Stworzony w 1957 roku i ulepszony w 1961 roku krój pisma Helvetica w ciągu ponad 60 lat istnienia stał się nieodzownym elementem świata reklamy, cenionym za prostotę, elegancję i neutralność.
Na przestrzeni dekad Helvetikę wykorzystywano w kampaniach reklamowych tak różnych marek, jak Coca-Cola, Volkswagen, Panasonic czy BMW. Helvetiką posługujemy się również pisząc posty na Facebooku czy Instagramie.
Helvetica: ulubiona czcionka świata mody
W ostatnich latach również świat mody zaczął często sięgać po Helvetikę. Marki używają jej, by nadać przejrzystość swoim logotypom, zakomunikować zmiany w kierownictwie kreatywnym domów mody lub w filozofii firmy.
Czytaj też: Demna Gvasalia: to on zbudował modowe imperium Balenciagi
Sygnał wysyłany do odbiorcy przez tego typu standaryzację ma na celu zniesienie zniekształceń i umożliwienie komunikacji z klientem w bezpośredni, transparentny i uproszczony sposób.