Wypożyczanie ubrań dla dzieci nie jest jeszcze tak powszechne, jak wypożyczalnie ubrań czy second handy dla dorosłych, ale to właśnie do najmłodszych takie usługi pasują jak ulał. W ciągu pierwszych dwóch lat życia dzieci rosną o osiem rozmiarów, a 280 ubrań, kupowanych średnio przez rodziców, jest wykorzystywane przez zaledwie kilka miesięcy. Statystykami na ten temat podzielili się przedstawiciele należącej do szwedzkiej grupy H&M marki Arket, która postanowiła zmienić przyzwyczajenia rodziców i zachęcić ich do wypożyczania ubrań dla dzieci.

Czytaj też: „Ubraniowy Netflix”: H&M testuje nową usługę. Jak to działa?

W tym celu Arket wraz z holenderską firmą Circos stworzył własną wypożyczalnię, która ma pomóc w redukcji kosztów, pieniędzy, przestrzeni i – co równie ważne – śladu węglowego, powstającego w wyniku produkcji poszczególnych elementów garderoby. W ramach subskrypcji (w cenie od 19,50 euro) rodzice otrzymują ubrania, które można nosić tak długo, jak długo pasują na dziecko. Później są one prane i trafiają do kolejnej rodziny – wg obliczeń przedstawicieli Arket, dzięki takiemu systemowi z jednego ubrania może skorzystać od 8 do 10 dzieci.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez ARKET (@arketofficial)

„Cieszymy się, że możemy dać naszym klientom możliwość dzielenia się produktami z innymi rodzinami i jesteśmy dumni z dołączenia do Circos w ich wizji bardziej cyrkululacyjnego życia codziennego. Ubrania dziecięce muszą być projektowane z myślą o dłuższej perspektywie, a wszystkie nasze ubrania są świadomie przeznaczone do przekazania dalej, gdy dzieci z nich wyrosną” – powiedziała Pernilla Wohlfahrt, dyrektor zarządzająca Arket. Wspólna usługa Arket i Circos wystartuje 28 stycznia.

Jakie marki należą do H&M?

Arket to firma, która dołączyła do grupy H&M w 2017 roku. Jej misją „jest demokratyzacja jakościowych ubrań poprzez tworzenie dostępnych, dobrze wykonanych i trwałych produktów, zaprojektowanych do użytku przez długi czas”. Arket oferuje przede wszystkim uniwersalne rzeczy określane powszechnie jako „essentials”, akcentując przy tym tematy odpowiedzialnej produkcji i recyklingu.

Oprócz Arket, H&M jest właścicielem takich marek jak Weekday, COS, Monki (marka stworzona z myślą o kobietach), & Other Stories (buty, torby akcesoria), Afound (sklep online i mini-sieć sklepów oferujących produkty marek należących do H&M) a także H&M Home.