Szukaj

W jaki sposób Jacquemus stał się najgorętszą marką odzieżową świata?

Kluczem do wielkiego sukcesu okazały się małe torebki, a także rzesza znanych i wpływowych fanów.

Francuska marka Jacquemus, stworzona przez zwycięzcę jednej z poprzednich edycji LVMH Prize, zaledwie 30-letniego Simona Porte Jacquemusa, została uznana za najszybciej rozwijającą się markę odzieżową świata wg raportu Next 20.

Raport „wpływowości”, przygotowany przez wyszukiwarkę Lyst i serwis Highsnobiety, opiera się na wyszukiwaniach, wzmiankach w mediach społecznościowych i tradycyjnych oraz na głosach branżowych ekspertów.

Choć Lyst od dawna tworzy kwartalne raporty dotyczące zainteresowania markami luksusowymi, to zestawienie skupia się na reprezentantach nowej generacji – tych, którzy mogą okazać się najlepiej przygotowani na to, jak będzie wyglądał świat po pandemii.

Torebki maleją, zainteresowanie rośnie

Jacquemus budował swoją pozycję w ostatnich latach między innymi dzięki minitorebkom Le Chiquito. Im bardziej malały ich rozmiary (po raz pierwszy mikrotorebki Jacquemus zaprezentowano w ubiegłym roku na Paris Fashion Week, wersja La Chiquito ledwie mieści słuchawki douszne), tym bardziej rosły wpływy młodego projektanta.

 

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

CAPTION THIS ?

Post udostępniony przez JACQUEMUS (@jacquemus)

Kulminacją medialnego zainteresowania Jacquemusem była styczniowa prezentacja kolekcji na jesień 2020 roku, w której wzięła udział czołówka światowych supermodelek, z siostrami Bellą i Gigi Hadid i Laetitią Castą na czele. Cztery dni po pokazie liczba wyszukań marki wzrosła o 159% w porównaniu z okresem przed prezentacją.

Ambasadorska ekipa nie kończy się jednak na modelkach. Do fanek Jacquemusa zaliczają się m.in. Kylie Jenner czy Rihanna, a autorzy raportu dodają, że twórca marki Jacquemus jest też „mistrzem w sztuce budowania społeczności w erze cyfrowej”.

Religijny streetwear i worki na ziarno

Podium rosnących marek w zestawieniu Next 20 uzupełniają streetwearowa, czerpiąca z symboliki religijnej Fear of God Jerry’ego Lorenzo i Bode, czerpiąca z amerykańskiej tradycji nowojorska marka, wykorzystująca w projektach skrawki starych materiałów, pościeli czy worków na ziarno.

W pierwszej dziesiątce znalazły się również Peter Do, Arc’Teryx, Amiri, Salomon, Needles, Marine Serre i Rhude. Pełne zestawienie znajduje się na stronie Highsnobiety.

Oprócz marek w publikacji znajdziemy też zestawienie 20 „pionierów”, czyli najbardziej wpływowych ambasadorów i trendsetterów. Wśród nich znaleźli się wokaliści (Brent Faiyaz), raperzy (Slowthai i Lil Baby), skejt Evan Mock oraz – co chyba nikogo nie powinno dziwić – gwiazda Tik-Toka, Charli D’Amelio.

Zamknij
Zamknij