Najpopularniejsze rowery Ameryki wracają w limitowanej edycji

Takiego rowerowego boomu nie było w USA od prawie 50 lat. Inne kraje nie pozostają w tyle.

Publikacja: 27.07.2020 08:11

Fot: Schwinn

Fot: Schwinn

Foto: Fot: Schwinn

Osoby odpowiedzialne za zarządzanie przestrzenią miejską w wielu miastach na całym świecie są zgodne – powrót do zatłoczonej komunikacji miejskiej oraz zapchanych samochodami centrów miast po pandemii nie jest nikomu na rękę. Cieszyć mogą się producenci rowerów – w ostatnich miesiącach ich sprzedaż szybko rośnie, niezależnie od tego, czy mówimy o rowerach tradycyjnych czy elektrycznych. Przy okazji powstają nowe usługi, a jednocześnie do łask wraca odświeżona klasyka.

Czytaj też: Elektryczny rower Moncler z pionierskim zabezpieczeniem przed kradzieżą 

Schwinn – rowery w stylu retro

Schwinn to marka, która od lat 50. aż do zamknięcia linii produkcyjnej w 1982 roku zdominowała amerykański rynek rowerowy. Założona w 1895 roku przez niemieckiego imigranta Ignaza Schwinna firma została wskrzeszona w Detroit w 2011 roku przez innego imigranta, Kanadyjczyka Zaka Pashaka.

Z okazji 125. rocznicy powstania Pashak przywrócił do sprzedaży klasyczny model Collegiate z 1965 roku. Limitowany do 500 egzemplarzy klasyczny rower w kolorze Campus Green będzie dostępny w sklepie Walmart.com i ma stać się pierwszym krokiem w reaktywacji potęgi marki. Jego cena to 998 dolarów (3800 zł).

Jak zachęcić Europejczyków do jazdy na rowerze

Popularność rowerów nie ogranicza się tylko do Ameryki, a potwierdzają ją liczby w innych krajach. Jak podaje „The Guardian”, tylko w kwietniu sprzedaż rowerów w Wielkiej Brytanii wzrosła o 60%, a rowerów elektrycznych – o 50%. Jednocześnie w czasie lockdownu takie miasta jak Barcelona, Mediolan, Londyn czy Paryż odnotowały sięgające 60% spadki zanieczyszczeń.

Obserwacja korzystnego dla miast procesu przesiadania się na rowery skłoniła Europejską Komisję Gospodarczą ONZ do stworzenia grupy zadaniowej, mającej promować zieloną mobilność na całym kontynencie. Miasta takie jak Genewa, Bruksela czy Londyn odpowiedziały na inicjatywę m.in planami zwiększenia nakładów na ścieżki rowerowe.

Osoby odpowiedzialne za zarządzanie przestrzenią miejską w wielu miastach na całym świecie są zgodne – powrót do zatłoczonej komunikacji miejskiej oraz zapchanych samochodami centrów miast po pandemii nie jest nikomu na rękę. Cieszyć mogą się producenci rowerów – w ostatnich miesiącach ich sprzedaż szybko rośnie, niezależnie od tego, czy mówimy o rowerach tradycyjnych czy elektrycznych. Przy okazji powstają nowe usługi, a jednocześnie do łask wraca odświeżona klasyka.

Piękne Rzeczy
Zawrotna kariera kalendarzy adwentowych. Marki luksusowe je pokochały
Piękne Rzeczy
Rezydencja rodziny Kennedych we Francji na sprzedaż. Tu JFK uczył się pływać
Piękne Rzeczy
Kidult na zakupach świątecznych. Dlaczego dorośli kupują sobie zabawki?
Piękne Rzeczy
„Prezenty dopaminowe”: nowy trend objął też tradycje świąteczne
Piękne Rzeczy
Raport: młodzi ludzie chętnie kupują dobra luksusowe, bo mieszkają z rodzicami