Inditex zapowiada ekspansję swojej „budżetowej” marki. Na początek Europa

Hiszpański gigant rozwija swoją „budżetową” markę, która ma być konkurencją dla firm z Chin. W pierwszej kolejności Lefties zagości na czołowych rynkach w Europie.

Publikacja: 28.05.2025 12:03

Marka Lefties powstała w latach 90. Pierwotnie funkcjonowała jako outlet.

Marka Lefties powstała w latach 90. Pierwotnie funkcjonowała jako outlet.

Foto: Paul Hanna/Bloomberg

Należąca do hiszpańskiego koncernu odzieżowego Inditex marka Lefties długo znajdowała się w cieniu swoich bardziej popularnych siostrzanych marek, z Zarą na czele. Teraz hiszpański koncern chce wykorzystać Lefties jako oręż przeciwko swoim chińskim rywalom – markom Shein i Temu. Inditex zapowiedział ekspansję marki na kluczowych europejskich rynkach.

Inditex zapowiada ekspansję swojej marki Lefties

Marka Lefties powstała w latach 90. Pierwotnie funkcjonowała jako outlet, w którym można było kupić w niższych cenach niesprzedane produkty pochodzące z końcówek kolekcji marki Zara. Stąd też pochodzi nazwa „Lefties” – od angielskiego słowa „leftovers”, czyli „pozostałości”.

W drugiej dekadzie XXI wieku Lefties przekształcono na odrębną markę niedrogich ubrań. Nigdy jednak nie figurowała w rocznych sprawozdaniach finansowych Inditexu jako osobne źródło przychodów koncernu, tak jak to jest w przypadku Zary, Bershki, Massimo Dutti czy innych marek z portfolio koncernu.

Czytaj więcej

Europejska marka odzieżowa znika po 40 latach na rynku. Była też w Polsce

Grupą docelową marki Lefties są konsumenci obydwu płci, reprezentujący wszystkie grupy wiekowe. Oprócz ubrań, obuwia i akcesoriów, niedawno marka wprowadziła do swojej oferty również wyroby do domu. Ceny produktów Lefties są znacznie bardziej przystępne niż w jej siostrzanych markach: bluzki kosztują kilkanaście euro, a za sukienkę maxi trzeba zapłacić 22 euro.

Hiszpańska marka świetnie prosperuje w swojej ojczyźnie, a także w Portugalii. Globalnie posiada sieć około 200 sklepów w 18 krajach na całym świecie. Najwięcej sklepów Lefties działa na Bliskim Wschodzie, w takich krajach jak Arabia Saudyjska, Katar, Bahrain, Kuwejt i Oman.

Teraz marka Lefties zacznie coraz bardziej zaznaczać swoją obecność na europejskich rynkach. Powołujący się na hiszpańskie branżowe media serwis Fashion Network poinformował, że Inditex planuje wprowadzić markę w nowych krajach Starego Kontynentu.

W najbliższej przyszłości Lefties ma pojawić się we Francji, Wielkiej Brytanii, w Niemczech i Holandii. Jak na razie nie wiadomo, w których miastach otworzą się sklepy marki.

Lefties: „siostrzana” marka Zary

Kierująca Inditexem Marta Ortega Pérez już od miesięcy promuje markę Lefties tam, gdzie ma się ona pojawić. W marcu wypuszczono do sprzedaży kapsułową kolekcję streetwearowych ubrań dla mężczyzn, która była efektem współpracy z klubem piłkarskim with Paris Saint-Germain.

Ekspansja marki Lefties odbywa się na tle, a właściwie z powodu dominacji, którą w szybkim tempie na wielu rynkach zyskują dwaj odzieżowi giganci i zarazem rywale Inditexu – chińskie internetowe platformy zakupowe Shein i Temu. Wpisujące się w sferę „ultraszybkiej” mody platformy zdobyły serca konsumentów modnymi i bardzo tanimi produktami, choć niestety często kiepskiej jakości.

Choć ceny wyrobów Lefties nadal są wielokrotnie wyższe w porównaniu z ich odpowiednikami na Shein czy Temu, hiszpańskiej marce być może uda się zawalczyć o portfele europejskich klientów. Na przestrzeni ostatnich pięciu lat wartość sprzedaży wyrobów Lefties podwoiła się, osiągając kwotę blisko 600 milionów euro za rok podatkowy 2023/24.

Należąca do hiszpańskiego koncernu odzieżowego Inditex marka Lefties długo znajdowała się w cieniu swoich bardziej popularnych siostrzanych marek, z Zarą na czele. Teraz hiszpański koncern chce wykorzystać Lefties jako oręż przeciwko swoim chińskim rywalom – markom Shein i Temu. Inditex zapowiedział ekspansję marki na kluczowych europejskich rynkach.

Inditex zapowiada ekspansję swojej marki Lefties

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Moda
Transformacja siostrzanej marki H&M. Zacznie działać w formacie „trzy w jednym”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Moda
Znany francuski dom mody nie może zastrzec nazwy. Sąd: jest zbyt popularna
Moda
Rynek używanych dóbr luksusowych. Raport zdominowały marki z jednego kraju
Moda
Dioriviera. Nadchodzi lato w stylu haute couture
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Moda
Najcenniejsze marki luksusowe na świecie. Na czele marka spoza branży mody
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont