Julia Kuczyńska i Lana Nguyen: „Eppram: miejmy to w pamięci”

Duet dwóch perfekcjonistek, które postanowiły połączyć siły. Dwie Polki bardzo blisko związane ze światem mody, choć każda z nich na swój sposób, Lana Nguyen i Julia Kuczyńska, czyli Maffashion. Wspólnie stworzyły najmłodszą polską markę modowa, Eppram

Publikacja: 21.08.2020 12:15

Lana Nguyen Julia Kuczyńska Maffashion w sesji Eppram

Lana Nguyen Julia Kuczyńska Maffashion w sesji Eppram

Foto: Lana Nguyen i Julia „Maffashion” Kuczyńska w sesji nowej kolekcji marki Eppram. Fot: Tania i Karol

Piąte piętro historycznej kamienicy w centrum Warszawy. Wysokie sufity i drewniane okna, za którymi rozciąga się widok na stolicę. Tutaj Julia „Maffashion” Kuczyńska i Lana Nguyen tworzą swoją autorską markę Eppram i właśnie tutaj spotykamy się, by porozmawiać na tle tablic ułożonych z inspiracji, w towarzystwie ubrań z najnowszej kolekcji w morskim odcieniu aqua. 

Julia Kuczyńska i Lana Nguyen przyjaźnią się od dziesięciu lat. O tym, by działać wspólnie, zdecydowały w grudniu 2018 roku.

– Wiedziałam, że Julia chce założyć własną markę, ale o tym, by zrobić to razem, wcześniej nie rozmawiałyśmy – tłumaczy Lana Ngyuen.

– Lana pomieszkiwała wtedy w Wietnamie. Postanowiłam pojechać do niej na Sylwestra i opowiedzieć o tym, co chodzi mi po głowie – dodaje Julia. – Miałam wstępny pomysł na to, jaki ta marka powinna mieć styl. Zdawałam sobie sprawę, że jeśli jakość wykonania ma być na odpowiednim poziomie, niezbędne jest doświadczenie w projektowaniu. Chciałam tworzyć markę z kimś, kto się na tym zna, kogo lubię i komu mogę zaufać – dodaje.

"Eppram, sesja promująca nową kolekcję "

Sesja zdjęciowa promująca nową kolekcję Eppram. Fot: Tania i Karol

Foto: sukces.rp.pl

Lana od lat rozwijała swoją markę, projektowała też dla innej firmy. – Musiałam to przemyśleć. Idea mi się podobała, bardzo schlebiało mi to, że Julia pomyślała właśnie o mnie, ale miałam też obawy – tłumaczy.

Czytaj też: Zofia Chylak: „sprzeciwiam się nadprodukcji”. Rozmawiamy z projektantką najbardziej pożądanych torebek w Polsce

Musiałam wyjść ze swojej strefy komfortu – dodaje Lana. – Eppram jest zupełnie inne, ale to nie znaczy, że to nie jestem ja. Razem z Julią mogę się rozwijać artystycznie. Miałam też obawy, czy jako osoby z silnymi charakterami, które mają swoje zdanie, nie będziemy się sprzeczać. Na szczęście tak nie jest. Uzupełniamy się – podkreśla. 

Eppram: wspólny projekt Lany Nguyen i Maffashion

O nowej, ciekawej marce Eppram, zaczęło się robić coraz głośniej, ale niewiele osób wiedziało, kto za nią stoi. – Chciałam sprawdzić, jak Eppram poradzi sobie bez naszego wsparcia. Wiele osób sądziło, że to marka zagraniczna – mówi Julia Kuczyńska.

– Ja byłam temu pomysłowi przeciwna – podkreśla Lana. – Wiedziałam, że naszą siłą jest m.in. rozpoznawalność Julii. Marek odzieżowych jest mnóstwo, więc dla mnie był to strzał w kolano. Jednak tuż po premierze pojawiły się zamówienia, więc musiałam przyznać Julii rację – dodaje.

Eppram byłoby inaczej traktowane, gdyby od początku było wiadomo, że to nasz projekt. Są plusy i minusy rozpoznawalności. Z jednej strony marka ma łatwiejszy start, bo momentalnie dociera do większej liczby osób, ale z drugiej, nie dowiedziałybyśmy się, na ile broni się sam projekt, a w jakim stopniu wpływ ma sympatia fanów – mówi Julia. O tym, kto stoi za Eppram, klienci i klientki dowiedzieli się parę miesięcy później. 

Lana Nguyen i Julia Kuczyńska: duet perfekcjonistek

Lana Nguyen, z wykształceniem w dziedzinie projektowania ubioru, od blisko dekady tworzy swoją autorską markę. Julia Kuczyńska z wykształcenia jest kulturoznawczynią ze specjalizacją „grafika projektowa”, ale stała się najbardziej rozpoznawalną blogerką modową w Polsce. Prowadziła też własną markę odzieżową.

Pytam, jak się dogadują, wtedy obie zaczynają się śmiać. – No właśnie jak? – pyta Lana, a Julia wchodzi jej w słowo. – Doskonale. Nie mogłabym pracować z kimś, kto wykonuje swoją pracę byle jak. A wiem, że Lana nie zaśnie, jeśli nie dopilnuje konstrukcji, jakości, produkcji – dodaje.

"Lidia Popiel, sesja z nowej kolekcji marki Eppram. Fot: Tatania i Karol"

W sesji marki Eppram wystąpiła między innymi Lidia Popiel. Fot: Tania i Karol

Foto: sukces.rp.pl

Czy zdarza im się kłócić? – Jasne, to naturalne, ale najczęściej spieramy się o kolor marynarki czy o długość spódnicy. Podzieliłyśmy się obowiązkami. Każda ma decyzyjność i odpowiedzialność w innych kwestiach. Nie możemy za wszystko być odpowiedzialne wspólnie, tego nauczyły mnie moje wcześniejsze projekty – mówi Julia, która odpowiada m.in. za Instagram i przekaz wizualny Eppram. 

Lana Nguyen: szycie ubrań w Azji? Być może kiedyś 

Prototypy do kolekcji Eppram opracowywane i szyte są w Warszawie, za ścianą pomieszczenia, w którym rozmawiamy. Obecnie produkcja zlecana jest w Polsce, ale Lana i Julia nie wykluczają tego, że w przyszłości mogłaby zostać rozszerzona na inne kraje.

– Nie wiemy, czy zawsze będzie tak, jak teraz. Wszystko może się zmienić, jeśli np. będziemy potrzebowały większej produkcji – stwierdza Lana.

– Chcę wziąć w obronę szwalnie w Azji, które w Polsce mają bardzo złą opinię. Moja mama ma szwalnie w Wietnamie i doskonale wiem, jak to wygląda – dostaniesz taką jakość, za jaką zapłacisz.

– Mam doświadczenie z polskimi i azjatyckimi szwalniami i niejeden taki zakład w Europie chciałaby mieć taki park maszynowy i takich specjalistów, jacy są w Azji – dodaje. – Na Wschodzie mają największe parki maszynowe i naprawdę genialną jakość wykonania.

– Na całym świecie można znaleźć miejsca, w których w karygodny sposób traktuje się pracowników, to może zdarzyć nawet w Polsce. Naszym obowiązkiem jest mądrze wybierać firmy, z którymi współpracujemy. Dlatego jeśli kiedyś zdecydowałybyśmy się szyć w Azji, musiałabym się tam przeprowadzić, by wszystko nadzorować – tłumaczy Lana.  

Co oznacza nazwa Eppram?

Marka Lany Nguyen i Julii Kuczyńskiej doskonale radzi sobie w mediach społecznościowych – dopracowana estetyka zdjęć i komunikacja przyciągają klientów. Nie tylko z Polski. – Nasze projekty najlepiej sprzedają się w Stanach Zjednoczonych i, co nas zaskoczyło, w Dubaju – tłumaczy Lana.

Dzięki doświadczeniu Julii dużo łatwiej współpracuje im się z influencerami. – Mamy komfortową sytuację, bo wiem, jak to wygląda z drugiej strony jaki sposób komunikacji działa najlepiej, jak wygląda proces podejmowania współpracy i czemu czasem trzeba po prostu poczekać – tłumaczy Julia.

Julia i Lana podkreślają też, że choć ich projekty często mogą wydawać się odważne, tworzą je z myślą o każdej sylwetce. Oferują pełną rozmiarówkę, od XS do XL, a w kampaniach pozują dla nich modelki o różnych kształtach. 

Co w takim razie oznacza zagadkowa nazwa Eppram? – Najpierw zaczęłyśmy tworzyć kolekcję, nazwa przyszła później. Robiłyśmy burzę mózgów, układałyśmy litery, by nie było to słowo, które jedynie dobrze brzmi, ale też będzie atrakcyjne graficznie – tłumaczy Julia. – Epram przez jedno „p” to imię hebrajskie. „Ram” odnosi się do pamięci. Eppram –  miejmy to w pamięci” – śmieje się Lana.

Piąte piętro historycznej kamienicy w centrum Warszawy. Wysokie sufity i drewniane okna, za którymi rozciąga się widok na stolicę. Tutaj Julia „Maffashion” Kuczyńska i Lana Nguyen tworzą swoją autorską markę Eppram i właśnie tutaj spotykamy się, by porozmawiać na tle tablic ułożonych z inspiracji, w towarzystwie ubrań z najnowszej kolekcji w morskim odcieniu aqua. 

– Wiedziałam, że Julia chce założyć własną markę, ale o tym, by zrobić to razem, wcześniej nie rozmawiałyśmy – tłumaczy Lana Ngyuen.

Pozostało jeszcze 92% artykułu
Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń