Transformacja siostrzanej marki H&M. Zacznie działać w formacie „trzy w jednym”

Koncern H&M Group wprowadza w życie to, co jakiś czas temu zapowiadał. Zmiany dotyczą trzech marek należących do szwedzkiego giganta – Weekday, Monki i Cheap Monday.

Publikacja: 27.05.2025 15:35

Sklep Weekday w Sztokholmie jako pierwszy zacznie działać w nowej formule.

Sklep Weekday w Sztokholmie jako pierwszy zacznie działać w nowej formule.

Foto: Materiały prasowe

Szwedzki koncern H&M Group zafundował przemianę jednej z marek należących do jego portfolio. Butiki Weekday, bo o tej marce mowa, zaczęły funkcjonować jako sklepy multibrandowe. W ofercie znajdą się m.in. nowe i używane ubrania innych marek należących do szwedzkiego koncernu.

Weekday: nowe oblicze marki należącej do H&M

W portfolio koncernu H&M Group znajduje się kilka marek: reprezentujące wyższą półkę cenową COS, & Other Stories i Arket, młodzieżowe Cheap Monday, Monki i Weekday – oraz oczywiście najważniejsza, H&M. Na przestrzeni ostatnich kilku lat szwedzki gigant branży odzieżowej wprowadzał rozmaite zmiany mające pomóc znaleźć właściwe miejsce dla swoich marek na szybko zmieniającym się rynku.

H&M Group w 2023 roku zapowiadał, że sprzedaż wyrobów marek Cheap Monday i Monki będzie odbywać się pod parasolem Weekday. Szwedzki koncern ogłosił właśnie, że ten plan się został wprowadzony w życie. Weekday, który przez ponad 25 lat funkcjonował jako samodzielna marka odzieżowa, zmieni nieco charakter – sklepy stacjonarne oraz sklep internetowy marki będą odtąd oferować także produkty Cheap Monday i Monki.

Czytaj więcej

Europejska marka odzieżowa znika po 40 latach na rynku. Była też w Polsce

Oprócz tego, w sklepach i na internetowej platformie Weekday będzie można kupić też ubrania z drugiej ręki. Mają też pojawiać się ekskluzywne kolekcje limitowane.

Do kampanii promującej nowe oblicze marki Weekday zaangażowano gwiazdy popularne wśród przedstawicieli pokolenia Z. Przekaz kampanii jest prosty: Weekday to nowe miejsce łączące kulturę z najnowszymi trendami w modzie”.

Butik Weekday w Londynie.

Butik Weekday w Londynie.

Foto: Materiały prasowe

„Nowy Weekday istnieje po to, aby inspirować generację, która nigdy nie jest statyczna – i jesteśmy tu po to, aby dać jej przestrzeń, marki i odwagę, aby pokazywali to, kim są dziś. I aby odkrywali każdą wersję tego, kim mogliby stać się jutro” – napisała w komunikacie prasowym dyrektorka zarządzająca Weekday, Kim Holm.

Roszada w portgolio H&M Group

Marka Weekday powstała w Szwecji w 2002 roku, od początku działała pod egidą koncernu H&M Group. Weekday posiada swoje sklepy w 16 krajach (także w Polsce), a jej produkty są obecne na ponad 80 rynkach na całym świecie.

Fundamentami marki Weeknday od początku były zrównoważone podejście do mody oraz inkluzywność. Minimalistyczne, a zarazem wyraziste projekty szwedzkiej marki powstawały z myślą o młodych ludziach eksperymentujących z modą.

Pierwszy sklep Weekday w nowym formacie otwarto w Sztokholmie. W 2025 roku mają powstać kolejne sklepy – w Hamburgu, Wiedniu, Paryżu i Aarhus. W przyszłości Weekday planuje otworzyć swoje kolejne sklepy stacjonarne w nowej formule.

Marka Weekday wchłonęła Cheap Monday we wrześniu 2024 roku. W 2023 roku zlikwidowano też wszystkie sklepy marki Monki.

Szwedzki koncern H&M Group zafundował przemianę jednej z marek należących do jego portfolio. Butiki Weekday, bo o tej marce mowa, zaczęły funkcjonować jako sklepy multibrandowe. W ofercie znajdą się m.in. nowe i używane ubrania innych marek należących do szwedzkiego koncernu.

Weekday: nowe oblicze marki należącej do H&M

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Moda
Znany francuski dom mody nie może zastrzec nazwy. Sąd: jest zbyt popularna
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Moda
Rynek używanych dóbr luksusowych. Raport zdominowały marki z jednego kraju
Moda
Dioriviera. Nadchodzi lato w stylu haute couture
Moda
Najcenniejsze marki luksusowe na świecie. Na czele marka spoza branży mody
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Moda
Słynna włoska marka luksusowa i mongolscy pasterze. Walka o rynek wart miliardy
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont