Reklama

Głośny debiut kolekcji polskiej projektantki dla H&M. Puste półki w kilka minut

Pierwsza w historii kolekcja polskiej projektantki stworzona w ramach współpracy z H&M trafiła do sklepów szwedzkiego giganta w Polsce – i na świecie. Zainteresowanie projektami Magdy Butrym jest ogromne, oferta w sklepie internetowym wyprzedała się w ciągu kilku minut.

Publikacja: 24.04.2025 10:16

Kolekcja czerpie inspiracje z archiwalnych projektów marki Magda Butrym, która w ubiegłym roku święt

Kolekcja czerpie inspiracje z archiwalnych projektów marki Magda Butrym, która w ubiegłym roku świętowała 10-lecie istnienia

Foto: Materiały prasowe

ACH

Magda Butrym przygotowała dla H&M kolekcję, którą nazwano „Feminity in bloom”, co można tłumaczyć jako „kobiecość w rozkwicie”. To nawiązanie między innymi do motywu róży, która stała się symbolem marki polskiej projektantki, a także istotnym motywem kolekcji przygotowanej dla szwedzkiego potentata rynku odzieżowego.

Zainteresowanie kolekcją Magdy Butrym okazało się ogromne – na tyle, że polska strona internetowa H&M od rana miała problemy z obsłużeniem zwiększonego ruchu. Pod sklepami w Polsce, w których oferowane są rzeczy z nowej kolekcji, od rana ustawiły się kolejki, a na polskiej stronie H&M cała oferta została błyskawicznie wyprzedana. Zniknęły wszystkie dodatki i wszystkie produkty we wszystkich rozmiarach – od XS do XXL. 

Wiele z tych rzeczy błyskawicznie trafiło na serwisy oferujące rzeczy z drugiej ręki, takie jak Vinted. Trafiło tam, dodajmy, z przebiciem. Sukienkę, którą w sklepie oferowano za 999 złotych, na Vinted można kupić za ponad 2000 złotych, koronkowa torba (cena w sklepie – 399 złotych), oferowana jest za 1000 złotych, a naszyjnik (cena w sklepie – 279 złotych) – za 1500 złotych. 

Czytaj więcej

Rusza największa na świecie fabryka biżuterii. Duma „złotego zagłębia” Europy

Ogromne zainteresowanie, błyskawiczna sprzedaż, a potem odsprzedaż w serwisach online to częsty obrazek w przypadku kolekcji przygotowywanych przez H&M we współpracy z projektantami czy projektantkami. Jednak do tej pory Szwedzi zapraszali do współpracy gigantów światowej branży mody.

Reklama
Reklama

Magda Butrym jako marka dopiero pnie się po szczeblach światowej rozpoznawalności, a mimo to kolekcja dla szwedzkiego giganta spotkała się z ogromnym zainteresowaniem. Nie tylko w Polsce – także w innych krajach, do których trafiły ubrania i dodatki stworzone przez polską projektantkę.

We francuskim sklepie online H&M wykupiona została zdecydowana większość rzeczy w najbardziej poszukiwanych rozmiarach i niemal wszystkie dodatki z kolekcji. W brytyjskim czy hiszpańskim sklepie H&M wyprzedano znaczną część kolekcji. W niemieckim – w ciągu godziny wyprzedany został niemal cały asortyment.

Magda Butrym projektuje dla H&M. Premiera kolekcji

To pierwsza w historii współpraca polskiej projektantki z marką H&M, ale też – pierwszy tego typu wspólny projekt dla twórcy czy twórczyni z naszej części kontynentu. W przeszłości kolekcje dla H&M tworzyli słynni projektanci i marki – Karl Lagerfeld, Balmain, Rabanne, Comme des Garçons czy Stella McCartney. To pokazuje, jak znaczącym sukcesem dla Polki jest wspólny projekt ze szwedzkim potentatem. Dzisiaj, w dniu premiery kolekcji, marka stworzona przez Magdę Butrym promowana jest przez H&M na całym świecie – od Japonii po Grecję, od Finlandii po USA.

– Postrzegam tę kolekcję jako zaproszenie do naszego świata – celebrację kobiecości i kwiatów. Każdy element odzwierciedla ducha słowiańskiej romantyczności – podkreśla Magda Butrym. – Ta kolekcja pełna jest żywotności i radości, ukazując niezwykłą umiejętność Magdy w interpretowaniu współczesnej kobiecości – dodaje Ann-Sofie Johansson z H&M.

Foto: Materiały prasowe

Reklama
Reklama

Kolekcja czerpie inspiracje z archiwalnych projektów marki Magda Butrym, która w ubiegłym roku świętowała 10-lecie istnienia. Tworzą ją suknie nawiązujące do motywów kwiatowych, oversize’owe płaszcze, topy, a także wiele dodatków – sandały, kolczyki w kształcie kwiatów i jedwabne chusty, które przewijają się w wielu prezentowanych stylizacjach.

Foto: Materiały prasowe

W kolekcji dominują charakterystyczne dla Butrym elementy: miękkie, drapowane tkaniny czy kwiatowe aplikacje. Paleta kolorystyczna to czerń, biel, pudrowy róż oraz czerwień – motyw przewodni całej kolekcji.

Magda Butrym i H&M: wspólny projekt

Zanim Magda Butrym w 2014 roku stworzyła markę sygnowaną swoim imieniem i nazwiskiem, pracowała jako stylistka, a także projektantka w należącej do Joanny Przetakiewicz marce La Mania. Decyzja o rozpoczęciu samodzielnej kariery okazała się trafiona – Butrym szybko zdobyła międzynarodowe uznanie jako samodzielna projektantka, ubrania z logiem jej marki nosiły i noszą znane gwiazdy – od Kim Kardashian po Hailey Bieber.

Foto: Materiały prasowe

Projekty Magdy Butrym dostępne są w butikach marki w wielu krajach na całym świecie, od Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Azerbejdżanu po Tajwan, Chiny, państwa Europy, USA, Australię i Nową Zelandię.

Moda
Zara pokazała nowy salon flagowy. To sklep, który wygląda jak 5-gwiazdkowy hotel
Moda
Sukcesja w słynnym domu mody. Potomek założyciela oddaje władzę po 20 latach
Moda
Pałac Buckingham szykuje wielką wystawę strojów Elżbiety II. Przyciągnie tłumy
Moda
Kroplówka warta 100 milionów euro. Słynny dom mody wpadł w tarapaty
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Moda
Najbardziej pożądane marki modowe na świecie. Triumf szwedzkiej elegancji
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama