Szukaj

„Głosuj”. Kim jest projektantka naszyjnika Michelle Obamy?

Biżuteria Michelle Obamy wzbudziła obromne emocje podczas konwencji Demokratów. To kolejny przykład na to, że w USA polityka wdziera się do świata mody

Płomienne przemówienie Michelle Obamy na konwencji Partii Demokratycznej było wyrazem poparcia dla kandydatury Joe Bidena na prezydenta USA. Mocne fragmenty wystąpienia byłej Pierwszej Damy błyskawicznie trafiły do sieci i stały się wiralowym hitem. Ale nie koniec na tym. Sensację wzbudził także naszyjnik, który założyła Michelle Obama. W czasie konwencji Demokratów biżuteria żony Baracka Obamy była jednym z najczęściej wyszukiwanych haseł w amerykańskim Google’u.

„Głosuj”: Naszyjnik Michelle Obamy wzbudza emocje

Naszyjnik z napisem „Vote” („Głosuj”), to nawiązanie do haseł uczestników marszu z Selmy do Montgomery w latach 60., domagających się wprowadzenia równouprawnienia Afroamerykanów i prowadzonych m.in. przez Martina Luthera Kinga. Zaprojektowała go amerykańska projektantka biżuterii, Chari Cuthbert.

Czytaj też: Marine Serre to nowa gwiazda mody. Pomogła jej Beyonce i jej nowy film „Black is King”

Od 2012 roku prowadzi ona w Los Angeles niewielki butik z własna linią biżuterii Bychari. Jak przyznała Cuthbert w rozmowie z CNN, w ciągu 12 godzin od wystąpienia Michelle Obamy, naszyjnik za 300 dolarów zamówiło u niej 2 tysiące klientów.

Wykorzystanie naszyjnika Chari Cuthbert przez Michelle Obama to nie tylko sprawna kampania wiralowa, ale też element działań na rzecz wsparcia małych firm prowadzonych przez Afroamerykanów i mniejszości etniczne w USA.

Po wybuchu zamieszek w USA, związanych z zabójstwem George’a Floyda, postulat wspierania „czarnego kapitalizmu” wrócił w Stanach Zjednoczonych ze zdwojoną siłą. Powodów do protestów nie brakuje, jak donosił na początku tego roku serwis „Business Insider”, zaledwie wśród prezesów kierujących firmami z listy 500 najbogatszych firm w USA są tylko cztery osoby czarnoskóre.

Michelle Obama: moda i dyplomacja

Michele Obama od lat sprawnie włącza przekaz społeczny do swoich kreacji i wystąpień. Za jej stylizacje odpowiada Meredith Koop, która również tym razem podjęła decyzję o zbudowaniu wystąpienia wokół naszyjnika-komunikatu.

Podczas ubiegłorocznej promocji bestsellerowej  autobiografii „Becoming” żona Baracka Obamy sięgnęła z kolei po „modową dyplomację”. W odwiedzanych przez siebie krajach nosiła kreacje lokalnych projektantów – w Londynie pokazała się rzeczach Stelli McCartney w Londynie, w Kopenhadze w ubraniach Stine Goya.

Zamknij
Zamknij