Szukaj

Buty na deskorolkę: Louis Vuitton stał się marką dla skejtów

Virgil Abloh dopiął swego: Louis Vuitton, słynny francuski dom mody, zaprezentował pierwszy model butów na deskorolkę w 166-letniej historii

Rządy Kima Jonesa i Virgila Abloha to okres, w którym Louis Vuitton chętnie sięgał po streetwear, jednak jeszcze nigdy ten słynny dom mody nie zaprezentował butów na deskorolkę. To się właśnie zmienia, bo Louis Vuitton, wzorem wielkich firm sportowych, takich jak Nike czy Adidas, podpisał kontrakt z jednym z najbardziej znanych skejtów, Jamajczykiem, Lucienem Clarke’iem.

Pierwsze deskorolkowe buty Louis Vuitton

Lucien Clarke już wcześniej miał kontakt z Louis Vuitton – był bowiem modelem na debiutanckim pokazie Virgila Abloha. Trafił też do opublikowanego w ubiegłym roku lookbooka prezentującego męską kolekcję. Na początku tygodnia swoim Instagramie Lucien Clarke zdradził, jak będzie wyglądać jego współpraca z Louis Vuitton.

Przy okazji ujawnienia informacji o podpisaniu kontraktu z Lucienem Clarke’iem zaprezentowane zostały też buty Louis Vuitton przygotowane dla jamajskiego skateboardera. Są czarne, wykonane z zamszu, z wyszytym imieniem i nazwiskiem Jamajczyka oraz dużym logotypem LV na języku.

Lucien Clarke to nie tylko znakomity skateboarder – od wielu lat znany jest też w świecie „luksusowego” streetwearu, kojarzonego z Supreme czy Palace. Kampanii dla LV towarzyszy sesja zdjęciowa, opublikowana w „Thrasher Magazine”, kultowym miesięczniku o skateboardingu, a także teledysk, nad którym Clarke pracuje z Virgilem Ablohem już od blisko roku.

Czytaj też: Miliony chętnych na Air Jordan Dior. Zobacz buty, które trafią tylko do wybrańców

„Uważam, że świat deskorolka i świat mody stanowią jedność” – powiedział w ubiegłym roku Lucien Clarke, zapowiadając współpracę z Virgilem Ablohem. „Nigdy nie postrzegałem tych dwóch zjawisk jako oddzielnych obszarów”.

Louis Vuitton: dom mody staje się marką sportową

To pierwszy profesjonalny model do skateboardingu w ofercie LV, a współpraca z Jamajczykiem i magazynem „Thrasher” wykracza poza standardowe ramy współpracy marki z ambasadorami. Francuski dom mody ma za sobą sukcesy m.in. w produkcji desek. Za tę, pochodzącą ze wspólnej kolekcji z Supreme i opatrzoną logiem LV, trzeba zapłacić dziś nawet 200 tysięcy dolarów.

Świat skateboardingu w ostatnich kilkunastu latach stał się niezwykle istotny dla męskiego stylu. Wystarczy wspomnieć kilka modowych fenomenów, których korzenie tkwią głęboko w tym sporcie, Stussy, Supreme czy Palace, by zrozumieć, jak istotny jest to trend.

Tradycyjne francuskie domy mody, takie jak Dior czy Louis Vuitton, robią śmiałe wycieczki do świata streetwearu, z kolei Gucci od niedawna próbuje zadomowić się w świecie e-sportu.

Jednak jak dotąd żadna z wielkich marek nie zdecydowała się pójść jednoznacznie w stronę kultury deskorolkowej. Virgil Abloh właśnie robi ten pierwszy krok, prezentując buty Louis Vuitton. Po nim pewnie przyjdą kolejne, a śladem LV być może podążą inne znane domy domy.

Zamknij
Zamknij