Europejski gigant mody tworzy nową firmę. To sposób na jedną z bolączek branży

Niemiecki potentat rynku mody, firma Hugo Boss, powołał do życia nową firmę-córkę, która właśnie rozpoczyna działanie. W ten sposób Niemcy chcą rozwiązać problem, który stał się wyzwaniem dla branży mody – jak poradzić sobie z nadprodukcją.

Publikacja: 25.02.2025 12:27

Butik marki Boss w Duesseldorfie w Niemczech.

Butik marki Boss w Duesseldorfie w Niemczech.

Foto: Materiały prasowe

Niemiecki koncern Hugo Boss AG oficjalnie uruchomił nową firmę-córkę, której stworzenie zapowiedziano kilka miesięcy temu. Firma o nazwie Eightyards ma prowadzić między innymi recykling, upcykling oraz sprzedaż starych i nowych tekstyliów wyprodukowanych dla potrzeb marek należących do Hugo Bossa.

Hugo Boss szuka sposobu na nadprodukcję

Od wielu lat wiele mówi się o tym, jak bardzo szkodliwy wpływ na środowisko ma przemysł odzieżowy. Jednym z problemów jest nadprodukcja ubrań i tkanin, które trafiają na rozrastające się wysypiska.

Problem ten dotyczy również znanych marek, także premium i luksusowych, które także odpowiadają za nadprodukcję ubrań. W swoich raportach takie organizacje jak Changing Markets czy Stand.earth regularnie publikują listy zarówno znanych domów mody, jak i tańszych marek, które wciąż mają wiele do zrobienia w kwestii wpływu na środowisko, a także transparentności działań.

Czytaj więcej

Nowy biznes króla „mody dla milionerów”. To ma być produkt tylko dla wybranych

Zjawisko to przez wiele lat dotyczyło również niemieckiego koncernu Hugo Boss AG, który jest jedną z wielu znanych marek znajdujących się na cenzurowanym wśród ekspertów i aktywistów zajmujących się ochroną środowiska. Niemiecki potentat postanowił zmierzyć się z problemem nadprodukcji, które zalegają w magazynach.

Niemcy ogłosili uruchomienie nowej spółki o nazwie Eightyards z siedzibą w niemieckim mieście Metzingen pod Stuttgartem. Ma ona zajmować się ponownym wykorzystaniem tekstyliów, które powstały w fabrykach Hugo Bossa. Dotyczy to zarówno materiałów używanych, jak i nowych, które zalegają w magazynach.

Firma zapowiada, że zamierza „ustanowić nowy standard w sferze wykorzystania zasobów” – czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym Hugo Bossa, ogłaszającym uruchomienie firmy Eightyards. Na czele przedsiębiorstwa stanęło dwoje byłych pracowników marki Hugo Boss – Markéta Miltenberger i Placido Klitzke.

Firma Eightyards będzie prowadzić m. in. recykling tekstyliów niemieckiej marki

Hugo Boss zapowiada, że firma Eightyards będzie zajmować się sprzedażą swoich tekstyliów firmom nie tylko z branży mody. Niemcy zapowiadają też ponowne wykorzystywanie materiałów na własne potrzeby.

Eightyards będzie ponadto prowadzić recykling, upcykling i downcykling tekstyliów własnej produkcji. W taki sposób mają powstawać nowe produkty, które będzie można kupić. Eightyards będą wytwarzać między innymi ubrania, torby, etui na długopisy czy poduszki. Klienci będą mogli również złożyć zamówienie na wyprodukowanie konkretnych wyrobów według własnego projektu.

„Mamy dostęp do wysokiej jakości nadprogramowych materiałów, które zostały pozyskane zgodnie ze standardami ESG. To jest nasz zasób, który chcemy wykorzystać z myślą o naszych klientach” – tłumaczy Markéta Miltenberger w oficjalnym komunikacie Hugo Bossa.

„Naszym celem jest stymulowanie międzybranżowej współpracy z partnerami spoza sektora mody” – dodaje dyrektorka firmy. W perspektywie najbliższych kilku lat firma zamierza zostać liderem sektora przetwarzania tekstyliów w celu ich ponownego wykorzystania.

Niemiecki koncern Hugo Boss AG oficjalnie uruchomił nową firmę-córkę, której stworzenie zapowiedziano kilka miesięcy temu. Firma o nazwie Eightyards ma prowadzić między innymi recykling, upcykling oraz sprzedaż starych i nowych tekstyliów wyprodukowanych dla potrzeb marek należących do Hugo Bossa.

Hugo Boss szuka sposobu na nadprodukcję

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Moda
Sukces najbogatszej firmy rodzinnej w Europie. Miliardy euro do podziału
Moda
Nike wprowadza na rynek nową markę. To ma być sposób na wyjście z kryzysu
Moda
Słynna projektantka ponownie wkracza do Europy. Sojusz z gigantem z branży
Moda
Nowy biznes króla „mody dla milionerów”. To ma być produkt tylko dla wybranych
Moda
Adidas tworzy swoją pierwszą markę luksusową. Kaszmir, skóra i ręczne szycie