę swoich wyrobów. Marka chce w te sposób przyciągnąć do siebie większe grono kobiet.