Niemiecki koncern Hugo Boss AG oficjalnie uruchomił nową firmę-córkę, której stworzenie zapowiedziano kilka miesięcy temu. Firma o nazwie Eightyards ma prowadzić między innymi recykling, upcykling oraz sprzedaż starych i nowych tekstyliów wyprodukowanych dla potrzeb marek należących do Hugo Bossa.
Hugo Boss szuka sposobu na nadprodukcję
Od wielu lat wiele mówi się o tym, jak bardzo szkodliwy wpływ na środowisko ma przemysł odzieżowy. Jednym z problemów jest nadprodukcja ubrań i tkanin, które trafiają na rozrastające się wysypiska.
Problem ten dotyczy również znanych marek, także premium i luksusowych, które także odpowiadają za nadprodukcję ubrań. W swoich raportach takie organizacje jak Changing Markets czy Stand.earth regularnie publikują listy zarówno znanych domów mody, jak i tańszych marek, które wciąż mają wiele do zrobienia w kwestii wpływu na środowisko, a także transparentności działań.
Czytaj więcej
Brunello Cuccinelli, włoski przedsiębiorca nazywany „królem mody dla milionerów”, rusza z nowym biznesem. Tym razem chodzi jednak o pomysł spoza branży modowej.
Zjawisko to przez wiele lat dotyczyło również niemieckiego koncernu Hugo Boss AG, który jest jedną z wielu znanych marek znajdujących się na cenzurowanym wśród ekspertów i aktywistów zajmujących się ochroną środowiska. Niemiecki potentat postanowił zmierzyć się z problemem nadprodukcji, które zalegają w magazynach.