Inditex zapowiada ekspansję swojej „budżetowej” marki. Na początek Europa

Hiszpański gigant rozwija swoją „budżetową” markę, która ma być konkurencją dla firm z Chin. W pierwszej kolejności Lefties zagości na czołowych rynkach w Europie.

Publikacja: 28.05.2025 12:03

Marka Lefties powstała w latach 90. Pierwotnie funkcjonowała jako outlet.

Marka Lefties powstała w latach 90. Pierwotnie funkcjonowała jako outlet.

Foto: Paul Hanna/Bloomberg

Należąca do hiszpańskiego koncernu odzieżowego Inditex marka Lefties długo znajdowała się w cieniu swoich bardziej popularnych siostrzanych marek, z Zarą na czele. Teraz hiszpański koncern chce wykorzystać Lefties jako oręż przeciwko swoim chińskim rywalom – markom Shein i Temu. Inditex zapowiedział ekspansję marki na kluczowych europejskich rynkach.

Inditex zapowiada ekspansję swojej marki Lefties

Marka Lefties powstała w latach 90. Pierwotnie funkcjonowała jako outlet, w którym można było kupić w niższych cenach niesprzedane produkty pochodzące z końcówek kolekcji marki Zara. Stąd też pochodzi nazwa „Lefties” – od angielskiego słowa „leftovers”, czyli „pozostałości”.

W drugiej dekadzie XXI wieku Lefties przekształcono na odrębną markę niedrogich ubrań. Nigdy jednak nie figurowała w rocznych sprawozdaniach finansowych Inditexu jako osobne źródło przychodów koncernu, tak jak to jest w przypadku Zary, Bershki, Massimo Dutti czy innych marek z portfolio koncernu.

Czytaj więcej

Europejska marka odzieżowa znika po 40 latach na rynku. Była też w Polsce

Grupą docelową marki Lefties są konsumenci obydwu płci, reprezentujący wszystkie grupy wiekowe. Oprócz ubrań, obuwia i akcesoriów, niedawno marka wprowadziła do swojej oferty również wyroby do domu. Ceny produktów Lefties są znacznie bardziej przystępne niż w jej siostrzanych markach: bluzki kosztują kilkanaście euro, a za sukienkę maxi trzeba zapłacić 22 euro.

Hiszpańska marka świetnie prosperuje w swojej ojczyźnie, a także w Portugalii. Globalnie posiada sieć około 200 sklepów w 18 krajach na całym świecie. Najwięcej sklepów Lefties działa na Bliskim Wschodzie, w takich krajach jak Arabia Saudyjska, Katar, Bahrain, Kuwejt i Oman.

Teraz marka Lefties zacznie coraz bardziej zaznaczać swoją obecność na europejskich rynkach. Powołujący się na hiszpańskie branżowe media serwis Fashion Network poinformował, że Inditex planuje wprowadzić markę w nowych krajach Starego Kontynentu.

W najbliższej przyszłości Lefties ma pojawić się we Francji, Wielkiej Brytanii, w Niemczech i Holandii. Jak na razie nie wiadomo, w których miastach otworzą się sklepy marki.

Lefties: „siostrzana” marka Zary

Kierująca Inditexem Marta Ortega Pérez już od miesięcy promuje markę Lefties tam, gdzie ma się ona pojawić. W marcu wypuszczono do sprzedaży kapsułową kolekcję streetwearowych ubrań dla mężczyzn, która była efektem współpracy z klubem piłkarskim with Paris Saint-Germain.

Ekspansja marki Lefties odbywa się na tle, a właściwie z powodu dominacji, którą w szybkim tempie na wielu rynkach zyskują dwaj odzieżowi giganci i zarazem rywale Inditexu – chińskie internetowe platformy zakupowe Shein i Temu. Wpisujące się w sferę „ultraszybkiej” mody platformy zdobyły serca konsumentów modnymi i bardzo tanimi produktami, choć niestety często kiepskiej jakości.

Choć ceny wyrobów Lefties nadal są wielokrotnie wyższe w porównaniu z ich odpowiednikami na Shein czy Temu, hiszpańskiej marce być może uda się zawalczyć o portfele europejskich klientów. Na przestrzeni ostatnich pięciu lat wartość sprzedaży wyrobów Lefties podwoiła się, osiągając kwotę blisko 600 milionów euro za rok podatkowy 2023/24.

Należąca do hiszpańskiego koncernu odzieżowego Inditex marka Lefties długo znajdowała się w cieniu swoich bardziej popularnych siostrzanych marek, z Zarą na czele. Teraz hiszpański koncern chce wykorzystać Lefties jako oręż przeciwko swoim chińskim rywalom – markom Shein i Temu. Inditex zapowiedział ekspansję marki na kluczowych europejskich rynkach.

Inditex zapowiada ekspansję swojej marki Lefties

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Moda
Słynna włoska marka uratowana przed likwidacją. Pomoc od miliardera z USA
Moda
Nowy raport o branży mody. Gigant odzieżowy okazał się bezkonkurencyjny
Moda
Nowe kłopoty europejskiego giganta luksusu. W tle walka o miliardy euro
Moda
Roszada w słynnym domu mody. To pierwsza taka zmiana od czasów Christiana Diora
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Moda
Historyczna zmiana w świecie mody. Ostatni pokaz słynnej projektantki