Finał wiosennej odsłony RestaurantWeeka. Ta edycja festiwalu jest szczególna

Tegoroczna edycja RestaurantWeeka, największego w Polsce festiwalu kulinarnego, odbywa się pod hasłem #borntobefoodie. Zostało już tylko kilka dni, by odwiedzić czołowe restauracje w Polsce i odkryć nowe smaki.

Publikacja: 14.04.2025 07:20

Tegoroczna edycja RestaurantWeeka odbywa się pod hasłem #borntobefoodie.

Tegoroczna edycja RestaurantWeeka odbywa się pod hasłem #borntobefoodie.

Foto: Sebastian Coman Photography Unsplash

ACH

Wielkimi krokami zbliża się koniec wiosennej edycji tegorocznego RestaurantWeeka. Największy w Polsce festiwal kulinarny stał się fenomenem nie tylko biznesowym, ale też społecznym – przez 10 lat organizatorom udało się zachęcić 2 miliony Polaków do odwiedzenia restauracji. Tegoroczna edycja festiwalu, zorganizowana pod hasłem #Borntobefoodie, potrwa do 17 kwietnia.

RestaurantWeek 2025: nie tylko dla „foodies”

Wiosenna edycja RestaurantWeeka wkracza w ostatnią fazę – to już ostatnie dni, by wziąć udział w festiwalu i dołączyć do tysięcy „foodies”, miłośników dobrego jedzenia, którzy współtworzą tegoroczną odsłonę wydarzenia. 

Zasady są proste: w ramach festiwalu można wybrać trzydaniowe, autorskie menu w znanych (i mniej znanych) restauracjach w największych miastach w Polsce, często w cenach niższych niż na co dzień. 

Czytaj więcej

Sukces znanej polskiej restauracji. Debiutuje na prestiżowej liście

W festiwalu biorą udział lokale z całej Polski – od Rzeszowa po Mikołajki, od Łodzi po Lublin i od Bydgoszczy po Białystok. W każdej z restauracji współtworzącej RestaurantWeek obowiązują takie same zasady: goście mogą liczyć na specjalne menu skomponowane przez szefa kuchni specjalnie z myślą o festiwalu. 

Dzięki tej formule RestaurantWeek to okazja do spróbowania kuchni, która na co dzień może wydawać się niedostępna. To także doskonały powód, by odwiedzić najbardziej oblegane restauracje, popularne wśród polskich „foodies”.

10 lat RestaurantWeeka w Polsce

RestaurantWeek to największy i najpopularniejszy festiwal towarzysko-kulinarny w Polsce, a zarazem, jak przekonują jego twórcy, Maciej Żakowski i Paweł Światczyński, jedno z największych wydarzeń restauracyjnych na świecie. Od 10 lat łączy ono pasjonatów jedzenia, zachęcając do wspólnego odkrywania smaków i wspierania kultury restauracyjnej w naszym kraju. Festiwal zyskał renomę dzięki unikatowej formule – oferuje gościom trzy dania, stałą cenę i możliwość wyboru spośród setek lokali w całej Polsce. Twórcy RestaurantWeeka, którzy o sobie mówią „entuzjaści kulinarnych przygód”, od dekady promują ideę „dzielenia się stołem” jako sposobu na budowanie relacji i odkrywanie nowych doświadczeń.

– Do restauracji nie chodzimy już wyłącznie po klasyczne, dobrze znane smaki, lecz coraz częściej kieruje nami chęć eksplorowania kulinarnego świata – zauważa Paweł Światczyński. – Dziś wyjście do restauracji nie jest już jedynie elementem świętowania wyjątkowych okazji. Stało się naturalnym sposobem spędzania czasu i formą codziennej przyjemności. To zmiana, która pokazuje, że gastronomia przestała być postrzegana jako luksus, a zaczęła pełnić funkcję integralnej części stylu życia – dodaje Maciej Żakowski.

Z roku na rok RestaurantWeek przyciąga coraz więcej gości – dotychczas we wszystkich edycjach wzięło udział ponad 2 miliony uczestników, którzy wspólnie stworzyli niemal milion spotkań w tysiącach restauracji w kraju. Tegoroczna edycja jest szczególna – to jubileusz 10-lecia festiwalu.

Wielkimi krokami zbliża się koniec wiosennej edycji tegorocznego RestaurantWeeka. Największy w Polsce festiwal kulinarny stał się fenomenem nie tylko biznesowym, ale też społecznym – przez 10 lat organizatorom udało się zachęcić 2 miliony Polaków do odwiedzenia restauracji. Tegoroczna edycja festiwalu, zorganizowana pod hasłem #Borntobefoodie, potrwa do 17 kwietnia.

RestaurantWeek 2025: nie tylko dla „foodies”

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Restauracje
Słynna restauracja straciła gwiazdkę Michelin po 44 latach. „Poradzimy sobie”
Restauracje
Zamiast mięsa czy warzyw wyłącznie desery. Szefowie kuchni promują nowy trend
Restauracje
Sukces znanej polskiej restauracji. Debiutuje na prestiżowej liście
Restauracje
Wspólna akcja słynnych paryskich restauracji. Kolekcjonerzy się obłowią
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Restauracje
Kuchenna „rewolucja” w najsłynniejszej polskiej restauracji. „Czas na nowe”