Należąca do hiszpańskiego koncernu odzieżowego Inditex marka Lefties długo znajdowała się w cieniu swoich bardziej popularnych siostrzanych marek, z Zarą na czele. Teraz hiszpański koncern chce wykorzystać Lefties jako oręż przeciwko swoim chińskim rywalom – markom Shein i Temu. Inditex zapowiedział ekspansję marki na kluczowych europejskich rynkach.
Inditex zapowiada ekspansję swojej marki Lefties
Marka Lefties powstała w latach 90. Pierwotnie funkcjonowała jako outlet, w którym można było kupić w niższych cenach niesprzedane produkty pochodzące z końcówek kolekcji marki Zara. Stąd też pochodzi nazwa „Lefties” – od angielskiego słowa „leftovers”, czyli „pozostałości”.
W drugiej dekadzie XXI wieku Lefties przekształcono na odrębną markę niedrogich ubrań. Nigdy jednak nie figurowała w rocznych sprawozdaniach finansowych Inditexu jako osobne źródło przychodów koncernu, tak jak to jest w przypadku Zary, Bershki, Massimo Dutti czy innych marek z portfolio koncernu.
Czytaj więcej
Europejska marka odzieżowa nie wytrzymała ostrej rywalizacji na rynku odzieżowym. Próby rozwiązan...
Grupą docelową marki Lefties są konsumenci obydwu płci, reprezentujący wszystkie grupy wiekowe. Oprócz ubrań, obuwia i akcesoriów, niedawno marka wprowadziła do swojej oferty również wyroby do domu. Ceny produktów Lefties są znacznie bardziej przystępne niż w jej siostrzanych markach: bluzki kosztują kilkanaście euro, a za sukienkę maxi trzeba zapłacić 22 euro.