Szukaj

„Ubraniowy Netflix”: H&M testuje nową usługę. Jak to działa?

Wspierany przez H&M startup o nazwie Singular Society wprowadza nietypowy abonament na ubrania – w zamian za stałą, miesięczną opłatę, klienci będą mieli prawo do regularnych zakupów, a ceny produktów mają odpowiadać kosztom ich wyprodukowania.

Singular Society to nowa marka w portfolio szwedzkiej firmy H&M. Ma działać w oparciu o zasadę, którą znamy choćby z Netfliksa – z usług Singular Society będzie można korzystać (czytaj: kupować ubrania) w zamian za stałą opłatę. Na tym jednak kończą się podobieństwa do serwisu streamingowego.

Nie chodzi bowiem o wypożyczanie rzeczy w zamian za stałą opłatę. Klienci Singular Society będą kupować ubrania, ale na nowych zasadach. Model funkcjonowania firmy Singular Society wywraca do góry nogami tradycyjny sposób sprzedaży ubrań. W tym przypadku nie chodzi o to, by kupować więcej, ale by robić to mądrzej. Dzięki abonamentowi zysk firmy nie zależy od marży wliczanej w ceny produktów, dlatego Singular Society będzie oferować swoim klientom ubrania w cenach odpowiadających kosztom ich wyprodukowania.

Abonament na ubrania: H&M tworzy nową usługę

Na razie usługa jest w fazie testowej, a zatem może z niej korzystać ograniczona grupa osób. Jednak w planach jest przejście w tryb normalnej działalności.

Czytaj też: Mystery box, czyli kupowanie w ciemno rzeczy luksusowych. Czy to się opłaca?

„Jesteśmy niewielkim zespołem fachowców, którzy poświęcili większość życia na pracę w modzie, lifestyle’u i branży luksusowej, w największych firmach na świecie. Przez lata powracało do nas  to samo, oczywiste pytanie: dlaczego jakość kosztuje aż tyle?” – czytamy o korzeniach marki na stronie Singular Society. „Naszym celem jest budowanie relacji z członkami naszej inicjatywy, a nie zwiększanie sprzedaży za wszelką cenę” – piszą przedstawiciele marki.

W tej chwili chętni do przetestowania usług Singular Society mogą zapisywać się na listę oczekujących, a o przyjęciu kolejnych użytkowników decyduje kolejność zgłoszeń. Po założeniu konta w serwisie użytkownicy mogą wybierać spośród kilku planów abonamentowych. Podstawowy, Base, pozwala na zakup pięciu produktów miesięcznie za cenę 9,5 euro – czyli ok. 42 zł (lub 7,5 euro przy rozliczeniu rocznym), natomiast pakiet rozszerzony daje możliwość kupienia 25 produktów miesięcznie, przy opłatach od 16,3 do 19,5 euro (od ~72 zł do 86 zł)  – czyli maksymalnie za 234 euro (~1030 zł) w skali roku.

Zamknij
Zamknij