Mistrzostwa świata w Rosji w 2018 roku były pierwszym dużym turniejem, na którym reprezentację Anglii prowadził Gareth Southgate, w przeszłości gracz między innymi Aston Villi. Nie był to zwykły debiut – Southgate nie tylko doprowadził Anglików do półfinałów Euro po raz pierwszy od 1990 roku, ale też zwrócił uwagę swoim nienagannym stylem i konsekwentnym noszeniem eleganckich kamizelek.

Czytaj też: Nie tylko Robert Lewandowski. Które gwiazdy piłki prowadzą swoje restauracje?

Selekcjonerzy na światowym poziomie dbają o wizerunek i od lat nie widujemy ich w wyciągniętych dresach, ale elegancja byłego zawodnika londyńskiej Aston Villi w połączeniu z dobrymi wynikami Anglików zapoczątkowała trend nazwany „efektem Southgate’a”. Sprzedaż kamizelek na Wyspach wyraźnie wzrosła, odkąd zaczął się w nich pokazywać Southgate (w sieci Marks & Spencer, odpowiadającej wówczas za garnitury dla kadry, aż o 35%). Kamizelki zakładali fani na trybunach oraz w domach, wspierając się dodatkowo popularnym hasztagiem #WaistcoatWednesday (kamizelkowa środa). W ciągu kilku tygodni narodziła się ikona stylu.

Podczas trwających obecnie mistrzostw Europy Gareth Southgate porzucił kamizelki. Zresztą – jak przyznał niedawno w wywiadzie dla BBC – nie nosił ich od turnieju w Rosji w 2018 roku. Elegancja pozostała, ale w mniej formalnym wydaniu – Southgate zrezygnował z krawatów, koszulę zastąpiła koszulka polo, a stylizację na upalne czerwcowe wieczory wieńczy lekki garnitur marki Percival, której ambasadorem został angielski selekcjoner.  

""

Percival

sukces.rp.pl

Istniejąca zaledwie od 6 lat niewielka firma odzieżowa z Londynu, której właściciele mówią, że specjalizują się w „wywrotowej klasyce”, łączy brytyjski styl z rzadkimi tkaninami wysokiej jakości. Zanim Percival zaczął ubierać angielskiego selekcjonera, współpracował m.in. z Davidem Beckhamem. Percival odpowiada także za projekty spodni do nowego filmu o Jamesie Bondzie, „Nie czas umierać”. Dla Southgate’a, oprócz stylizacji z polo, firma przygotowała także wszystkie garnitury, w których zobaczymy go na boisku. 

„Jestem dumny, że mogę wspierać Chrisa (Gove’a, założyciela marki Percival – red.) i zespół Percival oraz promować fantastyczną młodą angielską firmę, która wszystkie swoje ubrania projektuje w Anglii” – powiedział Gareth Southgate. Czy selekcjoner Anglików przyczyni się do wypromowania produktów marki Percival tak, jak zrobił to w przypadku kamizelek Marks & Spencer? To w dużej mierze będzie zależeć od wyników jego drużyny. Po pierwszym, wygranym 1:0 meczu z Chorwacją Anglicy są na dobrej drodze do wyjścia z grupy. Kolejne spotkanie to mecz ze Szkocją własnym terenie – na stadionie Wembley.