Prawdziwe szaleństwo, które wokół NFT rozpętały rekordowe wyniki sprzedaży cyfrowych dzieł zabezpieczonych tokenami NFT, powoli zaczyna przenikać do świata stylu i zegarków. Po markach odzieżowych i obuwniczych własny stworzenie własnego w pełni cyfrowego produktu zapowiedziała firma Jacob & Co., szwajcarski producent bardzo drogich i bardzo nietypowych zegarków znany z tego, że jego produkty uwielbiają znani raperzy. Firma Jacob &Co. do współpracy nad swoim pierwszym wirtualnym projektem zegarka zaprosiła platformę ArtGrails, zajmująca się sprzedażą tokenów NFT.

Wirtualny zegarek z tokenem NFT na aukcji

Cyfrowy model zegarka Jacob & Co. bazuje na prawdziwym modelu zegarka Epic SF24 z kompilacją wskazania drugiej strefy czasowej, prezentowanej w górnej części tarczy. W wersji NFT wskazanie drugiej strefy czasowej zastąpią nazwy kryptowalut, takich jak Bitcoin, Fantom czy Ethereum. W porównaniu z modelem zegarka z 2013 roku, jego cyfrowa wersja będzie wyposażona również w tourbillon. Nabywca otrzyma też wirtualne pudełko oraz certyfikat.

Czytaj też: RTFKT: ta marka zarabia miliony na wirtualnych ubraniach

Benjamin Arabov, syn założyciela marki i od niedawna dyrektor generalny Jacob & Co., jest przekonany, że konsumenci dóbr cyfrowych będą stanowić wkrótce istotną część rynku – również zegarkowego. „Naszym celem jest dowiedzenie, że istnieje rynek dla wysokiej klasy luksusowych aktywów cyfrowych. Chcemy być pierwszą firmą, która podbije ten rynek. Nie chodzi o to, „czy” NFT będą odgrywały rolę w świecie zegarków i luksusu, ale „kiedy”. Dla nas „kiedy” jest teraz i przygotowujemy się do tej zmiany ” – powiedział Arabov w rozmowie z amerykańskim serwisem internetowym „Robb Report”.

Cyfrowy zegarek trafi do sprzedaży 4 kwietnia i jako unikat zostanie zlicytowany na aukcji. Jego cena wywoławcza to 1000 dolarów. Ceny fizycznych zegarków Jacoba wahają się od kilkunastu tysięcy dolarów za dość standardowe modele do kilkuset tysięcy – za wersje bogato zdobione, z wieloma komplikacjami.

Zważywszy na ceny, jakie w ostatnich tygodniach poza dziełami sztuki czy wirtualnymi butami osiągnął pierwszy wirtualny dom zaopatrzony w token NFT (500 tysięcy dolarów) czy pierwszy post na Twitterze autorstwa Jacka Dorseya, założyciela serwisu (2,9 mln dolarów), można spodziewać się, że suma, którą nabywca zapłaci za wirtualny zegarek Jacob & Co. będzie wielokrotnie wyższa.