Efekty spowolnienia w branży luksusowej nie omijają również, a może – przede wszystkim – jej gigantów. To dotyczy także firmy 90-letniego włoskiego projektanta Giorgio Armaniego. Mimo to nestor świata mody jest spokojny o przyszłość swojej firmy.
Armani Group spadek zysku
Po raz pierwszy od 50 lat projektant Giorgio Armani nie pojawił się na niedawnych pokazach najnowszych męskich kolekcji swoich dwóch marek, Giorgio Armani i Emporio Armani, które odbyły się w Mediolanie. Ze względu na stan zdrowia sędziwy Włoch pozostał w domu.
Spadek formy notuje również firma Armani Group, w której Giorgio Armani niezmiennie utrzymuje pełnię władzy i której jest jedynym udziałowcem. W środę zarząd przedsiębiorstwa poinformował, że w 2024 roku zanotował spadek zysku operacyjnego o 24 procent, co – jak tłumaczą Włosi – jest efektem spadku przychodów i wzrostu kosztów operacyjnych.
Czytaj więcej
Koncern H&M rozwija swoją markę premium H&M o nazwie Adorables. Szwedzi chcą powalczyć o nowy seg...
W ubiegłym roku firma Armaniego zanotowała też spadek przychodów o pięć procent do kwoty 2,3 miliarda euro.