Szukaj

Fałszerze torebek Louis Vuitton wymyślili oszustwo idealne

Pracownicy salonów Louis Vuitton potajemnie dostarczali chińskim producentom podróbek torebki tej firmy jeszcze przed ich premierą. Efekt? „Pirackie” torebki LV były dostępne szybciej niż oryginały, nie ustępując im pod względem jakości

Policja z Szanghaju zatrzymała kilkadziesiąt osób podejrzanych o udział w grupie przestępczej zajmującej się tworzeniem podróbek torebek Louis Vuitton. Wśród aresztowanych znaleźli się również pracownicy butików Louis Vuitton w Kantonie na południu Chin. To oni dostarczali firmom produkującym podróbki najnowsze modele torebek jeszcze przed pojawieniem się ich w butikach.

Czytaj też: W jaki sposób Jacquemus stał się najgorętszą marką odzieżową świata 2020 roku?

Policja w Chinach zarekwirowała ok. 2000 podrabianych torebek, a także surowce potrzebne do wyprodukowania kolejnych. Wartość zarekwirowanego towaru to ponad 14 milionów dolarów.

Louis Vuitton: najczęściej podrabiane torebki na świecie

Podrabiane dobra luksusowe, ze względu na fatalną jakość wykonania, często można zweryfikować na pierwszy rzut oka – tak było w przypadku niedawnej próby przemytu podrabianych butów Air Dior.

W tym przypadku było odwrotnie – w torebki wszyto między innymi czujniki NFC, odsyłające do strony Louis Vuitton i potwierdzające autentyczność produktu. Rzecz jednak w tym, żę francuski dom mody jeszcze nie stosuje takiego rozwiązania, w przeciwieństwie do m.in. Moncler czy Salvatore Ferragamo, które sięgnęły już po technologię NFC.

W sierpniu tego roku flagowy butik Louis Vuitton w Szanghaju zanotował rekord sprzedaży na poziomie 22 milionów dolarów – to dwukrotnie więcej niż zwykle.

Mimo tych wyników podróbki pozostają wielkim wyzwaniem dla marki. Jak wynika z raportu „State of The Fake”, Louis Vuitton to najczęściej podrabiana marka na świecie. Ponad połowa zidentyfikowanych podróbek w 2019 roku to „repliki” produktów LV, na drugim miejscu w tym zestawieniu znalazło się Gucci, a na trzecim – Chanel.

Globalny rynek podróbek wycenia się na 4,5 biliona dolarów rocznie, produkty luksusowe odpowiadają za 60-70 procent tej kwoty. Niemal połowa sprzedaży produktów podrabianych odbywa się online.

Źródło: Robb Report

To może cię zainteresować: Buty na deskorolkę – Louis Vuitton stał się teraz marką dla skejtów
Zamknij
Zamknij