Ponad połowa butów, kupionych we wrześniu na StockX przez klientów z Europy, to modele marki Jordan – pisze w nowym raporcie platformy Dave Chaplin. Popularność tej firmy widać jeszcze lepiej w rankingu najpopularniejszego produktu tej marki – trzy pierwsze pozycje należą do różnych wariantów wysokich butów Air Jordan 1.
Efekt „Ostatniego tańca”: buty Michaela Jordana sprzedane za rekordową kwotę
Pierwszą piątkę uzupełniają Yeezy Boost 350 V2 Zyon, kolejny efekt współpracy Kanyego Westa i Adidasa, oraz Nike Dunk Low Lemon Wash, które w tym gronie mają najwyższą cenę – średnio na poziomie 340 funtów (ok. 1675 zł).
Pozycja Jordan Brand w Europie kontynencie utrzymuje się od dawna, a współpraca z klubem Paris Saint Germain czy serial „Ostatni taniec” Netflixa, o końcówce koszykarskiej kariery Michaela Jordana, tylko dodatkowo przysłużyły się sile tej marki.
StockX w swoim raporcie spogląda jednak również na zachodzące zmiany. W ostatnich tygodniach największy skok popularności w stosunku do poprzednich miesięcy zanotowały Nike Dunk High, klapki Yeezy Slide i ZX800, czyli odświeżone klasyki Adidasa.