Eksperci z organizacji non-profit Stand.earth opublikowali kolejny raport dotyczący oceny proekologicznych praktyk, jakie podejmują (bądź nie podejmują) marki odzieżowe. H&M pozostawił daleko za sobą takich rywali jak Inditex i Shein, a także wiele marek luksusowych.
H&M na czele w raporcie Stand.earth
Organizacja proekologiczna Stand.Earth co dwa lata publikuje raporty podsumowujące zaangażowanie i transparentnosć marek odzieżowych z różnych półek cenowych w kwestii praktyk przyjazne środowisku. Tegoroczny raport pod tytułem „2025 Fossil Free Fashion Scorecard” ocenia spójność deklaracji z działaniami marek w takich obszarach jak między innymi redukcja śladu węglowego, odejście od paliw kopalnych czy skala wykorzystania odnawialnych źródeł energii.
Najnowszy raport analizuje postępy 42 czołowych marek odzieżowych i obuwniczych na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Eksperci wzięli pod lupę między innymi publicznie dostępną dokumentację i raporty marek, zawartość ich stron internetowych oraz komunikaty prasowe.
Czytaj więcej
Podróbki to ogromne zagrożenie dla marek ze świata mody, dlatego trudno się dziwić, że zastrzeżen...
Na podstawie zebranych danych analitycy przyznali każdej z marek ogólne oceny od najwyższej „A” do najniższej „F”. Miejsce na szczycie rankingu po raz drugi utrzymał szwedzki H&M, otrzymując ocenę „B+”. Tuż za nim z oceną „B-„ uplasowała się amerykańska marka Eileen Fisher, zaś podium zamyka francuski koncern Kering, posiadający w swoim portfolio takie luksusowe marki jak Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga czy Alexander McQueen.