Julia Kuczyńska i Lana Nguyen: „Eppram: miejmy to w pamięci”

Duet dwóch perfekcjonistek, które postanowiły połączyć siły. Dwie Polki bardzo blisko związane ze światem mody, choć każda z nich na swój sposób, Lana Nguyen i Julia Kuczyńska, czyli Maffashion. Wspólnie stworzyły najmłodszą polską markę modowa, Eppram

Publikacja: 21.08.2020 12:15

Lana Nguyen Julia Kuczyńska Maffashion w sesji Eppram

Lana Nguyen Julia Kuczyńska Maffashion w sesji Eppram

Foto: Lana Nguyen i Julia „Maffashion” Kuczyńska w sesji nowej kolekcji marki Eppram. Fot: Tania i Karol

Piąte piętro historycznej kamienicy w centrum Warszawy. Wysokie sufity i drewniane okna, za którymi rozciąga się widok na stolicę. Tutaj Julia „Maffashion” Kuczyńska i Lana Nguyen tworzą swoją autorską markę Eppram i właśnie tutaj spotykamy się, by porozmawiać na tle tablic ułożonych z inspiracji, w towarzystwie ubrań z najnowszej kolekcji w morskim odcieniu aqua. 

Julia Kuczyńska i Lana Nguyen przyjaźnią się od dziesięciu lat. O tym, by działać wspólnie, zdecydowały w grudniu 2018 roku.

– Wiedziałam, że Julia chce założyć własną markę, ale o tym, by zrobić to razem, wcześniej nie rozmawiałyśmy – tłumaczy Lana Ngyuen.

– Lana pomieszkiwała wtedy w Wietnamie. Postanowiłam pojechać do niej na Sylwestra i opowiedzieć o tym, co chodzi mi po głowie – dodaje Julia. – Miałam wstępny pomysł na to, jaki ta marka powinna mieć styl. Zdawałam sobie sprawę, że jeśli jakość wykonania ma być na odpowiednim poziomie, niezbędne jest doświadczenie w projektowaniu. Chciałam tworzyć markę z kimś, kto się na tym zna, kogo lubię i komu mogę zaufać – dodaje.

"Eppram, sesja promująca nową kolekcję "

Sesja zdjęciowa promująca nową kolekcję Eppram. Fot: Tania i Karol

sukces.rp.pl

Lana od lat rozwijała swoją markę, projektowała też dla innej firmy. – Musiałam to przemyśleć. Idea mi się podobała, bardzo schlebiało mi to, że Julia pomyślała właśnie o mnie, ale miałam też obawy – tłumaczy.

Czytaj też: Zofia Chylak: „sprzeciwiam się nadprodukcji”. Rozmawiamy z projektantką najbardziej pożądanych torebek w Polsce

Musiałam wyjść ze swojej strefy komfortu – dodaje Lana. – Eppram jest zupełnie inne, ale to nie znaczy, że to nie jestem ja. Razem z Julią mogę się rozwijać artystycznie. Miałam też obawy, czy jako osoby z silnymi charakterami, które mają swoje zdanie, nie będziemy się sprzeczać. Na szczęście tak nie jest. Uzupełniamy się – podkreśla. 

Eppram: wspólny projekt Lany Nguyen i Maffashion

O nowej, ciekawej marce Eppram, zaczęło się robić coraz głośniej, ale niewiele osób wiedziało, kto za nią stoi. – Chciałam sprawdzić, jak Eppram poradzi sobie bez naszego wsparcia. Wiele osób sądziło, że to marka zagraniczna – mówi Julia Kuczyńska.

– Ja byłam temu pomysłowi przeciwna – podkreśla Lana. – Wiedziałam, że naszą siłą jest m.in. rozpoznawalność Julii. Marek odzieżowych jest mnóstwo, więc dla mnie był to strzał w kolano. Jednak tuż po premierze pojawiły się zamówienia, więc musiałam przyznać Julii rację – dodaje.

Eppram byłoby inaczej traktowane, gdyby od początku było wiadomo, że to nasz projekt. Są plusy i minusy rozpoznawalności. Z jednej strony marka ma łatwiejszy start, bo momentalnie dociera do większej liczby osób, ale z drugiej, nie dowiedziałybyśmy się, na ile broni się sam projekt, a w jakim stopniu wpływ ma sympatia fanów – mówi Julia. O tym, kto stoi za Eppram, klienci i klientki dowiedzieli się parę miesięcy później. 

Lana Nguyen i Julia Kuczyńska: duet perfekcjonistek

Lana Nguyen, z wykształceniem w dziedzinie projektowania ubioru, od blisko dekady tworzy swoją autorską markę. Julia Kuczyńska z wykształcenia jest kulturoznawczynią ze specjalizacją „grafika projektowa”, ale stała się najbardziej rozpoznawalną blogerką modową w Polsce. Prowadziła też własną markę odzieżową.

Pytam, jak się dogadują, wtedy obie zaczynają się śmiać. – No właśnie jak? – pyta Lana, a Julia wchodzi jej w słowo. – Doskonale. Nie mogłabym pracować z kimś, kto wykonuje swoją pracę byle jak. A wiem, że Lana nie zaśnie, jeśli nie dopilnuje konstrukcji, jakości, produkcji – dodaje.

"Lidia Popiel, sesja z nowej kolekcji marki Eppram. Fot: Tatania i Karol"

W sesji marki Eppram wystąpiła między innymi Lidia Popiel. Fot: Tania i Karol

sukces.rp.pl

Czy zdarza im się kłócić? – Jasne, to naturalne, ale najczęściej spieramy się o kolor marynarki czy o długość spódnicy. Podzieliłyśmy się obowiązkami. Każda ma decyzyjność i odpowiedzialność w innych kwestiach. Nie możemy za wszystko być odpowiedzialne wspólnie, tego nauczyły mnie moje wcześniejsze projekty – mówi Julia, która odpowiada m.in. za Instagram i przekaz wizualny Eppram. 

Lana Nguyen: szycie ubrań w Azji? Być może kiedyś 

Prototypy do kolekcji Eppram opracowywane i szyte są w Warszawie, za ścianą pomieszczenia, w którym rozmawiamy. Obecnie produkcja zlecana jest w Polsce, ale Lana i Julia nie wykluczają tego, że w przyszłości mogłaby zostać rozszerzona na inne kraje.

– Nie wiemy, czy zawsze będzie tak, jak teraz. Wszystko może się zmienić, jeśli np. będziemy potrzebowały większej produkcji – stwierdza Lana.

– Chcę wziąć w obronę szwalnie w Azji, które w Polsce mają bardzo złą opinię. Moja mama ma szwalnie w Wietnamie i doskonale wiem, jak to wygląda – dostaniesz taką jakość, za jaką zapłacisz.

– Mam doświadczenie z polskimi i azjatyckimi szwalniami i niejeden taki zakład w Europie chciałaby mieć taki park maszynowy i takich specjalistów, jacy są w Azji – dodaje. – Na Wschodzie mają największe parki maszynowe i naprawdę genialną jakość wykonania.

– Na całym świecie można znaleźć miejsca, w których w karygodny sposób traktuje się pracowników, to może zdarzyć nawet w Polsce. Naszym obowiązkiem jest mądrze wybierać firmy, z którymi współpracujemy. Dlatego jeśli kiedyś zdecydowałybyśmy się szyć w Azji, musiałabym się tam przeprowadzić, by wszystko nadzorować – tłumaczy Lana.  

Co oznacza nazwa Eppram?

Marka Lany Nguyen i Julii Kuczyńskiej doskonale radzi sobie w mediach społecznościowych – dopracowana estetyka zdjęć i komunikacja przyciągają klientów. Nie tylko z Polski. – Nasze projekty najlepiej sprzedają się w Stanach Zjednoczonych i, co nas zaskoczyło, w Dubaju – tłumaczy Lana.

Dzięki doświadczeniu Julii dużo łatwiej współpracuje im się z influencerami. – Mamy komfortową sytuację, bo wiem, jak to wygląda z drugiej strony jaki sposób komunikacji działa najlepiej, jak wygląda proces podejmowania współpracy i czemu czasem trzeba po prostu poczekać – tłumaczy Julia.

Julia i Lana podkreślają też, że choć ich projekty często mogą wydawać się odważne, tworzą je z myślą o każdej sylwetce. Oferują pełną rozmiarówkę, od XS do XL, a w kampaniach pozują dla nich modelki o różnych kształtach. 

Co w takim razie oznacza zagadkowa nazwa Eppram? – Najpierw zaczęłyśmy tworzyć kolekcję, nazwa przyszła później. Robiłyśmy burzę mózgów, układałyśmy litery, by nie było to słowo, które jedynie dobrze brzmi, ale też będzie atrakcyjne graficznie – tłumaczy Julia. – Epram przez jedno „p” to imię hebrajskie. „Ram” odnosi się do pamięci. Eppram –  miejmy to w pamięci” – śmieje się Lana.

Piąte piętro historycznej kamienicy w centrum Warszawy. Wysokie sufity i drewniane okna, za którymi rozciąga się widok na stolicę. Tutaj Julia „Maffashion” Kuczyńska i Lana Nguyen tworzą swoją autorską markę Eppram i właśnie tutaj spotykamy się, by porozmawiać na tle tablic ułożonych z inspiracji, w towarzystwie ubrań z najnowszej kolekcji w morskim odcieniu aqua. 

– Wiedziałam, że Julia chce założyć własną markę, ale o tym, by zrobić to razem, wcześniej nie rozmawiałyśmy – tłumaczy Lana Ngyuen.

Pozostało 92% artykułu
Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady