Szukaj

Tak jak Netflix: te buty biegowe są dostępne w abonamencie

Buty sportowe, których nie można mieć na własność – to brzmi jak koszmar kolekcjonerów. Pomysł abonamentu na buty biegowe brzmi jak żart, ale ma sporo korzyści – ekologicznych i ekonomicznych. Takie rozwiązanie testuje wielu producentów – między innymi Nike, Adidas i On Running

On Running, ekskluzywna szwajcarska marka sportowa, która dzięki współpracy z Rogerem Federerem i kilku efektownym premierom butów znalazła się w prestiżowym rankingu Next 20, od kilku dni zbiera od klientów zaliczki na nowy model butów biegowych o nazwie Cyclon.

Chętni, którzy wpłacą depozyt, otrzymają buty w drugiej połowie 2021 roku. Jest jednak zasadnicza różnica: jak informują w komunikacie prasowym przedstawiciele On Running – butów Cyclon nie można mieć na własność. Dostępne są jedynie po wykupieniu usługi subskrypcji.

Czytaj też: Ten serwis internetowy pozwala swoim klientkom w nieskończoność wymieniać torebki na nowe

On Running Cyclon: tych butów nie kupisz, ale można je wypożyczyć 

Usługa ma działać na zasadzie subskrypcji – dzięki miesięcznej opłacie klienci będą mogli w każdej chwili otrzymać fabrycznie nowe buty biegowe firmy On Running. Producent przewiduje, że model Cyclon wystarczy na ok. 400 km biegu. Po tym czasie zużyte buty będzie można odesłać do firmy, która wykorzysta je do produkcji kolejnych par.

Buty można określić jako ekologiczne: w ponad 50% są produkowane z ziaren rącznika, do tego ważą niespełna 200 gramów i w pełni podlegają recyklingowi. Aspekt ekologiczny jest tu równie ważny jak praktyczny.

Abonament na buty sportowe

Wprowadzenie usługi subskrypcji rozważają również inni producenci butów sportowych. Dzięki zainicjowanemu w 2019 roku programowi Adidasa o nazwie Futurecraft.Loop, 200 par butów wyprodukowanych z surowców pochodzących z recyklingu trafiło do współpracujących z marką twórców. Ich zwrot i przetworzenie umożliwiło wyprodukowanie kolejnych 200 par butów. Firma zapowiedziała powrót do programu na szerszą skalę w kolejnych kolekcjach.

Model subskrypcji wykorzystuje również Nike, które taką usługę chce stworzyć z myślą o rodzicach. Wybór i wymianę butów dla szybko rosnących dzieci umożliwia usługa Nike Adventure Club, wprowadzona w ubiegłym roku w USA. Dzięki abonamentowi, rodzice otrzymują od 4 (za 20 dolarów miesięcznie) do 12 (50 dolarów) nowych butów dziecięcych.

To może cię zainteresować: To będzie hit: zobacz buty Asics na olimpiadę, której nie ma

Źródło: Input

Zamknij
Zamknij