Należący do H&M secondhand zacznie działać w całej Europie

Szwedzki gigant modowy nie zamierza lekceważyć najszybciej rozwijającego się segmentu w świecie mody luksusowej.

Publikacja: 01.07.2020 08:01

Fot: Sellpy/ Facebook

Fot: Sellpy/ Facebook

Foto: Fot: Sellpy/ Facebook

Sellpy, start-up, w którym pakiet większościowy posiada sieć H&M, rozszerzył działalność ograniczoną do tej pory do Szwecji na rynek niemiecki. To pierwszy krok w kierunku wprowadzenia usług internetowego sklepu na wszystkie rynki europejskie, a także próba wykorzystania rosnącego rynku wtórnego do dalszego budowania przez H&M wizerunku marki zrównoważonej ekologicznie.

Zastrzyk pieniędzy od giganta

H&M po raz pierwszy zainwestował w Sellpy w 2015 roku. W październiku ubiegłego roku firma przejęła kolejny pakiet akcji, stając się posiadaczem 70% udziałów w platformie re-commerce’owej.

Czytaj też: „Drugi obieg” w świecie mody rośnie w siłę w czasie kryzysu

Sellpy pośredniczy w sprzedaży używanych produktów na każdym etapie procesu – od przejęcia z domu sprzedającego po zrobienie zdjęć, sprzedaż i przesyłkę. W maju firma ogłosiła, że dwukrotnie powiększy swoje magazyny w Sztokholmie ze względu na liczbę zamówień. Od 2014 roku na platformie sprzedano 6 milionów produktów.

Wizerunkowe zmiany H&M

Zajmująca się inwestycjami w H&M spółka Co:lab przy wyborze firm wspieranych przez szwedzkiego giganta interesuje się przede wszystkim innowacyjnymi modelami biznesowymi oraz rozwiązaniami umożliwiający zrównoważony wzrost. Proekologiczne aspiracje podkreśla również Thorsten Mindermann z niemieckiego oddziału H&M.

„Widzimy, że świadomość oraz zapotrzebowanie klientów na zrównoważoną modę stale rośnie i prawdopodobnie jest dziś większe niż kiedykolwiek” – mówi Mindermann, cytowany w komunikacie prasowym.

H&M od kilku lat prowadzi politykę korporacyjną, która pozwoliłaby marce odciąć się od skojarzeń z fast fashion. Kilka miesięcy temu starania zostały docenione przez Fashion Revolution, które w dorocznym raporcie uznało H&M za najbardziej transparentną marką odzieżową na świecie.

Sellpy, start-up, w którym pakiet większościowy posiada sieć H&M, rozszerzył działalność ograniczoną do tej pory do Szwecji na rynek niemiecki. To pierwszy krok w kierunku wprowadzenia usług internetowego sklepu na wszystkie rynki europejskie, a także próba wykorzystania rosnącego rynku wtórnego do dalszego budowania przez H&M wizerunku marki zrównoważonej ekologicznie.

Zastrzyk pieniędzy od giganta

Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie